Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto de marketing e a suas ferramentas |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Coñecer as partes dun plan de marketing |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer as estratexias de marketing empleadas pola empresa turística |
A5 A6 A11 A24 A26 A33 A34
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCCIÓN O MARKETING TURÍSTICO |
1.1 CONCEPTO DE MARKETING TURÍSTICO
1.2 ORIXES E EVOLUCIÓN DO MARKETING EN TURISMO
1.3 MARKETING ESTRATÉXICO VS MARKETING OPERATIVO
1.4 APLICACIÓNS DO MARKETING EN TURISMO |
TEMA 2: O ENTORNO DO MARKETING EN TURISMO |
2.1 A DIRECCIÓN DO ENTORNO
2.2 ANÁLISE DO MICROENTORNO
2.3 ANÁLISIS DO MACROENTORNO
2.4 PRINCIPAIS ASPECTOS E TENDENCIAS NO ENTORNO TURÍSTICO
2.5 PRINCIPAIS DETERMINANTES E TENDENCIAS DA DEMANDA TURÍSTICA
|
TEMA 3: SEGMENTACIÓN DOS MERCADOS E ESTRATEXIAS DE POSICIONAMIENTO |
3.1 CONCEPTO DE SEGMENTACIÓN DO MERCADO
3.2 PROCESO XERAL DE SEGMENTACIÓN
3.3 CRITERIOS PARA SEGMENTAR MERCADOS
3.4 ESTRATEXIAS DE SELECCIÓN DO MERCADO OBXETIVO
3.5 O POSICIONAMIENTO
|
TEMA 4: O PRODUCTO TURÍSTICO |
4.1 CONCEPTO DE PRODUCTO TURÍSTICO E NIVEIS
4.2 DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS
4.3 O CICLO DE VIDA DO PRODUCTO
4.4 DECISIÓNS SOBRE A MARCA
|
TEMA 5: O PREZO |
5.1 CONCEPTO E IMPORTANCIA DO PREZO
5.2 CONDICIONANTES NA FIXACIÓN DE PREZOS
5.3 MÉTODOS DE FIXACIÓN DE PREZOS
5.4 ESTRATEXIAS DE PREZOS
|
TEMA 6: A DISTRIBUCIÓN |
6.1 A IMPORTANCIA DA DISTRIBUCIÓN COMO CANAL DE COMERCIALIZACIÓN
6.2 CONCEPTO, OBXETIVOS E FUNCIÓNS DOS CANÁIS DE DISTRIBUCIÓN
6.3 TIPOS DE CANAIS DE DISTRIBUCIÓN NO SECTOR TURÍSTICO
6.4 OS INTERMEDIARIOS TURÍSTICOS
6.5 LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS Y SU INFLUENCIA EN LA DISTRIBUCIÓN TURÍSTICA
|
TEMA 7: A COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN |
7.1 O PROCESO DE DESENVOLVEMENTO DA COMUNICACIÓN
7.2 O MIX DE COMUNICACIÓN
7.3 NOVAS FORMAS DE COMUNICACIÓN
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C5 C8 |
6 |
25 |
31 |
Presentación oral |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 C1 C2 C3 |
2 |
2 |
4 |
Proba mixta |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C1 C6 C7 C8 |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 |
10 |
35 |
45 |
Lecturas |
B1 B4 C5 C8 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
As actividades de estudo de casos versarán sobre a presentación de situacións centradas no ámbito da mercadotecnia turística para que o alumno logre aplicar os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais, consiga unha participación máis activa e un maior achegamento á realidade. |
Presentación oral |
Esta actividade consistirá na exposición verbal a través da cal o alumno e o profesor interactuar dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios dunha forma dinámica.
Neste sentido, consistirá na exposición oral das opinións acerca das lecturas, a resolución de casos e a exposición do traballo tutelado realizado ao longo do curso. |
Proba mixta |
Consistirá na realización dun exame final a través dunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos, prácticos ou teorico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais. |
Sesión maxistral |
Desenvolveranse os contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada mediante o uso de presentacións con medios audiovisuais, e a través da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a súa aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
A partir dos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos en grupo, que consistirán na aplicación práctica dos temas desenvolvidos na aula de cara a elaborar un plan de mercadotecnia ao final do curso.
Os traballos iniciaranse na aula e despois deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor aos diferentes grupos.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios. |
Lecturas |
Trátase dun conxunto de documentos para afondar nos contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e provocar así a discusión por parte do alumnado con respecto a diferentes temas relacionados coa mercadotecnia turística. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como aqueles momentos de traballo presencial do alumno e profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 |
Consistirá na realización dun exame final a través dunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso.
