Identifying Data 2023/24
Subject (*) Social Security Law II Code 660G01022
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Vázquez Forno, Jesús
E-mail
jesus.vazquez@udc.es
Lecturers
Vázquez Forno, Jesús
E-mail
jesus.vazquez@udc.es
Web http://www.erlac.es
General description O estudante xa coñece a estructura do sistema de protección social, o seu financiamento, as normas xerais e as prestacións de carácter universal, polo que verá con detalle as prestacións que otorga o réxime xeral e os reximes especiais. A orde en que de estudan as prestacións é na forma en que apareceren na Lei Xeral de Seguridade Social.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Marco normativo regulador das relacións laborais
Marco normativo regulador das relacións laborais
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
Políticas sociolaborais.
Políticas sociolaborais.
Auditoría Sociolaboral.
Auditoría Sociolaboral.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
Dirixir grupos de persoas.
Dirixir grupos de persoas.
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais
Aplicar os coñecementos á práctica.
Aplicar os coñecementos á práctica.
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
Resolución de problemas.
Resolución de problemas.
Capacidade de análise e síntese.
Capacidade de análise e síntese.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade de xestión da información.
Capacidade de xestión da información.
Toma de decisións.
Toma de decisións.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Habilidades nas relacións interpersoais.
Habilidades nas relacións interpersoais.
Razoamento crítico.
Razoamento crítico.
Traballo en equipos.
Traballo en equipos.
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
Traballo en ámbitos internacionais.
Traballo en ámbitos internacionais.
Motivación para a calidade.
Motivación para a calidade.
Adaptación a novas situacións.
Adaptación a novas situacións.
Aprendizaxe autónomo.
Aprendizaxe autónomo.
Creatividade.
Creatividade.
Liderado.
Liderado.
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. O Subsido de Incapacidade Temporal (IT) e o dereito a asistencia sanitaria. 2.1. Concepto e requisitos.
2.2. Prestacións Económicas
2.3. Dinámica da Prestación. Pago do Subsidio
2.4. O dereito a asistencia sanitaria.
Tema 2.Subsidios: Maternidade, paternidade e otras situacións relacionadas 2.1.Subsidios de Maternidade, Paternidade e outros
2.2 Requisitos de alta e carencia.
2.3. .Prestacións económicas.
2.4. Dinámica do dereito á prestación
2.5. Xestión e pago.
Tema 3. Incapacidade Permanente 3.1. Concepto e graos.
3.2. Requisitos.
3.3. O procedemiento de declaración da incapacidade a a súa revisión.
Tema 4. Xubilación 4.1. Concepto. Requisto de alta.
4.2. Requisito de idade
4.3. Requisito de carencia
4.4. Cálculo da pensión.
4.5. Dinámica da prestación
4.6. A residual pensión do SOVI.
Tema 5.- As prestacións non contributivas de xubilación e invalidez.
Outras prestacións non contributivas.
5.1. A prestación non contributiva de invalilez. Requisitos e cálculo da prestación.
5.2.- A prestación non contributiva de xubilación. Requisitos e cálculo da prestación.
5.3.- Outras prestacións.
Tema 6. Morte e supervivencia 6.1. A continxencia de morte e supervivencia. Pluralidade de suxeitos.
6.2. Requisitos referidos ao suxeito causante.
6.3 Requisitos referidos aos beneficiarios.
6.4. Prestacións
TEMA 7.- As prestacións familiares por fillo a cargo. 7.1 Asignación económica:
7.2. Dinámica do dereito á asignación económica. Incompatibilidades.
7.3. Prestación non económica: Concepto e beneficiarios. Xestión destas prestacións
Tema 8. As prestacións de Desemprego. 8.1. A protección do desemprego de nivel contributivo e asistencial
8.2. Dinámica do dereito as prestacións do desemprego
8.3. Capitalización da prestación de desemprego.
8.4. As diferentes modalidades do subsidio de desemprego.
8.5. A Renta Activa de Inserción.
Tema 9: A Renta Básica Universal 9.1.- A Renta Básica Universal: concepto.
9.2.- Dinámia do dereito á prestación

Planning
Methodologies / tests Competencies Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 22 45 67
Seminar 22 36 58
Supervised projects 3 6 9
Objective test 3 12 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminar Parte práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión maxistral".

