Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os aspectos teóricos da informática básica. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo I. Fundamentos da informática. |
A. Codificación da información.
B. Hardware.
C. Software.
D. Redes de computadores: Internet. |
Módulo II. Competencias Tecnolóxicas: Edición de texto |
A. Edición de texto: aspectos avanzados.
- Estilos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Notas ao pé, citas e bibliografía.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
B. Proceso e deseño de presentacións eficaces. |
Módulo III. Competencias Tecnolóxicas: Edición de imaxe |
- Imaxe dixital: características e tipos.
- Toma fotográfica: conceptos básicos.
- Imaxe na web 2.0: dereitos de autor.
- Ferramentas de edición de imaxe. |
Módulo IV. Competencias Tecnolóxicas: Edición de vídeo |
- Vídeo dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de vídeo |
Módulo V. Competencias Tecnolóxicas: Edición de audio |
- Audio dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de audio
- Podcast |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
15 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
21 |
42 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
30 |
36 |
Proba práctica |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
28 |
32 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
13 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas nas que o profesor fará unha introdución de cada un dos distintos temas dos que consta o programa, amosando os aspectos máis relevantes que o alumnado debe ter en conta coa finalidade de preparar a proba obxectiva. |
Prácticas a través de TIC |
Sesións eminentemente interactivas, nas que o alumnado deberá resolver, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións, exercicos vinculados ás diferentes competencias tecnolóxicas propostas no temario.
|
Traballos tutelados |
Ao longo do cuadrimestre o alumnado deberá facer unha serie traballos vinculados ás diferentes competencias tecnolóxicas incluidas no temario.
Aínda que estes traballos deberán ser desenvolvidos mediante o traballo autónomo do alumnado, o profesor dará na aula as explicacións oportunas dos obxectivos e criterios de avaliación e, así mesmo, proporcionará a pertinente atención personalizada nas horas de titoría grupal. |
Proba práctica |
Ao longo do cuadrimestre o alumnado terá que facer varias probas prácticas nas que se avaliará cada un dos módulos correspondentes á parte de competencias tecnolóxicas.
Cada unha destas probas consistirá en resolver diferentes exercicios usando as aplicacións informáticas axeitadas a cada módulo avaliado. |
Proba obxectiva |
Ao remate do cuadrimestre o alumnado terá que realizar unha proba obxectica dos contidos teóricos da materia incluidos no módulo Fundamentos da informática. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: Moodle, correo electrónico, etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación dunha serie de tres traballos relacionados cos contidos prácticos da materia. As instrucións e os criterios de avaliación estarán a disposición do alumnado no campus virtual.
Ponderación dos traballos tutelados:
- Edición imaxe (35%)
- Edición vídeo (35%)
- Edición audio (30%)
Importante: os traballos non realizados teranse que repetir na segunda oportunidade, independentemente da media obtida. |
40 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame teórico no que poderán combinarse distintos tipos de preguntas: resposta múltiple, verdadeiro/falso e resposta breve. |
30 |
Proba práctica |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A parte práctica da materia será avaliada de xeito continuo ao longo do cuadrimestre mediante a realización dunha serie de probas ou exames.
Ponderación das probas prácticas:
- Procesador de textos: Word (25%)
- Edición de imaxe (25%)
- Edición de vídeo (25%)
- Edición de audio (25%)
Importante: As probas prácticas non realizadas teranse que repetir na segunda oportunidade, independentemente da media obtida. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidadeA cualificación final da materia obterase da ponderación das 3 partes xa mentadas: traballos tutelados (40%), proba práctica (30%), proba obxectiva (30%). Aquelas partes que, unha vez ponderadas, teñan unha cualificación inferior a 4 puntos deberán ser repetidas na segunda oportunidade, independentemente da media obtida (de darse esta situación, e se a media é superior a 5, a cualificación final constará como 4,5). Terán a cualificación de Non presentado os alumnos que non fagan os traballos tutelados e ningunha das probas (prácticas ou obxectiva). Segunda oportunidadeO alumno/a quedará liberado das partes xa superadas na primeira oportunidade, tan só terá que repetir as partes indicadas polo profesor no seu momento. No caso de ter que repetir as probas prácticas, farase un único exame dos contidos prácticos da materia (Word, edición de imaxe, edición de vídeo e edición de audio). Terán a cualificación de Non presentado os alumnos/as que non fagan ningunha das partes pendentes.
Convocatoria adiantada A avaliación na convocatoria adiantada consistirá nun exame teórico-práctico do temario da materia. O alumnado deberá poñerse en contacto co docente para acordar con exactitude os contidos e criterios da devandita proba.
Alumnado con recoñecemento de dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212): - O alumnado comunicará esta situación o máis axiña posible ao profesor, coa finalidade de seren informados dos criterios da avaliación da materia.
- En xeral, a avaliación farase conforme aos criterios estabelecidos para o alumnado presencial, agás a proba práctica que se efectuará nun exame único xunto coa proba obxectiva.
Copia e/ou plaxio: Implicaciones da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Artigo 14 das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grado e mestrado da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto,A.; LLoris,A.; Torres, J.C. (). Introducción a la informática. Ed. McGraw-Hill Interamericana de España |
Recursos web: Titoriais de Microsoft Word Titoriais Photopea Titoriais de Shotcut Titoriais de Audacity Deseño de materiais multimedia. Web 2.0 |
Bibliografía complementaria
|
Mediaactive (). Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO
Beekman, G. (). Introduccion a la informática. Pearson Educación
Rigollet, Pierre (). Word 2013 . Ed. ENI |
Gil Castro,V.; Rosas Armenta,V.; Olmeda Quiroz, M. Fundamentos de las tecnologías de Información: viviendo en una sociedad tecnológica. Volumen I y Volumne II. Editorial/ISBN: Ed. Digital del Tecnológico de Monterrey. Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia
colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/ Recursos web: Deseño de presentacións Word avanzado Guía para encadre fotográfico Curso de Shotcut Como facer un podcast |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Atención á diversidade: "A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos disponíbeis no Centro, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) o, no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|