Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Organización e dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Transmit and communicate in writing and orally using appropriate technical terminology |
A13
|
|
|
Select and manage information and work documentation |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interpret data and socioeconomic indicators. |
A18
|
|
|
Identify sources of economic information and its content. |
A19
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Apply quantitative and qualitative social research techniques to the workplace |
A26
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Apply practical knowledge |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacity of analysis and synthesis |
|
B2
|
|
Capacity for organization and planning.
|
|
B3
|
|
management capacity information |
|
B4
|
|
Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional |
|
B6
|
|
Critical thinking. |
|
B8
|
|
Teamwork |
|
B9
|
|
Autonomous learning. |
|
B14
|
|
Developed for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic citizenship and solidarity, capable of analyzing reality, diagnose problems, formulate and implement based on knowledge and solutions for the common good. |
|
|
C4
|
Understanding the importance of entrepreneurship and know the means available to entrepreneurs
|
|
|
C5
|
Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Unit 1. The concept and method in economics
|
1. Economy concept
2. Economic models
3. The instruments of economic analysis. |
Tema2.- Shortages and the need to choose |
1. Scarcity and Produtivos factors.
2. The plant production possibility frontier .
3. The fundamental economic problems.
|
Unit 3. The role of the State in the Economy
|
1. Traders .
2. The functions of the public sector.
3. Decision making by the State
|
Unit 4. Demand , Supply and Market |
1. The mechanism of the market.
2. The demand, supply and equilibrium.
3. Shifts in the demand and supply curves .
4. Regulated markets.
|
Topic 5. Applications of the theory of Demand and Supply
|
1. The elasticity of demand .
2. The elasticity of demand and total revenue .
3. The elasticity of supply .
|
Unit 6. Macroeconomics : a global vision |
1. Macroeconomic policy
2. The National Accounts
3. National Product : Measurement and features
4. The components of the National Product |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 |
19 |
38 |
57 |
Supervised projects |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
5 |
10 |
15 |
Oral presentation |
A13 A31 B2 |
1 |
8 |
9 |
Workshop |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
15 |
30 |
45 |
Objective test |
A6 A13 A18 B2 B4 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Oral presentation |
Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas. |
Workshop |
Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe. |
Objective test |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Oral presentation |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Supervised work : for its realization is mandatory to obtain the approval of the professor , and is also advisable to consult with the teacher questions and report the progress that is being gradually implemented so that the teacher can give the necessary guidance in each case to ensure quality of work according to the criteria set . The follow up is preferably done on an individual basis through the spaces of communication established by the School.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
Realización e entrega de prácticas de cada un dos temas impartidos.Entrega o último dia programado para cada práctica non calificandose as prácticas entregadas fora de prazo.
Algunha das prácticas poderanse realizar e subir ao espazo habilitado para ese efecto en Moodle durante a clase. Si o alumno non asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, non poderá entregar a práctica, a non ser que se xustifique convenientemente. |
20 |
Oral presentation |
A13 A31 B2 |
O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. |
10 |
Objective test |
A6 A13 A18 B2 B4 |
Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa ) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos. Á nota obtida na proba obxetiva se lle sumará a das restantes metodoloxías sempre e cando o alumno aprobe a devandita proba obxectiva.
|
40 |
Supervised projects |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
Elaboración dun traballo de curso a partir dos temas propostos pola profesora. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións presenciais |
10 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
To take the subject is not necessary to have prior knowledge of economic issues , although students from the bacherelato DC . Social will have previous training that will allow them to make less effort because they are somewhat accustomed to methodology used in economic analysis and terminology having studied Economics and Economics and Business Organization .
|
|