Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o funcionamento dos destinos, estructuras turísticas e os seus sectores empresariais no ameto mundial. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Avaliar os potenciais turísticos e análise propspectiva da súa explotación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Identificar e xestionar espacios e destinos turísticos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Xeografía e Turismo |
Os espazos turísticos
Os movementos da Terra
O clima |
Contexto histórico |
Os gustos e costumes
As Infraestruturas
Os grandes centros turísticos tradicionais
Sistemas de información turística |
O Turismo na Escala Mundial |
Centros emisores
Centros receptores
Fluxos |
Europa:
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo |
América do Norte:
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo
|
América Central e do Sur
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo
|
Asia
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo
|
África
|
Principais rexións turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espazos turísticos
Tipos de turismo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A35 A34 A33 A32 A31 A30 A19 A13 A9 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B4 B5 B7 C4 C5 C8 |
14 |
28 |
42 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A13 A30 B4 B6 C2 C3 C4 |
0 |
35 |
35 |
Seminario |
A1 A3 A6 A18 A19 A27 A30 B2 B3 B4 B6 C2 C3 C4 C5 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Proba obxectiva |
A1 A8 A9 A13 A19 A27 A31 A33 B2 B3 C1 C2 C3 C4 |
2 |
8 |
10 |
Traballos tutelados |
A8 A18 A27 B1 B2 B3 B6 C1 C2 C3 C6 C7 |
5 |
38.5 |
43.5 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Todos os traballos, estudos de casos e lecturas necesitan un control e seguimento que se traballa no foro e nas titorías online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A3 A6 A18 A19 A27 A30 B2 B3 B4 B6 C2 C3 C4 C5 |
Ao longo do curso realizaranse diferentes actividades interactivas, exercicios e/o traballos, incluíndo un traballo final sobre un destino concreto, onde se analizará a súa realidade xeográfica e turística.
|
5 |
Traballos tutelados |
A8 A18 A27 B1 B2 B3 B6 C1 C2 C3 C6 C7 |
Ao longo do curso realizaranse diferentes exercicios e/o traballos, relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a mellor comprensión de conceptos e retención da materia de estudo. Ademais, haberá que entregar un traballo final sobre un destino concreto, onde se analizará a súa realidade xeográfica e turística. No seu conxunto, as actividades realizadas durante o curso supoñerán un 40% da avaliación final. |
30 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A13 A30 B4 B6 C2 C3 C4 |
Ao longo do curso realizaranse diferentes actividades interactivas, exercicios e/o traballos, incluíndo un traballo final sobre un destino concreto, onde se analizará a súa realidade xeográfica e turística.
|
5 |
Proba obxectiva |
A1 A8 A9 A13 A19 A27 A31 A33 B2 B3 C1 C2 C3 C4 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de redacción, de discriminación, de completar e/o de asociación, xa sexa sobre preguntas de texto ou mapas. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos con matrícula ordinaria as porcentaxes serán
de 60% para a proba obxectiva e de 40% para a presentación oral e ás lecturas. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, concedida oficialmente pola UDC
segundo a súa normativa, poderá facer os traballos obrigatorios non
presenciais, e facelos chegar ao profesor para á súa avaliación. Neste caso, o
exame, que será específico para estes alumnos, terá un valor do 80% da
cualificación, sempre que obtivesen un mínimo de 5 sobre 10 na parte práctica. En todos os casos, para que as porcentaxes entren en
funcionamento é necesario obter polo menos un cinco (5) en cada unha das
partes. No caso de suspender unha delas a materia quedará suspensa e indicarase
como cualificación final a obtida na parte que non fose aprobada, xa sexa
Avaliación Continua ou Proba Obxectiva. No caso de producirse a entrega de
traballos, pero non acudir á realización da proba obxectiva, a cualificación
será de Non Presentado. A avaliación será igual na primeira e na segunda
oportunidade En caso de convocarse a oportunidade adiantada, a proba
obxectiva suporá o 100% da cualificación Perspectiva de Xénero: Segundo se recolle nas
distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar
a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que
precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,
visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).
De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC/no Centro: nos
prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuadrimestre académico,
coa Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa titora ADI
da Facultade de Turismo. Implicacións da fraude académica na realización das probas
ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a
cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto
da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ALONSO FERNANDEZ y otros (2011). ALONSO FERNANDEZ y otros. Geografía de los recursos turísticos.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Valencia, Tirant lo Blanch.
VERA REBOLLO, J. F.: LÓPEZ PALOMEQUE, F; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo.. . Barcelona, Ariel
CRESPI, M., PLANELLS, M. (2011). Destinos turísticos.. Madrid: Síntesis
ALONSO FERNÁNDEZ, J. ((2008)). Geografía de los recursos y actividades turísticas.. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Alain Mespelier y Pierre Bloc - Duraffour (2000). Geografía del turismo en el mundo. Barcelona, Síntesis
D. A. Barrado y J. Calbuig (2001). Geografía mundial del turismo. Síntesis, Barcelona
JULIAN ALONSO FERNANDEZ, CARLOS J. PARDO ABAD, EVA Mª MARTIN (2009). GEOGRAFIA TURISTICA MUNDIAL.
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2002). Geografía turística: Europa y resto del mundo. Madrid, CERASA
CAMINO PONS, V., MARTÍNEZ EDO, X. y SÁNCHEZ RUIZ, F. (2003). Manual de geografía turística de Europa.. Madrid,
Guías de Trurismo (2014). Michelín, Lonely Planet, El Pais Aguilar etc. |
WEBS :
www.unwto.org,
|
Bibliografía complementaria
|
DE LA CALLE, M. (2002). La ciudad histórica como destino turístico. Ariel Turismo
VERA REBOLLO, F. y OTROS (1997). Análisis territorial del Turismo. . Ed. Ariel 1997
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
DAILEY, DONNA (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. AMÉRICA DEL NORTE . Editorial : EVERGREEN
GERRARD, MIKE (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. EUROPA. Editorial : EVERGREEN
Díaz Álvarez, José Ramón (1999). Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
LOZATO-GIOTART, J.P. (1990). Geografía del turismo.. Masson
FERNÁNDEZ FUSTER, I. (1988). Geografía del turismo. . Alianza Universidad Textos
Varios (). Guías Turísticas. Lonely Planet. Michelín, Anaya, Trotamundos, El País Aguilar etc ..
Cohen, E. . ((2005)). Principales tendencias en el turismo contemporáneo. Política y Sociedad, 42(1), 11.
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL TURISMO (). Tendencias de los mercados turísticos (Europa, Las Américas, África, Asia Oriental y Pacífico .
BONIFACE, B. G. (1996). The geography of travel and tourism. . Butterwort-Heinemann |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Recursos Territoriais Turísticos/662G01018 | Introdución ao Dereito/662G01003d | Introdución ao Turismo/662G01009d | Xestión Turística do Patrimonio/662G01025d |
|
|