Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A25 |
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A29 |
Traballar en medios socioculturais diferentes. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
2. Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
3. Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectiva da súa explotación |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Detectar as necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
4. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborase conclusións |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
5. Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sostibilidade |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
6. Elaborar inventarios de recursos turísticos |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
7. Coñecer os diferentes modelos territoriais e relacionalos coa actividade turística |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
8. Identificar e manexar os diferentes factores de localización turística |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Identificación, clasificación e caracterización dos recursos turísticos |
O inventario de recursos turísticos: concepto, orixe e problemas técnicos.
Proposta metodolóxica para a elaboración dun inventario de recursos turísticos. |
2. Factores de localización turística |
O clima
A paisaxe
Valores histórico culturais
Outros |
3. Turismo en espacios litorais e insulares |
Evolución histórica: antecedentes e novas tendencias
Formulas de reestruturación, calidad ambiental e revitalización de áreas en declive.
Novas pautas de creación de oferta.
O turismo de cruceiros
O turismo lacustre
|
4. Turismo en espacios de montaña e naturais |
Evolución histórica e antecentes
Turismo no espacio rural
Ecoturismo
Turismo de neve
Turismo deportivoe de aventura
|
5. Turismo urbano e metropolitano |
Prácticas e motivacións do turista urbano
Produtos y atraccións de turismo urbano
Xestión do espazo urbano
Turismo ereestruturación urbana
Produtos e destinos. |
6. España como destino turístico |
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Tipoloxía do turismo en España
Modelos |
7. España como destino turístico |
Análise de destinos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
2 |
20 |
22 |
Presentación oral |
A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
4 |
14 |
18 |
Seminario |
A31 A30 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A19 A18 A14 A11 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 |
16 |
24 |
40 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A30 A31 |
20 |
22 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test , comentario de texto, pregunta longa e/ou comentario de diapositivas. |
Presentación oral |
O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recollen como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Seminario |
Encontro con un grupo máis reducifdo de alumnos no que se debateran e analizaran os temas propostos que complementen as sesions teóricas. |
Sesión maxistral |
O profesor explicar, apoiándose en fontes audiovisuais ou de outro tipo, os temas téricos que considere imprenscindibles para o entendemento e dominio da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Realizaránse titorias individuais e colectivas - presenciais e online - de acordo co calendario establecido polo profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados |
20 |
Presentación oral |
A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia:
A a partires dun territorio, ruta o intanxible
elaborará un inventario de recursos, analizará os factores de loscalización turística e fara un proposta de desenvolvemento. |
40 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test , comentario de texto, pregunta longa e/ou comentario de diapositivas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos con matrícula ordinaria as porcentaxes serán
de 40% para a proba mixta e de 60% para a suma da presentación oral e ás lecturas. O alumnado con recoñecemento de dispensa académica de exención de asistencia, concedida oficialmente pola UDC
segundo a súa normativa, deberá facer os traballos obrigatorios non
presenciais, e facelos chegar ao profesor para á súa avaliación. Neste caso, o
exame, que será específico para estes alumnos, terá un valor do 80% da
cualificación, sempre que obtivesen un mínimo de 5 sobre 10 na parte práctica. En todos os casos, para que as porcentaxes entren en
funcionamento é necesario obter polo menos un cinco (5) en cada unha das
partes. No caso de suspender unha delas a materia quedará suspensa e indicarase
como cualificación final a obtida na parte que non fose aprobada, xa sexa
Avaliación Continua ou Proba Obxectiva. No caso de producirse a entrega de
traballos, pero non acudir á realización da proba mixta, a cualificación
será de Non Presentado. A avaliación será igual na primeira e na segunda
oportunidade En caso de convocarse a oportunidade adiantada, a proba
mixta suporá o 100% da cualificación Perspectiva de Xénero: Segundo se recolle nas
distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar
a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que
precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,
visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).
De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC/no Centro: nos
prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuadrimestre académico,
coa Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa titora ADI
da Facultade de Turismo. Implicacións da fraude académica na realización das probas
ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a
cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto
da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Francisco López Palomeque, Manuel Marchena Gómez, Salvador Antón Clavé; José Fernando Vera Rebollo ( (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Tirant lo Blanch
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía de los recursos y Actividades Turísticas. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
CALABUIG J - MINISTRAL, Marta (2009). Manual de Geografía Turística de España. Madrid, Editorial Síntesis
Antón Clavé, Salvador y otros (2005). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Pardo Abad; Carlos J. (2013). Territorio y Recursos Turísticos, (Análisis geográfico del turismo en España). Madrdi; Editorial Universitaria Ramón Areces
LÓPEZ PALOMEQUE, F., CANIVES VAKIENTE,G., BLANCO ROMERO,A. Y TORRES DELGADO,A, (coord.) (2014). Turismo y territorio. Innovación, renovación y desafíos.. Tirant lo Blanc |
WEBS :
www.unwto.org,
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Tourism_trends/es http://http://www.worldtravelguide.net/ https://www.turismo.gal/canle-institucional/turismo-de-galicia/a-axencia?langId=es_ES https://www.spain.info/es/ https://www.mincotur.gob.es/es-es/Paginas/index.aspx
|
Bibliografía complementaria
|
Bayón Mariné, Fernando et al (2005). 50 Años del Turismo Español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Madrid - Editorial Síntesis
Marco d'Eramo (2022). El selfie del mundo. Anagrama
Lozato - Giotart, Jean Pierre (1990). Geografía del Turismo. Barcelona, Masson
Mespelier Alain, Bloc - Duraffour Pierre (2000). Geografía del Turismo en el Mundo. Barcelona - Editorial Síntesis
Barrado, D.A. y Calabuig J. (2001). Geografia Mundial del Turismo. Barcelona - Editorial Síntesis
Varios (2004). Manual de gestión local del turismo. Sevilla - Diputación de Sevilla
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenación del territorio y turismo. Barcelona - Atelier
Ana Penyas (2022). Todo Bajo el Sol. Salamandra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeografía do Turismo/662G01004 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Interpretación do Patrimonio/662G01038d |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025 | Xestión Pública do Turismo/662G01032 |
|
|