Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Xestionar e contabilizar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas |
A1
|
B1
|
C1
|
-Desenvolver a capacidade de análise e síntese. |
A2
|
B2
|
C2
|
-Saber resolver problemas cun razoamento crítico |
A4
|
B3 B4
|
C3 C6
|
-Desenvolver unha aprendizaxe autónoma con adaptación a novas situacións |
A9
|
B7
|
C4
|
-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía crítica capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións basadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
A10
|
B5
|
C5 C7 C8
|
-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
A14 A24
|
B6
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introdución ao Plan Xeral Contable de
Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007). |
1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para
microempresas.
1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.
1. 3.- Normas de rexistro e valoración.
1. 4.- Contas anuais.
1. 5.- Cadro de contas.
1. 6.- Definicións e relación contables |
TEMA 2.-Marco conceptual da Contabilidade. |
2. 1.- Imaxe fiel.
2. 2.- Requisitos da información a incluir nas contas anuais.
2. 3.- Principios contables.
2. 4.- Elementos das contas anuais.
2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.
2. 6.- Criterios de valoración.
2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados. |
TEMA 3.- Normas de rexistro e valoracións para PEMES. |
3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.
3. 2.- Inmobilizado material.
3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.
3. 4.- Inversións inmobiliarias.
3. 5.- Inmobilizado intanxible.
3. 6.- Normas particulares sobre o inmovilizado intanxible.
3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de naturaleza similar. |
TEMA 4:- Existencias |
4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior. |
TEMA 5.- Imposto sobre o Valor Engadido (IVE) e Imposto sobre Sociedades (IS) |
5. 1.- Problemática contable do IVE.
5. 2.- Contabilización e liquidación do IVE.
5. 3.- Imposto de Sociedades |
TEMA 6.- Contas anuais. |
6. 1.-Formulación e estrutura.
6. 2.-Balance e conta de Perdas e Ganancias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B6 |
2.5 |
20 |
22.5 |
Traballos tutelados |
A24 B7 B5 C1 C2 C3 C5 C6 |
0 |
34.5 |
34.5 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A9 A10 A14 |
10 |
30 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
C4 C7 C8 |
2 |
50 |
52 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Corresponde ao examen final da materia |
Traballos tutelados |
Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual. |
Sesión maxistral |
O profesor exporá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia realizando preguntas para favorecer a intervención dos/as alumnos/as. |
Aprendizaxe colaborativa |
O/a alumno/a, en grupo ou individualmente, resolverá casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As clases veranse complementadas coa posibilidad para o/a alumno/a de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar, individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B6 |
Exame final |
60 |
Aprendizaxe colaborativa |
C4 C7 C8 |
Ao longo do cuatrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo/a alumno/a |
20 |
Traballos tutelados |
A24 B7 B5 C1 C2 C3 C5 C6 |
Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva. Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso. Na segunda oportunidade, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos/as que soliciten convocatoria anticipada. Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura. Implicaciones da fraude
académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a
cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñibles na UDC, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade
de Turismo. Perspectiva de Xénero: Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Benau, María Antonia (). Introducción a la contabilidad financiera. Centro de estudios financieros
(). Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad. BOE
(). Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas y los criterios contables específicos para microempresas. BOE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|