Identifying Data 2023/24
Subject (*) Tourism Taxation Code 662G01026d
Study programme
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Blanco Moa, José Antonio
E-mail
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Lecturers
Blanco Moa, José Antonio
E-mail
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Web
General description A través do estudo da materia, preténdese un achegamento ao funcionamento da Administración Pública español e á estrutura e contido do sistema e ordenamento tributario español, destacando as particularidades que pola súa incidencia no ámbito turístico revisten un maior interese.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das principais institucións xurídicas e administrativas no ámbito turístico e tributario A14
B1
B4
B6
C4
C7
Capacidade para localizar e manexar fontes xurídicas A5
B1
B2
C3
C6
C8
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e familiaridade coa forma de dirixirse a elas e a súa regulación A1
A5
B1
B3
C3
C6
C8
Resolución de problemas básicos na materia A5
A6
A14
B1
B3
B4
B6
C5
Aplicación dun pensamento crítico, lóxico e creativo A5
A14
B1
B3
B4
C4
C6
Traballo de forma autónoma con iniciativa e de forma colaborativa A2
A5
A9
A12
B2
B3
B5
B7
C1
C2
C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- O CIDADÁN ANTE A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA 1.1.- Composición do sector público

1.2.- O interesado no procedemento ante a Administración

1.3.- A actividade das Administracións públicas
TEMA 2. OS ACTOS ADMINISTRATIVOS 2.1. Requisitos dos actos administrativos

2.2. Eficacia dos actos

2.3. Nulidade e anulabilidade dos actos
TEMA 3. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO COMÚN 3.1. Dereitos do interesado

3.2. Inicio do procedemento

3.3. Tramitación do procedemento

3.4. Finalización do procedemento

3.5. Execución
TEMA 4. INTRODUCIÓN AO DEREITO TRIBUTARIO E OS SEUS PRINCIPIOS CONSTITUCIONAIS 4.1. Concepto e contido do Dereito Tributario

4.2. Valor normativo dos principios constitucionais do Dereito Tributario

4.3. O principio de xeralidade

4.4. O principio de igualdade

4.5. O principio de progresividade

4.6. O principio de reserva de lei

4.7. O principio de capacidade económica
TEMA 5. AS FONTES DO ORDENAMENTO TRIBUTARIO 5.1.- A Constitución.

5.2.- Convenios internacionais e dereito comunitario

5.3.- A Lei.

5.4.- A Lei Xeral Tributaria.

5.5.- O Decreto - Lei e o Decreto Lexislativo.

5.6.- O Regulamento.

5.7.- As ordes interpretativas, consultas vinculantes e doutrina do Tribunal Económico-Administrativo.

5.8.- A costume e o precedente administrativo.

5.9.- A xurisprudencia.

5.10.- Dereito supletorio
TEMA 6.-A FISCALIDADE E ADMINISTRACIÓN NA POSTA EN MARCHA DUNHA EMPRESA: PROCEDEMENTOS BÁSICOS 6.1. Licencias e trámites de apertura

6.2. Inscripcións e rexistros

6.3. Obrigas fiscais do empresario

6.4. Información e asistencia ao contribuínte no cumprimento de obrigas tributarias
TEMA 7. OS INGRESOS PÚBLICOS 7.1. Os ingresos públicos: concepto e clases

7.2. Os ingresos patrimoniais

7.3. Os ingresos de monopolio
TEMA 8.-O TRIBUTO 8.1. O tributo: concepto e clases

8.2. O imposto: concepto e carácteres

8.3. Clases de impostos

8.4. A taxa
TEMA 9. A OBRIGA TRIBUTARIA E OS ELEMENTOS DO TRIBUTO 9.1.- A obriga tributaria

9.2.- O feito impoñible

9.3.- A remuneración do tributo

9.4.- A exención tributaria

9.5.- O suxeito activo do tributo

9.6.- Os suxeitos pasivos do tributo

9.7.- O retedor

9.8.- O responsable do tributo

9.9.- A sucesión no tributo

9.10.- O domicilio fiscal

9.11.- A representación
TEMA 10.-A XESTIÓN DOS TRIBUTOS 10.1. A xestión tributaria

10.2. A declaración e a autoliquidación

10.3. A liquidación dos tributos: a base impoñible, os tipos de gravame e a cota tributaria
TEMA 11.- O SISTEMA TRIBUTARIO 11.1.- O sistema tributario estatal: impostos directos e indirectos

11.2.- A tributación autonómica e a tributación local

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B4 B5 C1 C2 C3 C4 0 50 50
Collaborative learning A6 B6 1 60 61
Objective test A1 A9 B1 B2 B3 1 27 28
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A12 A14 B7 C5 C6 C7 C8 10 0 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo.
Collaborative learning O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais
Guest lecture / keynote speech Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Con esta metodoloxía, preténdese que os/as estudantes asuman a responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual ou en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B4 B5 C1 C2 C3 C4 Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos individuais ou en grupo.Algúns deles recolleranse nas clases para a súa evaluación; outros entregaranse nas datas propostas. 20
Collaborative learning A6 B6 O alumno, en grupo ou individualmente, resolverá os casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. 20
Objective test A1 A9 B1 B2 B3 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos. 60
 
Assessment comments

Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva.

Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso.

Na segunda oportunidade, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos/as que soliciten convocatoria anticipada.

Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura.

Implicaciones da fraude
académica na realización das probas ou actividades de avaliación
: a realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.

Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a
cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñibles na UDC, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade
de Turismo.

Perspectiva de Xénero: Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.


Sources of information
Basic BOE (). Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas. BOE
BOE (). Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria. BOE
Emilio Cencerrado Millán (). Manual de derecho tributario del turismo. Tirant lo Blanch

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Law/662G01003d
Financial Accounting/662G01011d

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.