Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Introdución a Economía Código 662G01002d
Titulación
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web
Descrición xeral Ao longo do semestre, o alumno adquirirá coñecementos de economía que lle permitirán afrontar con éxito diferentes etapas. Conseguirás unha base suficiente para enfrontarte a temas afíns que, ao longo da carreira, terás que superar; Comprenderá os mecanismos do entorno económico, dándolle un maior horizonte de visión sobre os problemas económicos do país.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos básicos da Ciencia Económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Analise dos problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de pensar en termos económicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1 - FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA 1.1 - Escaseza e eficiencia.
1.2 - Microeconomía e macroeconomía.
1.3 - Os tres problemas da organización económica: economía de mercado, economía autoritaria e economía mixta.
1.4 - A fronteira das posibilidades de produción.
1.5 - Competencia perfecta e competencia imperfecta
TEMA 2 - ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E DEMANDA
2.1 - A inestabilidade dos mercados.
2.2 - A demanda.
2.3 - A oferta.
2.4 - O equilibrio entre oferta e demanda.
TEMA 3 - APLICACIONS DA OFERTA E DEMANDA 3.1 - A elasticidade do prezo da demanda.
3.2 - Elasticidade e ingresos.
3.3 - A elasticidade do prezo da oferta.
3.4 - A influencia dos impostos no prezo e na cantidade.
3.5 - Prezos mínimos e prezos máximos.
3.6 - Mercados turísticos e intervención do sector público
TEMA 4 - DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR 4.1 - A teoría da utilidade.
4.2 - O efecto substitución e o efecto renda.
4.3 - Da demanda individual á demanda do mercado.
4.4 - Análise xeométrica do equilibrio do consumidor.
TEMA 5 - DECISIONS DE OFERTA 5.1 - Teoría da produción e produtos marxinais.
5.1.1 - Conceptos básicos.
5.1.2 - Volve á escala.
5.1.3 - A curto e longo prazo.
5.1.4 - Cambio tecnolóxico.
5.2 - Análise económica de custos.
5.2.1 - O custo total: fixo e variable.
5.2.2 - O custo marxinal.
5.2.3 - O custo medio.
5.2.4 - A relación entre produción e custos.
5.3 - Custos de oportunidade
TEMA 6 - A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS 6.1 - As formas de competición: competencia perfecta.
6.2 - O comportamento da empresa perfectamente competitiva.
6.3 - A eficiencia dos mercados competitivos.
TEMA 7 - A COMPETENCIA IMPERFECTA 7.1 - Patróns de competencia imperfecta.
7.2 - O monopolio.
7.2.1 - Concepto e características do monopolio.
7.2.2 - Equilibrio no mercado do monopolio.
7.3 - O oligopolio e a competencia monopolista.
7.3.1 - Concepto e características.
7.3.2 - Competencia monopolista
TEMA 8 - O MERCADO DE TRABALLO 8.1 - Fundamentos para a determinación dos salarios.
8.2 - A demanda de traballo.
8.3 - A oferta de traballo.
8.4 - Determinación do equilibrio do mercado de traballo: diferenzas salariais
TEMA 9 - A MACROECONOMÍA 9.1 - A política macroeconómica.
9.2 - A instrumentalización da política macroeconómica.
9.3 - O produto nacional bruto (PNB)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A7 A23 B1 B2 B4 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Traballos tutelados A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 60 65
Proba mixta A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 2 20 22
Estudo de casos A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 2 12 14
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que o alumno poida ter durante a presentación
Traballos tutelados Os traballos realizaranse individualmente con algúns dos temas expostos, prestando especial atención ás noticias económicas
Proba mixta Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e de elección múltiple.
Estudo de casos Analizaranse diferentes casos que teñen un vínculo directo co tema e que están de actualidade. Os medios empregados serán preferentemente prensa especializada e revistas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada será a resolución de todas as dúbidas que o alumno teña ao longo do curso académico. Resolveranse a través de equipos, Moodle ou correo.

O xeito e o momento no que se desenvolven as distintas metodoloxías indicaranse ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Sesión maxistral:
Clases maxistrais sobre os aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puideran xurdir ao preparar o tema.

Estudo de casos:
Realización de casos prácticos actuais. O profesor proporá un tema, que os estudantes deben buscar información, e as diferentes posicións serán plantexadas na clase.

Traballos tutelados:
Realización e presentación do traballo por parte do alumno a través de equipos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A23 A24 B1 B2 B4 B6 C1 C2 C7 Asistencia e participación 20
Traballos tutelados A1 A2 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Seguimento do traballo, presentación e exposición 20
Proba mixta A2 A23 A24 B2 B4 B6 B7 C1 o exame consta dunha parte test, desarrollo e práctica 60
 
Observacións avaliación

Terase en conta o seguimento por parte do alumno/a de a materia (20%), o traballo tutelado (20%) e o exame proposto (60%). É indispensable para aprobar a materia en primeira oportunidade a realización do traballo tutelado.

Na segunda oportunidade só se terá en conta un exame (100%).

Os alumnos que non se presenten aos exames, nin participasen nas actividades de clase, na acta aparecerán como Non Presentado.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas

compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicaión a tempo completo.

Convocatoria adiantada  

Os criterios de avaliación na convocatoria adiantada será un exame que será o 100% da nota final. 

 HONRADEZ ACADÉMICA 

 Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/para actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Lémbrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na proba final está totalmente prohibido, e en caso de utilizar calquera soporte non permitido quedará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na proba mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames etc.)/ etc.) penalizarase #de acordo con o establecido en artigo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario". 

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE 

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo. 

REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, fósese necesario. 

PERSPECTIVA DE XÉNERO

 Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica Rey Graña, Carlota (). ECONOMIA DEL TURISMO. AHG Edit.
Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”.. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. Mc Graw Hill Ed

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa/662G01010d

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías