Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B17 |
Fomento de unha 2º lingua de interese para a profesión. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
5.- Describir os sistemas de información clínica |
|
B2 B3 B4 B8
|
C6
|
6.- Empregar os sistemas de información na área de enfermaría |
A10
|
B19
|
C3 C6
|
2.- Identificar a estructura e tipoloxía dos traballos científicos nos seus diferentes soportes |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11
|
3.- Describir a estructura, localización e finalidade das guías de práctica clínica |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11
|
4.- Identificar as Tecnoloxías da Información e Comunicación aplicadas ás Ciencias da Saúde |
A10
|
B1 B2 B8
|
C3
|
1.- Identificar os sistemas de búsqueda e recuperación da información científica en ciencias da saúde.
|
A10
|
B1 B2 B3 B4 B9 B11 B13 B17 B19 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAÚDE: |
|
A información e a comunicación científica en ciencias da saúde
|
Evolución ao longo da historia. Crecemento e obsolescencia.
Tipos de informes científicos.
|
Sistemas de información científica
|
A busca na rede Intenet.
Recursos na rede para enfermaría.
Localización da información científica: buscas bibliográficas |
Estructura dos traballos publicados en revistas científicas. Requisitos de Uniformidade para manuscritos |
Editorial
Artículo científico orixinal
Artículo científico orixinal breve
Revisión bibliográfica narrativa, integradora e sistemática |
A Enfermaría Baseada na Evidencia (EBE) |
Niveis de evidencia e graos de recomendación.
A Práctica Clínica Baseada na Evidencia |
As Guías de Práctica Clínica: tipos, elabouración e estructura
|
Busca de Guías de Práctica Clínica. Centros elaboradores e centros de almacenamento. |
TIC APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE:
|
|
1. Introdución.Conceptos fundamentais en Tecnoloxías da Información e a Comunicación.
|
Historia Evolutiva da Informática.
Prácticas:
- Acercamento o Hardware e Software de Base.
- Sistema Operativo Microsoft Windows.
- Redes de Comunicacións. |
2. Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. |
Teleasistencia e telecuidados en enfermaría.
As Tecnoloxías da Información e as Comunicacións en seguemento de doentes crónicos.
Prácticas: Discusión de casos de telemenciña. |
3. Bases de datos clínicas. |
Bases de datos deseñadas en entornos de Ciencias da Saúde:
- Conceptos de bases de datos.
- Big Data. Importancia do seu uso en saúde. |
4. Sistemas de información sanitarios. |
Sistemas de Información en Enfermaría.
- HIS. Sistema de Información Hospitalario. Exemplo práctico INSIS.
- HCE. Historia Clínica Electrónica. Exemplo práctico IANUS.
- Xestión de Censo Hospitalario. Análise da importancia operativa da xestión do censo hospitalario.
- Sistemas de Información de Saúde Pública.
- Sistemas de xestión de farmacia hospitalaria.
- Sistemas de Xestión da trazabilidade doentes e profesionais nun Servizo de urxencias Hospitalarias. |
5. Avaliación de sistemas informaticos sanitarios. Estándares en informática clínica. |
A importancia da interoperabilidade dos sistemas de información sanitarios: ¿qué e?¿cómo se consigue?
- Estándares de intercambio de datos: HL7, DICOM.
- Estándares de intercambio de coñecemento: CIE, LOINC, SNOMED-CT, CIAP-2. ¿Para qué se utilizan? |
6. Seguridade en Sistemas Informáticos e Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Sistemas de cifrado e firma electrónica |
Seguridade da Información e Seguridade dos Sistemas de Información.
- Cifrado.
- Autentificación.
- Non repudio.
- Sistemas de clave pública.
- Firma Electrónica.
