Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Informática Aplicada Código 660G01040
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Profesorado
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web http://www.erlac.es
Descrición xeral Nesta materia,estudiarase o impacto das Tecnoloxías da Información e o Coñecemento (TIC) no eido laboral, tanto dende o punto de vista das relacións laborais como na admisnistración de Recursos Humáns. Estudiaremos a aplicación do software libre de Follas de Cálculo e Base de Datos (LibreOffice) para a o caso concreto da administración de Recursos Humáns.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Economía e mercado de traballo.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Facer un uso eficientes de las herramientas TIC Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipos. B9
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Aprendizaxe autónomo. B14
Diseñar sistemas de captación y almacenamiento de información adaptados a los intereses profesionales B15
Conocimiento del trabajo por cuenta ajena y autónomo A6
Organización e dirección de empresas. A10
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Planificar y organizar la gestión de documentación de cualquier proyecto A14
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34

Contidos
Temas Subtemas
Unidad Didáctica 1. La revolución digital.
La revolución digital en la sociedad y en el trabajo. Tecnologías de la información y la comunicación.

Las competencias digitales en el marco laboral.

El trabajo en entornos colaborativos. Software para el trabajo en equipo (cloud, drive, Dropbox, Google, Microsoft, Trello, Asana).

El ciclo del software y las nuevas profesiones digitales.
Unidad Didáctica 2. EXCEL para Recursos Humanos.






Gestión de la información y creación de bases de datos.

Datos y medidas para Recursos Humanos.

Confección de tablas, tablas dinámicas y uso de plantillas (gastos, control horario, vacaciones, reclutamiento)

La visualización de los datos: tableros de información.
Unidad Didáctica 3. Marca Personal y Employer Branding.
El uso profesional del correo electrónico.

Documentación base en Recursos Humanos.

La marca personal. Creación de blogs y páginas web de Recursos Humanos.

Employer Branding como modelo de atracción y retención del talento.
Unidad 4. El uso de Software para la Gestión de Recursos Humanos.
Inbound Recruiting y aplicaciones de selección de personal.

LinkedIn y redes sociales profesionales.

Software de Recursos Humanos
Unidad 5. Seguridad informática y resolución de problemas técnicos.
Ciberseguridad y medidas de prevención.

Resolución de problemas técnicos básicos a nivel usuario.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A6 A10 A13 A14 A18 A31 A34 B2 B3 B4 B6 B9 B13 B14 B15 C1 C3 C8 28 112 140
Proba práctica A31 A34 B2 B3 B4 B8 B12 C1 C3 C8 1 5 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Resolución de exercicios práticos a través de palatforma Moodle ou outras que determine o persoal docente
Proba práctica Resolución en tempo real dun caso práctico a partir de datos non estruturados

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Durante as prácticas o profesor atenderá persoalmente as dúbidas do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba práctica A31 A34 B2 B3 B4 B8 B12 C1 C3 C8 Resolución en tempo real dun caso práctico a partir de datos non estruturados 50
Prácticas a través de TIC A6 A10 A13 A14 A18 A31 A34 B2 B3 B4 B6 B9 B13 B14 B15 C1 C3 C8 O alumno terá que demostrar as súas competencias nas prácticas, construíndo un portafolio dos traballos feitos 50
 
Observacións avaliación

Para poder tener acceso a la Evaluación Continua es requisito indispensable la asistencia a las clases de la asignatura, actuando como interruptor para la evaluación la ausencia a más de 3 clases sin justificación. Para el control de asistencia se utilizarán los medios a disposición del profesorado y del alumnado y, especialmente, el sistema establecido en moodle.

Prueba teórica: 50%. Compuesta de una prueba objetiva de conocimientos de 10 preguntas sobre los contenidos del programa y la presentación de un trabajo sobre una aplicación informática.

Prueba práctica: 50% (portafolio de los trabajos realizados). Será obligatorio presentar todos los trabajos.

 

Evaluación final

Para alumnos que no hayan asistido al 75% de las sesiones

Prueba teórico-práctica: combinará una prueba objetiva teórica de 10 preguntas sobre los contenidos del programa con la resolución en tiempo real de un caso práctico de aplicación informática a partir de datos no estructurados.


Fontes de información
Bibliografía básica Equipo LibreOffice (). Documentación Libre Office. The Document Foundation Wiki

Utilizaranse preferentemente os manuais dos programas a utilizar


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática Básica/660G01005
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías