Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A53 |
Coñecer o Sistema Sanitario Español. |
A54 |
Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados. |
A55 |
Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B18 |
Desenvolver a capacidade de liderado. |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar o proceso evolutivo do pensamento administrativo e a súa aplicación ós servizos actuales de saúde e de enfermaría, describindo as diferentes correntes do proceso e a súa aportación á xestión dos servizos de saúde e de enfermaría. |
A53
|
B1 B8
|
C1 C4
|
Describir as características dos sistemas sanitarios existentes, explicando e analizando o sistema sanitario español e galego e o papel da enfermeira dentro dos mesmos |
A53
|
B1 B3 B8 B11
|
C1 C4 C10
|
Interpretar as etapas do proceso de xestión e a súa aplicación ós servizos de saúde e de enfermaría, analizando o enfoque de planificación por necesidades.
|
A53 A54
|
B1 B3 B8 B11 B12
|
C1 C4 C10
|
Valorar as características dos diferentes tipos de organizacións e estructuras organizativas dos servizos de saúde y de enfermaría. |
A53 A54
|
B1 B8 B11 B12
|
C1 C4 C11
|
Describir e analizar as diferentes teorías sobre liderazgo e a súa aplicación ós servizos e ós coidados enfermeiros. |
A53 A54
|
B1 B3 B5 B7 B8 B11 B13
|
C1 C4 C12
|
Describir e analizar os principios, elementos e métodos de garantía de calidade asistencial. Explicará a importancia de: indicadores, criterios e estándares na avaliación da calidade. |
A53 A54 A55
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B12 B13 B18 B21 B22
|
C1 C4 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco de referencia e conceptual da administración como ciencia. Administración e xestión dos servizos de saúde |
Introducción á perspectiva da Administración como ciencia.
Teorias clasicas y madernas e a súa aplicación nos servizos de saúde |
Funcións e modelos de xestión dos servizos de saúde e de enfermaría |
Conceptos básicos sobre sistemas de saúde.
Análise comparativo dos distintos modelos sanitarios.
Sistema de saúde español e galego. Papel de la enfermera.
Planificación dos servizos de saúde e de enfermaría.
O proceso administrativo. Aplicación.
Modelos de xestión institucionais.
Planificación baseada nas necesidades. Risco, necesidade e demanda.
Técnicas de planificación
|
Estudio das organizacions. A organización dos servizos de saúde e de enfermaría. |
Conceptos básicos de organización.
Organización dos servizos de saúde e de enfermaría.
A estructura nas organizacións de saúde e de enfermaría.
Elementos de organización específicos dos servicios de enfermaría.
Sistemas de organización do traballo das enfermeiras nos distintos niveis asistenciais. |
A dirección e liderado nos departamentos de enfermaría e na xestión de coidados |
O liderado. Definición e tipos.
Toma de decisións.
Definición da toma de decisión. Tipos e métodos de toma de decisións e dirección de grupos.
A motivación.
A comunicación.
Sistemas de comunicación e información máis utilazados.
|
Evaluación, control e calidade da atención sanitaria e dos coidados de enfermaría. |
O control nas organizacións.
Tipos de control. Control interno e control externo.
Instrumentos e ámbito de control.
Compoñentes da calidade dos servicios sanitarios.
Enfoques da valoración da calidade.
Garantía de calidade nos servicios de enfermaría.
Indicadores, criterios estándares de calidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A53 A54 A55 B18 C4 C12 |
21 |
31 |
52 |
Análise de fontes documentais |
A53 A54 B1 B3 B5 B8 B12 C11 |
2 |
15 |
17 |
Traballos tutelados |
A53 A54 A55 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B11 B12 B13 B21 B22 C1 C10 C11 |
18 |
60 |
78 |
Proba de resposta múltiple |
A53 A54 A55 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe gravarase cada clase en vídeo coas diapositivas correspondentes, semanalmente enviarase aos estudantes. As sesións en Teams utilizaranse para a resolución de dúbidas.
|
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Proba de resposta múltiple |
A realización da proba de respuesta múltiple será obrigatoria. Suporá o 60% da cualificación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada cos traballos ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. .O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira non presencial, a través de Teams ou Skype, ou a través do correo electrónico
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A53 A54 A55 |
A realización da proba será obrigatoria. A proba constarán de preguntas tipo test relacionadas con contidos teóricos e traballos tutelados Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Esta proba suporá o 60 % da cualificación final. |
60 |
Traballos tutelados |
A53 A54 A55 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B11 B12 B13 B21 B22 C1 C10 C11 |
A realización dos traballos tutelados será obrigatoria. A avaliación dos traballos inclúe a valoración de competencias específicas e transversais. Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Suporá o 40% da cualificación final. para a avaliación dos traballos seguiranse criterios de calidade sobre:presentación, estrutura, contidos, bibliografía e exposición oral, de se realizar |
40 |
|
Observacións avaliación |
- Os criterios de avaliación son os mesmos para a segunda oportunidade, estudantes con matricula parcial e adianto de oportunidade.
A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Metas de enfermería (). .
Rol de Enfermería (). .
Enfermería Clínica (). .
Todo Hospital (). .
Calidad asistencial (). .
MONPART M.P ( 2003). Administración de los Servicios de Enfermería. Barcelona: Masson
BALDERAS M (2004). Administración de los Servicios de Enfermería. 3ª ed. México: Interamericana
GONZALEZ DAGNINO A. (1994). Administración por Objetivos. . Madrid: Fondo de Investigaciones Sanitarias de la Seguridad Social
MONPART GARCÍA M.P, DURÁN ESCRIBANO M (2009). Administración y gestión. Madrid: DAE
ALFARO LEFEVRE R (2003). Aplicación del Proceso Enfermero: fomentar el cuidado en colaboración. 5ª ed. . Barcelona: Masson
LOPEZ CASASNOVAS G (2001). El control de Gasto Sanitario. Springer. Barcelona
TEMES MONTES JL (2007). Gestión hospitalaria. 2ª ed. Madrid: McGraw-Hill Interamericana
MARRINER TOMEY A (2001). Guía de Gestión y Dirección de Enfermería. 6ª ed. Barcelona: Harcourt
CHIAVENATO I (2006). Introducción a la teoría general de la administración. 5ª ed. . México: McGraw-Hill Interamericana
DONABEDIAN A (1991). La calidad de la atención médica: definición y métodos de evaluación. México: La Prensa Médica Mexicana
PINEAULT R., DAVELUY C (1994). La Planificación Sanitaria. Conceptos, Métodos, Estrategias. 2ª ed. Barcelona: SG editores
(1986). LEY 14/1986 de 25 de Abril, GENERAL DE SANIDAD . B.O.E. 29 de Abril de 1986
LAMATA F, CONDE J, HORNO J (1994). Marketing sanitario. . Madrid: Díaz de Santos
MASON E.J (1988). Normas de calidad en enfermería. Barcelona: Doyma
MINISTERIO DE SANIDAD Y CONSUMO (1990). Organización del equipo de Atención Primaria. Madrid: Ministerio de Sanidad y Consumo. Instituto Nacional de la Salud
ELOLA SOMOZA J (2001). Política Sanitaria Española. Madrid. Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Psicoloxía/661G01003 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008 | Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016 | Enfermaría Clínica I/750G01034 | Enfermaría Clínica II/750G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enfermaría clínica III/750G01017 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|