O alumno deberá resolver os tres exercicios prácticos que se lle propoñen durante o curso
Supervised projects Consistirá na realización dun traballo proposto polo docente de carácter colectivo e deberá ser presentado e defendido ao finalizar o curso en formato TFG /máximo 15 folios)
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

A proba obxectiva consistirá nun exame tipo test de resposta múltiple (20 preguntas) varias preguntas teóricas de tipo curto e unha longa e a resolución de un ou varios casos prácticos propostos polo profesor. O test a as preguntas teóricas poden ser escritas ou orais.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A asignatura supon unha aprendizaxe acumulativa sistemática e integradora de carácter teórico práctico, que requiere dda exposición xeral, a asimilación progresiva de conceptos expostos na sesión maxistral, con discusión asimiladora de tales coñecementos o casuismo e a resolución de supostos reais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. 10
Seminar Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. 30
Objective test Proba escrita sobre o temario da asignatura que valorará unha parte teórica e outra de resolución de supostos prácticos. 50
Guest lecture / keynote speech Valoración obsectiva da asistencia e participación activa dos estudantes nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor. Será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación. 10
 
Assessment comments

1.- AVALIACIÓN CONTINUA. 

REQUISITO ASISTENCIA: Para poder ter
acceso á Avaliación Continua é requisito indispensable a asistencia ás clases
da materia, actuando como interruptor para a avaliación a ausencia  a máis
de 3 clases sen xustificación. Para o control de asistencia utilizaranse os
medios ao dispor do profesorado e do alumnado e, especialmente, o  sistema
establecido no moodle. O estudante con todo poderá presentarse á proba obxectiva
na data prevista.

 Avaliación 1a Oportunidade. 

No desenvolvemento da parte
práctica 
(traballo/proxecto en equipo) (40% nota) serán avaliados:
aplicación das bases teóricas, calidade de presentación, precisión e claridade
de exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias usadas e
revisión bibliográfica. Para a avaliación da parte teórica recurrirase
a un exame tipo test/preguntas teorícas e caso práctico, no que será preciso obter a metade da puntuación da parte teórica e práctica para superar o examen.  Os puntos obtidos netos
trasladanse a unha nota en escala 0-10. 

 O proceso de avalaición de 2a oportunidade é
exactamente o mesmo que para a 1a oportunidade: gárdase a nota práctica (obtida
no traballo/proxecto) e o estudante fará un novo exame de idénticas
características ás descritas anteriormente.

 En caso de convocatoria
extraordinaria
, a avaliación será únicamente mediante proba obxectiva. Os puntos
netos obtidos netos trasladanse a unha nota en escala 0-10.

 Considerarase como “Non
presentado” (NP)
 aquel estudante que, estando matriculado, non
concorrese ás distintas actividades de avaliación (continua/practica e/ou
exame/test) que se establezan para o curso académico.

2.- DEDICACIÓN A TEMPO PARICAL E DISPENSA ACADÉMICA (exención de asistencia): 

No caso dos estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, que desexen seguir a avalización continua empregaránse as plataformas Moodle e MS Teams, así como o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación. Igualmente os estudantes de dispensar poderán concorrer únicamente a proba obxectiva final. 

3. ESTUDANTES CON  DIVERSIDADE, DIFICULTADE OU NECESIDADES ESPECIAIS. Neste caso solicitarase un informe o servizo de orientación para adaptar no que sexa precisa o proceso de aprendizaxe e a avaliación.

4.- PLAXIO/COPIA. A realización fraudulenta das probas ou actividades
de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia
na correspondente convocatoria, invalidando así calquera cualificación obtida
en todas as actividades de avaliación da convocatoria ordinaria ou extraordinaria.


Sources of information
Basic WWW.seg-social.es (). .
MARÍA A. PÉREZ ALONSO (Última Edicion). CUESTIONES PRÁCTICAS EN DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
JOSE F. BLASCO LAHOZ (Última Edicion). CURSO DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
BLASCO LAHOZ,J;LOPEZ GANDÍA,J.;MOMPARLER CARRASCO M. (ultima edición). Curso de Seguridad Social. Tirant lo Blanch. Valencia
REMEDIOS ROQUETA BUJ (Ultima edición). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
MARTINEZ GIRÓN, J.;ARUFE VARELA, A.;CARRIL VÁZQUEZ, X.M. (ultima edicioin). Derecho de la Seguridad Social. Coruña. Netbiblo
ALONSO OLEA, M; TORTUERO PLAZA J. (última edición). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid Civitas
ALARCON CARACUEL, M.R. (última edición). La Seguridad Social en España. Aranzadi. Madrid
MARÍA A. PÉREZ ALONSO (Última Edicion). VADEMECUM DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida). >Non obstante o profesor da asignatura publicará en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Theory of Industrial Relations /660G01010
Employment Law I /660G01011
Employment Law II/660G01012
Social Security Law I /660G01021

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Administrative Law /660G01028

Subjects that continue the syllabus
Community Employment Law and European Union Institutions/660G01035
Administrative Procedure for Employment and Legal Penalties/660G01041

Other comments
<p>A lexislación de Seguridade Social é moi cambiante, polo que o estudante debe estar ao correcte destes cambios e naturalmente a avaliación da asignatura farae dacordo coa normativa legal vixente en cada momento</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.