Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas no ámbito do Dereito do turismo |
A14
|
B1 B4 B6
|
C4 C7
|
Capacidade para a localización e manexo básico de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais) |
A5
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Aplicación dun pensamento crítico, lóxico e creativo |
A5 A14
|
B1 B3 B4
|
C4 C6
|
Traballo de forma autónoma con iniciativa e de forma colaborativa |
A6 A13
|
B3 B5 B7
|
C1 C2 C4
|
Resolución de problemas básicos no ámbito do Dereito do turismo |
A5 A6 A14
|
B1 B3 B4 B6
|
C5
|
Familiaridade no manexo de memorias, contratos e outros documentos xurídicos |
A5 A6 A13
|
B1 B2 B6 B7
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCIÓN 1ª.- NOCIÓNS INTRODUCTORIAS |
1. O ordenamento xurídico e as súas ramas: Dereito Público e Dereito Privado. O sector turístico como obxecto do Dereito.
2. As fontes do Dereito. Marco normativo do turismo.
3. A norma xurídica: concepto, efectos e término de vixencia.
|
LECCIÓN 2ª.- A PERSOA |
1. Concepto e clases.
2. A capacidade das persoas: capacidade xurídica e capacidade de obrar.
3. A persoa xurídica. Concepto e clases.
4. A representación.
5. O empresario turístico. Dereitos e obrigas
6. Os usuarios de servizos turísticos. Dereitos e obrigas |
LECCIÓN 3ª.- A OBRIGA |
1. Concepto e caracteres.
2. Clases.
3. O pago ou cumprimento.
4. O incumprimento.
5. Extinción. |
LECCIÓN 4ª.- O CONTRATO EN XERAL |
1. Concepto e clasificación dos contratos.
2. Requisitos do contrato: A) O consentimento. B) O obxecto. C) A causa.
3. Formación e perfección do contrato.
4. Eficacia e dinámica do contrato.
5. Ineficacia e invalidez dos contratos.
6. Incumprimento do contrato e responsabilidade contractual.
7. Contratación pública |
LECCIÓN 5ª.- O CONTRATO DE ALOXAMENTO |
1. Aloxamento en establecimentos turísticos hoteleiros e extrahoteleiros e o contrato de reserva de prazas de aloxamento en réxime de continxente.
2. Aloxamiento en establecimientos turísticos de aproveitamento por turno.
3. O contrato de hospedaxe.
4. O contrato de xestión hotelera.
|
LECCIÓN 6ª.- O CONTRATO DE TRANSPORTE |
1. Concepto e clases. Especial atención ao contrato de chárter.
2. O transporte de pasaxeiros: A) Concepto e normativa aplicable. B) Formalización e contido do contrato. C) Supostos de incumprimento e réxime de responsabilidade.
3. Os cruceiros turísticos.
4. O arrendamento de vehículos.
|
LECCIÓN 7ª.- O CONTRATO DE VIAXE COMBINADA E OS SEGUROS TURÍSTICOS |
1. O contrato de viaxe combinada: A) A intermediación e as empresas turísticas de intermediación. B) Concepto e regulación. C) Elementos do contrato, contido e modificación dos elementos do contrato. D) Extinción do contrato. E) Incumprimento e responsabilidade.
2. Os seguros turísticos: A) Concepto e clases. B) Elementos do contrato. C) Contido. D) Seguro de asistencia en viaxe e seguro de equipaxe.
|
LECCIÓN 8ª.- RESTAURACIÓN E INFORMACIÓN TURÍSTICAS |
1. Restauración turística: A) Concepto. B) O contrato de hostalería. C) O contrato de catering.
2. Información turística: guías de turismo.
|
LECCIÓN 9ª.- A DISCIPLINA TURÍSTICA: INSPECCIÓN TURÍSTICA |
1. Ámbito de actuación
2. Funcións da inspección turística
3. Facultades da inspección turística
4. Deberes para coa inspección turística
5. Deberes dos inspectores
6. Actas de inspección e de infracción |
LECCIÓN 10ª.- A DISCIPLINA TURÍSTICA: RÉXIME SANCIONADOR |
1. A actividade sancionadora no ámbito do turismo.
2. Infraccións
3. Sancións.
4. O procedemento sancionador.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A5 A6 A13 A14 B1 B3 B4 B5 B7 C1 C3 C6 C8 |
2 |
36 |
38 |
Análise de fontes documentais |
A5 A14 B1 B3 B4 B6 B7 C3 C4 C6 C8 |
1 |
10 |
11 |
Sesión maxistral |
A6 A13 B3 B5 B7 C1 C2 C3 C5 |
21 |
48 |
69 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Trátase de que os/as alumnos/as apliquen os coñecementos teóricos mediante o estudio e resolución de casos que xa foron resoltos polos Tribunais ou que ben son susceptibles de plantearse na práctica xurídica. |
Análise de fontes documentais |
Consistirá no manexo de textos legais, xurisprudencias e doutrinais para a súa comprensión a fin de que os/as alumnos/as poidan desenvolver esta competencia no seu futuro profesional. |
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición por parte do profesor dos aspectos fundamentais dos temas que conforman o programa da asignatura. |
Proba obxectiva |
Os/as alumnos/as deberán examinarse dos contidos que conforman a materia do curso. Con independencia da modalidade de exame que se poña en práctica o alumno deberá respostar ás preguntas teóricas e prácticas que se lle formulen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Ademáis das indicacións de carácter xeral, os/as alumnos/as recibirán de maneira individualizada ou por grupos de traballo as orientacións que sexan precisas para o correcto desenvolvemento dos seus traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 C7 |
Os/as alumnos/as deberán respostar ás preguntas teóricas e prácticas que se lle formulen. |
60 |
Estudo de casos |
A5 A6 A13 A14 B1 B3 B4 B5 B7 C1 C3 C6 C8 |
Os/as alumnos/as deberán analizar e resolver supostos de feito susceptibles de plantearse na práctica profesional. |
20 |
Análise de fontes documentais |
A5 A14 B1 B3 B4 B6 B7 C3 C4 C6 C8 |
Os/as alumnos/as deberán localizar e manexar textos legais, xurisprudencias e doutrinais para a súa comprensión. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva. Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso. Na segunda oportunidade, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos/as que soliciten convocatoria anticipada. Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura. Implicaciones da fraude
académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a
cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñibles na UDC, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade
de Turismo. Perspectiva de Xénero: Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|