Identifying Data 2023/24
Subject (*) Introduction to Economics Code 662G01002
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Lecturers
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Web
General description O alumno ao longo do cuadrimestre adquirirá uns coñecementos de Economía que lle permitan encarar con éxito diferentes etapas. Logrará unha base suficiente para enfrontarse a materias afíns que, ao longo da carreira, deberá superar; entenderá os mecanismos do ámbito económico, dotándoo dun maior horizonte de visión respecto á problemática económica do país

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos básicos da ciencia económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Análise dos problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de pensar en termos macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1: THE FUNDAMENTALS OF ECONOMICS 1.1 - Introduction to economics
UNIT 2: THE BASIC ELEMENTS OF SUPPLY AND DEMAND 2.1 - Supply and Demand
UNIT 3: APPLICATIONS OF SUPPLY AND DEMAND 3.1 - Applications
UNIT 4: THE DEMAND AND CONDUCT OF THE CONSUMER 4.1 - The Consumer
UNIT 5: SUPPLY DECISIONS 5.1 - Offer
TOPIC 6: THE BEHAVIOR OF PERFECTLY COMPETITIVE MARKETS 6.1 - Markets
UNIT 7: IMPERFECT COMPETITION 7.1 - Competition
UNIT 8: THE LABOR MARKET 8.1 - Introduction to the labor market
UNIT 9: PANORAMIC VISION OF THE MACROECONOMIC 9.1 - The Macroeconomics

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 36 56
Supervised projects A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminar A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 12 32 44
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Different cases that have a direct link with the subject and that are current will be analyzed, mainly using specialized press and magazines.
Guest lecture / keynote speech
Theoretical presentation of the subject, with an active participation of the student, also solving the possible doubts of the students.
Supervised projects

Essays will be carried out in groups with some of the exposed topics, paying special attention to economic news.
Mixed objective/subjective test
Final exam of the subject oriented to the evaluation of the student.
Seminar
Group meetings will be held, where different points of the subject will be presented.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Supervised projects
Seminar
Description
A atención personalizada será a presenza do alumno directamente co profesor. Esta presenza ten carácter obrigatorio. Realizarase no momento de darlle aos alumnos o traballo que deben realizar por grupos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Knowledge of the subject to be treated.
10
Supervised projects A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Use of references and current data.
Presentation
20
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Exam 60
Seminar A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Explanation of the topics detailed in the Contents, class discussions 10
 
Assessment comments


Sources of information
Basic Vanhove, Norbert (2022). The Economics of Tourism Destinations Theory and Practice . London: Routledge
Stabler, Mike J.; Andreas Papatheodorou; M. Thea Sinclair (2010). Economics of Tourism. 2nd ed. . London: Routledge
Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Rey Graña, Carlota (). “Economía del Turismo”. . AHG Ed.
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”. . Ed. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. . Mc Graw Hill Ed

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business Economics/662G01010d

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

O alumno, se é posible, debe realizar cursos, seminarios, conferencias... que teñan unha vinculación coa materia que lle sirva para ter maior conocimineto, e estar actualizado sobre a materia.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.