Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir as destrezas para poder elaborar e interpretar a información financeira e os principáis recursos para poder analizala. |
A6 A10 A13 A14 A18 A19 A25 A31 A34 A35
|
|
|
Básicas / Xerais |
|
B2 B3 B4 B6 B8 B9 B12 B13 B14
|
|
Transversais / nucleares |
|
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LA CONTABILIDAD Y LOS ESTADOS CONTABLES.
|
1. Definición y concepto de Contabilidad.
2. El PAtrimonio Empresarial
3. El Balance.
4. El Resultado de la Empresa.
5. Cuenta de Pérdidas y Ganancias.
6. Otros Estados Contables.
7. Cuestionario.
|
EL PGC Y OTRAS NORMAS DE OBLIGADO CUMPLIMIENTO. |
1. Las Cuentas.
2. El método contable.
3. El Plan General Contable.
4. Otras normas de obligado cumplimiento.
5. Ejemplo de un Balance y Cuenta de Resultados.
6. Cuestionarios. |
ASIENTOS CONTABLES DEL LIBRO DIARIO Y LIBRO MAYOR. |
1. Cuentas de Pérdidas y Ganancias.
2. Balance, Financiación básica e inmovilizado.
3. Cuestionarios. |
LA CONTABILIDAD COMO ELEMENTO DE ANALISIS Y CONTROL |
1. Introducción al análisis de los Estados Financieros.
2. Análisis del Balance de Situación.
3. Análisis de la Cuenta de Resultados.
4. Análisis de la liquidez.
5. Análisis de la Rentabilidad.
6. Auditoría de cuentas.
7. El Control de Gestión y Cuadro de Mando Integral.
8. Cuestionarios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A18 A19 A25 A31 B2 B3 B4 B9 B13 C1 |
5 |
10 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A6 A10 A13 A18 A19 A31 A34 B2 B3 B4 B14 C1 |
2 |
1 |
3 |
Sesión maxistral |
A10 A18 A19 A31 B2 B3 B4 C1 C3 |
42 |
20 |
62 |
Estudo de casos |
B2 B3 B8 B9 B12 C3 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A13 A19 A31 B2 B4 B8 B9 B13 C1 |
8 |
5 |
13 |
Proba obxectiva |
A10 A13 A14 A18 A19 A31 A35 B2 B3 B4 B6 B8 B14 C1 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
A metodoloxía será activa-participativa para que os alumnos empreguen os coñecementos nas prácticas que se realicen.
Utilizarase a dinámica de grupo para fomentar a participación dos alumnos na resolución de problemas. |
Análise de fontes documentais |
Búsqueda de documentación, tanto impresa como electrónica, sobre a materia. |
Sesión maxistral |
Explicacións da materia da asignatura |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o alumnado se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
|
Proba obxectiva |
Os alumnos deberán resolver un exercicio práctico do conxunto da materia mais un TEST de contido teórico-practico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Aclaración das dúbidas que vaian xurdindo a medida que se vai avanzando na explicación da materia da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A10 A13 A14 A18 A19 A31 A35 B2 B3 B4 B6 B8 B14 C1 |
Resolución dun suposto práctico. |
50 |
Solución de problemas |
A18 A19 A25 A31 B2 B3 B4 B9 B13 C1 |
Test y desarrollo de preguntas sobre la materia tratada en las clases magistrales |
30 |
Traballos tutelados |
A13 A19 A31 B2 B4 B8 B9 B13 C1 |
|
20 |
|
Observacións avaliación |
El alumno deberá superar ambas metodoloxias para aprobar a asignatura. A nota final será a media de ambas. A evaluación da oportunidade de Xulio realizarase cos mesmos criterios utilizados na convocatoria de maio. Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguimento da materia, poderán optar por examinarse do 100% do seu
cualificación por medio dunha proba obxectiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HORNGREN, HARRISON Y OLIVER (2010). Contabilidad. Person
RODRIGUEZ ARIZA, L Y LOPEZ PEREZ, M.V. (2011). Contabilidad General.Teoria y práctica. Pirámide
OMEÑACA GARCIA,J (2007). Del PGC de 1990 al Nuevo Plan General de Contabilidad y PCG de PYMES. Deusto
FERNANDO PEREIRA / MARIA JESÚS GRANDES (2022). DIRECCIÓN Y CONTABILIDAD FINANCIERA. EDICIONES UNIVERSIDAD DE NAVARRA
CAMACHO, M. Y RIVERO, M.J. (2010). Introducción a la contabilidad financiera. Pearson
AMADOR FERNANDEZ,S. ROMANO APARICIO (2008). Manual del nuevo Plan General Contable. CEF
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2008). Nuevo Plan General Contable. 125 Supuestos prácticos. Francis Lefebvre
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2008). Nuevo Plan General Contable.110 Supuestos prácticos. Francis Lefebvre
FERNANDEZ GONZALEZ,J (2007). Nuevo Plan General Contable.205 supuestos prácticos. Francis Lefebvre
MARTINEZ ARIAS, A y GARCIA DIEZ, J (2010). Supuestos de Contabilidad General. Civitas
GÓMEZ, A.P., ALCAREZ, F. J.,RODRÍGUEZ, P. (2009). Supuestos de contabilidad para Pymes. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Economía/660G01002 | Organización de Empresa/660G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Valoración Contable/660G01045 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do Plan de Acción Green Campus Ferrol a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia se solicitarán en formato virtual e/o soporte informático (a entrega farase a través de moodle ou email, en formato dixital sin necesidad de imprimilos). En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos, as impresións serán dobre cara, utilizarase papel reciclado, evitarase a impresión de borradores e debderase ter enb conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos personais e profesionais. Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|