Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A15 |
Traballar en inglés como lingua estranxeira. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A22 |
Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A25 |
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A29 |
Traballar en medios socioculturais diferentes. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recordar os conceptos teóricos relacionados co patrimonio e os recursos no ámbito turístico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A13 A14 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
A1 A4 A6 A7 A10 A12 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 A31 A33 A34
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C7
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A29 A31 A32 A33 A34
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C5 C7 C8
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
A1 A3 A4 A8 A10 A11 A12 A13 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A29 A30 A32
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A29 A31 A33 A34
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A23 A24 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34
|
B1 B2 B4
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Coñecer os principais axentes e instrumentos de organización e xestión do turismo no eido do patrimonio natural e cultural. Analizar as súas competencias e as características da xestión.
|
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A10 A11 A14 A18 A19 A22 A24 A25 A26 A28 A29 A30 A31 A33 A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C4 C5 C7 C8
|
Estudar e comprender o marco legal no que se insire esta actividade |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A14 A18 A19 A23 A25 A26 A27 A29 A30 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C3 C5 C6 C7 C8
|
Familiarizarse cos distintos tipos de productos turísticos relacionados co patrimonio e coñecer as distintas fases na súa creación e comercialización |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A12 A13 A18 A19 A22 A24 A25 A27 A29 A30 A31 A33 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aproximarse dun xeito real a algúns deses productos polo contacto directo cos axentes que os desenvolven |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A22 A24 A25 A27 A28 A29 A30 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Profundizar na difusión do patrimonio, tanto na súa vertente didáctica como de promoción |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A10 A11 A14 A18 A19 A22 A23 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7
|
Poñer en relación a materia cos coñecementos xa adquiridos ao longo dos estudios do Grao en Turismo |
A1 A3 A4 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A15 A18 A19 A22 A23 A24 A25 A26 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Ser capaces de desenvolver un proxecto de investigación e proposta de xestión a partires dun recurso real |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A14 A18 A19 A22 A23 A25 A26 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cultura, natureza e patrimonio.
|
1.1. Conceptos básicos
1.2. Recursos patrimoniais
1.3. Bens de interese cultural e natural
1.4. Patrimonio, turismo e xestión
1.5. Modelos de valor patrimonial |
2. Do obxecto patrimonial ao produto turístico
|
2.1. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social.
2.2. Recursos e produtos en turismo cultural
2.3. O turismo cultural como fenómeno socioeconómico
2.4. Políticas do patrimonio e planificación turística
2.5 Planificación, xestión e eficacia social |
3. A Interpretación do Patrimonio |
3.1. Historia e significado da interpretación do patrimonio.
3.2 Os principios da interpretación.
3.3. Interpretación e turismo
3.4. Interpretación como instrumento de xestión
3.5. Interpretación e comunicación
3.6. Medios interpretativos
3.7. Planificación interpretativa
3.8. Avaliación da interpretación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A7 A9 A14 A18 A23 A24 A25 A27 A28 A30 A31 B3 B4 B6 C3 C4 C6 C8 |
8 |
10 |
18 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A7 A25 A27 A28 A30 A31 B1 B4 B6 C1 |
2 |
25 |
27 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A4 A7 A13 A14 A15 A22 A25 A27 A28 A29 A30 A31 A35 B7 C2 C5 C7 |
4 |
5 |
9 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 A12 A13 A25 A26 A32 A34 B2 B4 B5 B7 C1 C7 |
6 |
15 |
21 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A18 A19 A24 A26 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
40 |
42 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A19 A22 A23 A25 A30 A31 A33 |
20 |
5 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Analisar un caso de producto turístico patrimonial semellante o proposto pola alumna alumno, e as suas condicions de éxito ou fracaso |
Proba obxectiva |
De cada tema realizaráse unha proba obxectiva ou exame, e alternativamente un traballo de grupo |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e participacion orientada en eventos, simposios, xornadas ou congresos relacionado cos temas da asignatura |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos en grupo con presentacion, debate e exposicion dos mesmos |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Traballo individual de creacion dun novo producto turistico de base patrimonial |
Sesión maxistral |
Consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecementos teóricos / prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Aprendizaxe colaborativa |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases como para abordar temas relacionados co/s traballo/s.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A7 A25 A27 A28 A30 A31 B1 B4 B6 C1 |
Exames individuais alternativos de cada tema atendendo o contido da materia |
30 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A7 A9 A14 A18 A23 A24 A25 A27 A28 A30 A31 B3 B4 B6 C3 C4 C6 C8 |
Teráse en conta o grao de recoñecimento da realidade do caso |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 A12 A13 A25 A26 A32 A34 B2 B4 B5 B7 C1 C7 |
VAloracion da capacidade de pescuda da informacion análise e traballo en grupo asi como resposta as suxerencias indicadas polo profesor |
15 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A18 A19 A24 A26 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
orixinalidade da propostas que debe presentar un proxecto exnovo, que demostre a viabilidade do mesmo, a partires das conclusions do estudo de caso |
40 |
|
Observacións avaliación |
1ª Oportunidade A avliación e conseguiente calificación do alumnado levaráse a cabo mediante un procedimento de avaliación continua, dacordo coas metodoloxías docentes e porcentaxes descritos arriba. E condición obrigada para superar a materia obter unha calificación global de 5 sobre 10. Alumnado con recoñecemento de dispensa académica de asistencia O alumnado con recoñecemento de dispensa académica de exención de asistencia, segúndo establece a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grado na UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) deberá comunicaro ao profesorado na primeira quincena do cuatrimestre. Este alumnado será avalido con un sistema individualizado de avaliación acorde os motivos da dispensa. 2ª Oportunidade A avaliación en 2ª oportunidade queda establecida nun 100% na calificación obtida na proba global que abarcará todolos contidos da materia. Convocatoria adiantada O alumnado que opte a convocatoria adiantada será calificado coa nota obtida na pruoba global que abarcará todolos contidos da materia. Calificación de Non Presentado (NP) Terá a condicion de non presentado o alumno alumna que non se presente a examen Implicación de plaxio O/a alumno/a que incurra en fraude académico aplicaráselle l sanación correspondente recollida no regulamento disciplinar do estudiantado da UDC (art. 11, apartado 4. b)). Adaptación da materia o alumnado que así o requira (ADI) A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio a diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saude mental). De selo caso, deberá contactar, nos prazos oficiaies estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servzos dispoñibeis no Centro, coa Unidad de Atención a Diversidade da UDC ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) ou, no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CRECENTE M. M, GONZALEZ S. S (2016). 2000 años del balneario de Lugo. Balneario de Lugo termas Romanas
LEIRA, J ((2003)). Cultura proyectual y turismo emergente". En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie
MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España". En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu
CRECENTE ASOCIADOS (2015). El Turismo Termal en España. EOI Madrid
LAREDO V XL (1997). Galicia Enteira. Edicións Xerais
OTERO P R. (). Guia de Galicia. Galaxia edicions
PADRÓ, J. ((2000)). La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial". O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña
TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla.
LEIRA, J. ((1999)). Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social". En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal)
CRECENTE MASEDA y otros (2015). O Turismo na Praia das Catedrais. IBADER Lugo
CRECENTE, M (2015). Quince. Crecente asociados A Coruña |
|
Bibliografía complementaria
|
LEIRA , J. ((2001)). "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral. En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97
MORALES, J. ((2008)). El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio". En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,
HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.
LEIRA , J. ((2007)). Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació
MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla
GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña
HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid
VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists
LEIRA , J. ((2011)). La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio". En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.
PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London. |
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Trátase dunha listaxe de lecturas recomendadas (servirán de consulta para os traballos), non son de obrigada lectura:
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Dacordo co a normativa en materia de igualdade, nesta materia aplicase a perspectiva de xénero mediante linguaxe non sexista e inclusivo, bibliografía de autores/as de ambos sexos, etc. Así mismo fomentaránse valores de respecto e igualdade e no caso de detectarse situacions de discriminación por razón de xénero, adoptaránse as accións e medidas necesarias para correxilas. |
|