Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información |
A5
|
B4 B6 B7
|
C3 C5
|
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información |
A2 A23
|
B2 B3 B4 B5
|
C4
|
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible |
A1
|
B1
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos
|
1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
|
Tema 2. Análise de datos estatísticos |
2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración |
Tema 3. Números índices |
3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación |
Tema 4. Series temporais |
4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. |
Tema 5. Distribucións bidimensionais |
5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
|
Tema 6. Análise da regresión |
6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
42 |
63 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B5 B6 |
1 |
8 |
9 |
Traballos tutelados |
A5 B7 C3 |
8 |
30 |
38 |
Solución de problemas |
B3 B4 B7 |
0 |
10 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 B1 B2 B3 B4 B6 |
10 |
0 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición da materia teórica da asignatura por parte da profesora |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test con 10 preguntas con varias respostas posibles, soamente unha correcta |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumnado para a obtención dos datos e a realización dos cálculos. |
Solución de problemas |
Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumnado terá que resolver, e entregar, a partir dos coñecementos traballados na clase |
Aprendizaxe colaborativa |
Exposición por parte do alumnado dos problemas propostos |
Proba obxectiva |
Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do traballo de grupo |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliarase, a proba final, en canto a procedemento e resultados. Non se poderá aprobar a materia cunha nota inferior a 4 (sobre 10) |
60 |
Traballos tutelados |
A5 B7 C3 |
Avaliarase o traballo do alumnado en canto a corrección de datos, formato adecuado, claridade e presentación. A nota pode ser diferente para cada integrante do grupo. |
10 |
Solución de problemas |
B3 B4 B7 |
Avaliarase a entrega dos exercicios propostos ao longo do cuadrimestre |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B5 B6 |
Avaliarase (sobre 10) sumando 1 punto por cada resposta correcta e restando medio punto por cada resposta incorrecta |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 B1 B2 B3 B4 B6 |
Avaliarase a exposición, en canto a contido e claridade, da resolución dos exercicios entregados. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- 1ª Oportunidade: A nota da materia será a suma ponderada das obtidas en cada metodoloxía de avaliación se se obtén un mínimo de 4 (sobre 10) na proba final. En caso contrario a nota será a mínima entre dicha suma e 4.
- Alumnado con recoñecemento de dispensa académica de asistencia: Non se avaliará a metodoloxía aprendizaxe colaborativo. O traballo tutelado puntuará o dobre.
- 2ª oportunidade ou adiantada: Non se avaliarán as metodoloxías solución de problemas e aprendizaxe colaborativa. A proba de resposta múltiple e os traballos tutelados puntuarán o dobre. O alumnado terá que repetir as metodoloxías non superadas na primeira oportunidade. A nota da materia será a suma ponderada das obtidas en cada metodoloxía de avaliación se se obtén un mínimo de 4 (sobre 10) na proba final. En caso contrario a nota será a mínima entre dicha suma e 4.
- Cualificación de Non Presentado (NP): En todas as oportunidades o alumnado que non acuda ao exame final terá a cualificación de NON PRESENTADO
- Implicaciones da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
- Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos disponíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Turismo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo. |
Bibliografía complementaria
|
|
PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill. CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces. CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide. URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C. MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson. MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso da calculadora.
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|