- Medios de seguridade de acceso ós sistemas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A10 B19 C3 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A10 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 |
18 |
9 |
27 |
Prácticas a través de TIC |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B21 C2 C6 C7 C8 C10 C11 |
10 |
20 |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
10 |
20 |
30 |
Solución de problemas |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
3 |
18 |
21 |
Presentación oral |
A10 B1 B3 B4 B8 B9 B19 C2 C3 C6 C8 C10 C11 |
3 |
18 |
21 |
Proba de resposta breve |
A10 B2 B8 B13 B19 B21 C2 C3 C6 C8 C10 C11 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Utilizarase ao principio do curso para mostrar ao alumno en que consiste a asignatura e como o temario permitiralle adquirir os coñecementos básicos das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións nas Ciencias da Saúde |
Sesión maxistral |
Esta metodoloxía será empregada ao longo do curso para mostrar ao alumnado os conceptos teóricos que se expoñerán na asignatura. |
Prácticas a través de TIC |
Nas prácticas o alumnado poderá traballar coas aplicacións vistas en clase, así ao mesmo tempo que aprende poderá ver as posibilidades que ofrecen no tratamento da información. |
Aprendizaxe colaborativa |
Parte 1: O alumnado realizarán traballos en grupo ou de xeito individual, a lectura crítica dun artigo científico orixinal e unha revisión bibliográfica narrativa, e sobre outros contidos da materia. |
Solución de problemas |
Esta metodoloxía utilizarase ao longo do curso para comprobar que se acadaron as competencias relacionados coa práctica da asignatura: uso de sistemas de historia clínica electrónica, aplicacións telemáticas, técnicas de seguridade en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións, etc. |
Presentación oral |
Parte 1: O alumnado presentará por vía telemática (TEAMS) e cos medios audiovisuais dispoñibles na mesma os traballos realizadoa ao longo do cuadrimestre. |
Proba de resposta breve |
Usarase ao final do curso para comprobar que o alumnado comprendeu os coñecementos teóricos explicados ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada está enfocada a apoiar ao alumnado na compresión das diferentes técnicas mediante o apoio nas tutorías e a resolución das dúbidas que surgan nas clases maxistrales.
Tamén, prestaráselle axuda ao alumnado nas dúbidas que poidan xurdir na realización das prácticas e durante a aprendizaxe mediante a solución de problemas, para un mellor aprovechamiento e comprensión dos sistemas e métodos vistos na clase.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
Parte 1. Os resultados das actividades, sexan grupais ou individuais, tanto as realizadas na aula coma fóra da mesma, serán presentados nos prazos acordados. |
45 |
Presentación oral |
A10 B1 B3 B4 B8 B9 B19 C2 C3 C6 C8 C10 C11 |
Parte 1. Os alumnos farán ao menos unha presentación oral cos resultados das actividades realizadas relacionadas cos contidos da materia mediante as tecnoloxías de información e comunicación telemática. |
5 |
Solución de problemas |
A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
Consistirá na realización de exercicios prácticos para comprobar que o alumno conseguiu o grado de manexo das aplicacións esperado. |
20 |
Proba de resposta breve |
A10 B2 B8 B13 B19 B21 C2 C3 C6 C8 C10 C11 |
Será unha proba escrita breve para comprobar que o alumno comprendeu os conceptos vistos en clase. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Por limitacións da plataforma, o contido deste apartado é orientativo.
No primeiro día de clase cada profesor comentará como se realizará a avaliación da súa parte.
Para aprobar a asignatura en conxunto é preciso aprobar ambas as dúas partes da mesma. Os criterios de avaliación para a 2º oportunidade (xullo) e o adianto de oportunidade (decembro)dictaránse de forma individualizada tendo en conta os resultados parciais da avaliación do alumno ao longo do cuadrimestre.
O alumnado con matrícula parcial: Deberá facer a entrega das prácticas a través do correo electrónico, mantendo os prazos de entrega. Para a defensa das prácticas estudiarase a situación individual de cada alumno, se ben debe de realizarse, de forma presencial, como moi tarde o día da revisión da proba de resposta breve.
As datas da proba de resposta breve serán as datas oficiais.
A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008 | Fundamentos de Enfermaría/661G01107 |
|
Materias que continúan o temario |
Enfermaría Comunitaria I/661G01014 |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumno para un aproveitamento óptimo da materia un seguimento activo das clases, así como participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das dúbidas ou cuestións que lle poidan xurdir. Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. Na realización dos traballos tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado. |
|