Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os aspectos teóricos da informática básica. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo I. Fundamentos da informática. |
A. Codificación da información.
B. Hardware.
C. Software.
D. Redes de computadores: Internet. |
Módulo II. Competencias Tecnolóxicas: Edición de texto |
A. Edición de texto: aspectos avanzados.
- Estilos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Notas ao pé, citas e bibliografía.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
B. Proceso e deseño de presentacións eficaces. |
Módulo III. Competencias Tecnolóxicas: Edición de imaxe |
- Imaxe dixital: características e tipos.
- Toma fotográfica: conceptos básicos.
- Imaxe na web 2.0: dereitos de autor.
- Ferramentas de edición de imaxe. |
Módulo IV. Competencias Tecnolóxicas: Edición de vídeo |
- Vídeo dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de vídeo |
Módulo V. Competencias Tecnolóxicas: Edición de audio |
- Audio dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de audio
- Podcast |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
30 |
48 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
40 |
44 |
Proba práctica |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
40 |
41 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
15 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas nas que o profesor fará unha introdución dos distintos temas dos que consta o programa, amosando os aspectos máis relevantes que o alumnado debe ter en conta coa finalidade de preparar as probas práctica e obxectiva. |
Traballos tutelados |
Ao longo do cuadrimestre o alumnado deberá facer unha serie traballos vinculados ás diferentes competencias tecnolóxicas incluidas no temario.
Aínda que estes traballos deberán ser desenvolvidos mediante o traballo autónomo do alumnado, o profesor dará nas sesións en liña as explicacións oportunas dos obxectivos e criterios de avaliación e, así mesmo, proporcionará a pertinente atención personalizada. |
Proba práctica |
Ao remate do cuadrimestre o alumnado terá que realizar unha proba práctica na que se avaliarán os módulos correspondentes á parte de competencias tecnolóxicas.
Esta proba consistirá en resolver diferentes exercicios usando as aplicacións informáticas axeitadas en cada caso. |
Proba obxectiva |
Ao remate do cuadrimestre o alumnado terá que realizar unha proba obxectica dos contidos teóricos da materia incluidos no módulo Fundamentos da informática.
Esta proba pode combinar distintos tipos de preguntas: resposta múltiple, verdadeiro/falso e resposta breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: Moodle, correo electrónico e Microsoft Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame teórico sobre os contidos do módulo de Fundamentos da Informática no que poderán combinarse distintos tipos de preguntas: resposta múltiple, verdadeiro/falso e resposta breve. |
30 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación dunha serie de tres traballos relacionados cos contidos prácticos da materia.
As instrucións e os criterios de avaliación estarán a disposición do alumnado no campus virtual.
Ponderación dos traballos tutelados:
- Procesador de textos: Word (25%)
- Edición imaxe (25%)
- Edición vídeo (25%)
- Edición de audio (25%)
Os traballos non realizadas teranse que repetir na segunda oportunidade, independentemente da media obtida. |
40 |
Proba práctica |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A parte práctica da materia será avaliada mediante a realización dun exame final, integrado por exercicios dos módulos adicados ás competencias tecnolóxicas (Word, edición de imaxe, edición de vídeo e edición de audio).
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidadeA cualificación final da materia obterase da ponderación das 3 partes xa mentadas: traballos tutelados (40%), proba práctica (30%), proba obxectiva (30%). Aquela parte que teña unha cualificación inferior a 4 puntos deberán ser repetida na segunda oportunidade, independentemente da media obtida (de darse esta situación, e se a media é superior a 5, a cualificación final constará como 4,5). Terán a cualificación de Non presentado os alumnos que non fagan os traballos tutelados e a proba obxectiva. Segunda oportunidadeO alumno/a quedará liberado das partes xa superadas na primeira oportunidade, tan só terá que repetir as partes indicadas polo profesor no seu momento. Terán a cualificación de Non presentado os alumnos/as que non fagan ningunha das partes pendentes.
Convocatoria adiantada A avaliación na convocatoria adiantada consistirá nun exame teórico-práctico do temario da materia. O alumnado deberá poñerse en contacto co docente para acordar con exactitude os contidos e criterios da devandita proba.
Copia e/ou plaxio: Implicaciones da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Artigo 14 das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grado e mestrado da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto,A.; LLoris,A.; Torres, J.C. (). Introducción a la informática. McGraw-Hill Interamericana de España. |
Recursos web: Titoriais de Microsoft Word Titoriais Photopea Titoriais de Shotcut Titoriais de Audacity Deseño de materiais multimedia. Web 2.0 |
Bibliografía complementaria
|
Mediaactive (). Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO
Beekman, G. (). Introduccion a la informática. Ed. Pearson Educación
Rigollet, Pierre (). Word 2013. Ed. ENI |
Gil Castro,V.; Rosas Armenta,V.; Olmeda Quiroz, M. Fundamentos de las tecnologías de Información: viviendo en una sociedad tecnológica. Volumen I y Volumne II. Editorial/ISBN: Ed. Digital del Tecnológico de Monterrey. Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/ Recursos web: Deseño de presentacións Word avanzado Guía para encadre fotográfico Curso de Shotcut Como facer un podcast |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Atención á diversidade: "A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo". Perspectiva de xénero:
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|