Para aprobar a materia é imprescindible que o alumno alcance o 50% do exame final. |
50 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 |
Realización por grupos dun plan de mercadotecnia que consistirán na aplicación práctica dos temas desenvolvidos durante o curso.
Valorarase a súa orixinalidade, solidez analítica e a utilización dos recursos desenvolvidos na materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A evaluación desta asignatura consta de 2 partes: a) Traballo tutelado individual o en grupo. Evaluará sobre un 50%. Realizarase unha exposición oral (10%), uns traballos vinculados con marketing turístico (20%) e o desarrollo dun Plan de Marketing (20%). b) Examen final, tipo test e preguntas a desarrollar. Evaluarase sobre un 50%. Para aprobar a asignatura debese aprobar o traballo tutelado, os traballos na aula e o examén. Tendrase en conta a actitude do alumnado na aula. Aquel
alumno que non faga os estudos de casos, as presentacións, y/ou non elabore o
traballo tutelado, poderá presentarse o exame, que tendrá un valor do 50%. Neste caso, os alumnos que non superen a materia, tería que ir a
segunda oportinidade con toda a materia. Aqueles alumnos que
suspendan, se lles mantendrá a nota do traballo tutelado, e o examen tera un
valor dun 50%. No caso dun alumno con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial, evaluarase por un único examen o final do cuatrimestre,
quedando exento dos traballos e actividades desarrolladas durante o
curso. Os alumnos que non se presentaron ao examen, nin participasen nas actividades de clase, na acta aparecerán como Non Presentado. Convocatoria adiantada Os criterios de avaliación na convocatoria adiantada será un exame que será o 100% da nota final. HONRADEZ ACADÉMICA Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/para actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Lémbrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na proba final está totalmente prohibido, e en caso de utilizar calquera soporte non permitido quedará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na proba mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames etc.)/ etc.) penalizarase #de acordo con o establecido en artigo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario". ATENCIÓN Á DIVERSIDADE A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo. REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, fósese necesario. PERSPECTIVA DE XÉNERO Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALTÉS, C. (2001): Marketing y Turismo, Síntesis, Madrid. BIGNÉ, J.E., FONT,X. y ANDREU, L. (2000): Marketing de destinos turísticos. ESIC, Madrid. BORJA, L., ANDREU, J. y BOSCH, R. (2007): El consumidor turístico. ESIC, Madrid. KOTLER, P. (2000): Dirección de Marketing. Prentice-Hall. Madrid. KOTLER, P., BOWEN, J. AND MAKENS, J. (2014): Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, Essex. KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (2003): Marketing para Turismo. Prentice-Hall, Madrid. KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (1997): Mercadotecnia para hostelería y turismo. Prentice-Hall, Madrid. MALHOTRA, N.K. (2013): Basic Marketing Research. Pearson, Essex.
MIGUEL, S., MOLLÁ, A. y BIGNÉ,J.E. (1994): Introducción al Marketing. McGraw-Hill, Madrid. MUÑOZ, F. (1997): Marketing Turístico. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. PARRA, E. y CALERO, F. (2006): Gestión y dirección de empresas turísticas. McGraw-Hill, Madrid. SAÍNZ, J.M. (2008): El Plan de Marketing en la práctica. ESIC, Madrid. SERRA, A. (2007): Marketing turístico. ESIC-Pirámide, Madrid. VALLS, J.F. (2003): Las claves del mercado turístico. Deusto, Bilbao. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALONSO, J. (2005): Comportamiento del Consumidor. ESIC, Madrid. CUTROPÍA, C. (2005): Plan de Marketing paso a paso. ESIC, Madrid. FERNÁNDEZ, A. (2005): Investigación y Técnicas de Mercado. ESIC, Madrid. KERIN, A.K.,HARTLEY, S. AND RUDELIUS, W. (2014): Marketing. McGraw-Hill, Mexico. KOTLER, P. and ARMSTRONG, G. (2013): Principles of Marketing. Pearson, Essex. LAMBIN, J. (1995): Marketing Estratégico. McGraw-Hill, Madrid. RUFIN, R. (2002): Las empresas turísticas en la sociedad de la información. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. RUFIN, R. (2003): Marketing: Conceptos, Instrumentos y Estrategias. UNED, Madrid. SANTESMASES, M. (2004): Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid. ZEITHAML, V. y BITNER, M. (2000): Marketing de Servicios. McGrawHill, Mexico. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución a Economía/662G01002 | Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005 | Introdución ao Turismo/662G01009 | Economía da Empresa/662G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|