Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento das principais institucións xurídicas e administrativas no ámbito turístico e tributario |
A14
|
B1 B4 B6
|
C4 C7
|
Capacidade para localizar e manexar fontes xurídicas |
A5
|
B1 B2
|
C3 C6 C8
|
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e familiaridade coa forma de dirixirse a elas e a súa regulación |
A1 A5
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Resolución de problemas básicos na materia |
A5 A6 A14
|
B1 B3 B4 B6
|
C5
|
Aplicación dun pensamento crítico, lóxico e creativo |
A5 A14
|
B1 B3 B4
|
C4 C6
|
Traballo de forma autónoma con iniciativa e de forma colaborativa |
A2 A5 A9 A12
|
B2 B3 B5 B7
|
C1 C2 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- O CIDADÁN ANTE A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA |
1.1.- Composición do sector público
1.2.- O interesado no procedemento ante a Administración
1.3.- A actividade das Administracións públicas |
TEMA 2. OS ACTOS ADMINISTRATIVOS |
2.1. Requisitos dos actos administrativos
2.2. Eficacia dos actos
2.3. Nulidade e anulabilidade dos actos |
TEMA 3. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO COMÚN |
3.1. Dereitos do interesado
3.2. Inicio do procedemento
3.3. Tramitación do procedemento
3.4. Finalización do procedemento
3.5. Execución |
TEMA 4. INTRODUCIÓN AO DEREITO TRIBUTARIO E OS SEUS PRINCIPIOS CONSTITUCIONAIS |
4.1. Concepto e contido do Dereito Tributario
4.2. Valor normativo dos principios constitucionais do Dereito Tributario
4.3. O principio de xeralidade
4.4. O principio de igualdade
4.5. O principio de progresividade
4.6. O principio de reserva de lei
4.7. O principio de capacidade económica |
TEMA 5. AS FONTES DO ORDENAMENTO TRIBUTARIO |
5.1.- A Constitución.
5.2.- Convenios internacionais e dereito comunitario
5.3.- A Lei.
5.4.- A Lei Xeral Tributaria.
5.5.- O Decreto - Lei e o Decreto Lexislativo.
5.6.- O Regulamento.
5.7.- As ordes interpretativas, consultas vinculantes e doutrina do Tribunal Económico-Administrativo.
5.8.- A costume e o precedente administrativo.
5.9.- A xurisprudencia.
5.10.- Dereito supletorio |
TEMA 6.-A FISCALIDADE E ADMINISTRACIÓN NA POSTA EN MARCHA DUNHA EMPRESA: PROCEDEMENTOS BÁSICOS |
6.1. Licencias e trámites de apertura
6.2. Inscripcións e rexistros
6.3. Obrigas fiscais do empresario
6.4. Información e asistencia ao contribuínte no cumprimento de obrigas tributarias |
TEMA 7. OS INGRESOS PÚBLICOS |
7.1. Os ingresos públicos: concepto e clases
7.2. Os ingresos patrimoniais
7.3. Os ingresos de monopolio |
TEMA 8.-O TRIBUTO |
8.1. O tributo: concepto e clases
8.2. O imposto: concepto e carácteres
8.3. Clases de impostos
8.4. A taxa |
TEMA 9. A OBRIGA TRIBUTARIA E OS ELEMENTOS DO TRIBUTO |
9.1.- A obriga tributaria
9.2.- O feito impoñible
9.3.- A remuneración do tributo
9.4.- A exención tributaria
9.5.- O suxeito activo do tributo
9.6.- Os suxeitos pasivos do tributo
9.7.- O retedor
9.8.- O responsable do tributo
9.9.- A sucesión no tributo
9.10.- O domicilio fiscal
9.11.- A representación |
TEMA 10.-A XESTIÓN DOS TRIBUTOS |
10.1. A xestión tributaria
10.2. A declaración e a autoliquidación
10.3. A liquidación dos tributos: a base impoñible, os tipos de gravame e a cota tributaria |
TEMA 11.- O SISTEMA TRIBUTARIO |
11.1.- O sistema tributario estatal: impostos directos e indirectos
11.2.- A tributación autonómica e a tributación local |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
0 |
50 |
50 |
Collaborative learning |
A6 B6 |
1 |
60 |
61 |
Objective test |
A1 A9 B1 B2 B3 |
1 |
27 |
28 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A5 A12 A14 B7 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
Collaborative learning |
O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Con esta metodoloxía, preténdese que os/as estudantes asuman a responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos individuais ou en grupo.Algúns deles recolleranse nas clases para a súa evaluación; outros entregaranse nas datas propostas. |
20 |
Collaborative learning |
A6 B6 |
O alumno, en grupo ou individualmente, resolverá os casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. |
20 |
Objective test |
A1 A9 B1 B2 B3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos. |
60 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva. Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso. Na segunda oportunidade, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos/as que soliciten convocatoria anticipada. Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura. Implicaciones da fraude
académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a
cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñibles na UDC, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade
de Turismo. Perspectiva de Xénero: Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.
|
Sources of information |
Basic
|
BOE (). Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas. BOE
BOE (). Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria. BOE
Emilio Cencerrado Millán (). Manual de derecho tributario del turismo. Tirant lo Blanch |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Introduction to Law/662G01003d | Financial Accounting/662G01011d |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|