Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Conocer las fuentes de información para la investigación turística. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Acceder a las distintas fuentes de información. |
A5
|
B6
|
C3 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos y resultados. |
A2 A5
|
B6
|
C6
|
Conocer los sistemas y procedimientos contables y financieros aplicados a las empresas turísticas. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer las herramientas necesarias para el análisis de los estados contables y los criterios para la interpretación de los mismos. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Elaborar e interpretar la información contenida en los distintos estados contables. |
A9
|
B1 B4
|
C6
|
Comprender y elaborar la información financiera para los usuarios internos y externos. |
A9
|
B4 B6
|
C6
|
Conocer las principales fuentes de financiación de las empresas turísticas. |
A10
|
B6
|
C3
|
Resolver situaciones de desequilibrio económico fianciero. |
A10
|
B3 B7
|
C4
|
Detectar oportunidades para mejorar la situación económico financiera de la empresa. |
A10
|
B4 B7
|
C4
|
Dirigir, coordinar y controlar el departamento contable de las empresas turísticas. |
A12
|
B2 B5
|
C1 C2 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
1.1. CONCEPTO E OBXECTIVOS DA ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.2. OS PROBLEMAS DAS EMPRESAS E AS SÚAS CAUSAS.
1.3. ANÁLISE E DIAGNÓSTICO EMPRESARIAL.
1.4. DATOS COMPLEMENTARIOS Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.5. LIMITACIÓNS DA ANÁLISE. |
TEMA 2. ESTADOS FINANCEIROS |
2.1. BALANCE DE SITUACIÓN.
2.2. A CONTA DE PERDAS E GAÑOS.
2.3. ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO.
2.4. ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO.
2.5. MEMORIA, INFORME DE XESTIÓN E INFORME DE AUDITORÍA DE CONTAS.
2.6. MANIPULACIÓNS CONTABLES E MAQUILLAXE DE CONTAS ANUAIS.
|
TEMA 3. ANÁLISE DO BALANCE DE SITUACIÓN |
3.1. OBXECTIVOS E ASPECTOS PREVIOS.
3.2. ESTRUCTURA DO BALANCE IDEAL.
3.3. CONCEPTO E USO DE RATIOS.
3.4. PRINCIPAIS RATIOS PARA ANALIZAR BALANCES.
3.5. O PODER PREDICTIVO DAS RATIOS.
|
TEMA 4. ANÁLISE DA CONTA DE PERDAS E GAÑOS |
4.1. OBXECTIVOS DA ANÁLISE.
4.2. ANÁLISE DA MARXE POR PRODUCTOS.
4.3. CÁLCULO DO UMBRAL DE RENDIBILIDADE.
4.4. ANÁLISE DOS GASTOS.
4.5. ANÁLISE DA PRODUTIVIDADE, DA EFICACIA E DA EFICIENCIA.
4.6. AVALIACIÓN DO NIVEL DE CALIDADE. |
TEMA 5. RENDIBILIDADE, AUTOFINANCIACIÓN E CRECEMENTO. FONDO DE MANIOBRA |
5.1. ESTUDO DA RENDIBILIDADE.
5.2. APALANCAMENTO FINANCEIRO.
5.3. AUTOFINANCIACIÓN.
5.4. CRECEMENTO DA EMPRESA: CAPACIDADE E TIPOLOXÍA.
5.5. CONCEPTO E IMPORTANCIA DO FONDO DE MANIOBRA.
5.6. AS NECESIDADES DE FONDO DE MANIOBRA.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Resumo |
A9 A2 A5 A10 A12 B3 B4 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
2 |
14 |
16 |
Solución de problemas |
A9 A10 B3 B4 C6 C4 |
3 |
18 |
21 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B4 B3 B5 C6 C3 C7 |
3 |
21 |
24 |
Traballos tutelados |
A9 B1 B4 C5 |
2 |
50 |
52 |
Aprendizaxe servizo |
B1 B3 B4 C4 |
1 |
30 |
31 |
Proba mixta |
A9 A10 B4 B7 B1 B3 C4 C6 |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. Logo da realización do resumo, o alumnado terá que expoñer o tema traballado na aula. Esa metodoloxía é tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Sesión maxistral |
Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se tratarán os contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do da persoa docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Nesa metodoloxía o alumnado asume a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo docente-titor. O alumnado poderá realizar o traballo baixo a metodoloxía de Aprendizaxe e Servizo ApS, desenvolvendo o seu traballo nun contexto real e en conxunto con outros colectivos. |
Aprendizaxe servizo |
Trátase dunha actividade que integra o servizo á comunidade coa aprendizaxe de contidos e a adquisición de competencias a partir da práctica reflexiva. O alumnado aplicará os coñecementos xerados nas clases á unha situación práctica ofrecendo servizo á comunidade. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable. Esa proba consta de varios tipos de preguntas: tipo test, verdadeiro ou falso, resolución de exercicios prácticos para a elección da resposta correcta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Resumo |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
Os encontros serán a través de Microsoft Teams e en horario acordado co docente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Resumo |
A9 A2 A5 A10 A12 B3 B4 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Consistirá na realización de resumos acerca dos temas propostos polo docente no campus virtual. O alumnado realizará esta actividade e entregará no campus virtual como as otras.
|
20 |
Solución de problemas |
A9 A10 B3 B4 C6 C4 |
Valorarase a resolución de varias situacións problemáticas concretas a partir dos coñecementos traballados nas sesións maxistrais. |
20 |
Proba mixta |
A9 A10 B4 B7 B1 B3 C4 C6 |
Consistirá na realización, en data oficialmente establecida, dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
As clases do grao en liña realizaranse de forma asíncrona. Para iso, o profesor colgará todo o material Moodle necesario. Os estudantes da titulación en liña deberán ver semanalmente as clases maxistrais gravadas ou as clases interactivas e consultar todos os materiais engadidos na plataforma Moodle; reservando os horarios asignados a esta materia e establecidos no calendario escolar para aclarar todas as posibles dúbidas e consultas sobre a materia así como para titorizar o traballo a realizar; sempre a petición do alumnado. Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das oportunidades de avaliación, incluída a convocatoria anticipada. A nota final do curso calcularase do seguinte xeito: PARTE PRÁCTICA (40%), composta por: • Solución de problemas indicados polo profesor (20%). • Resumos do alumnado (20%). PROBA MIXTA (60%): • Exame presencial (tipo proba mixta que poderá ser oral ou escrita segundo a decisión do profesor) sobre os contidos da materia. Para superar a materia é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das 2 partes obxecto de avaliación: parte práctica e proba mixta. Os criterios de puntuación dos traballos incluídos na parte práctica con exposición oral dos indicados polo profesor e da proba mixta anunciaranse no momento da súa realización e achegaranse xunto cos seus escritos. A entrega dos traballos incluídos na parte práctica realizarase exclusivamente a través da plataforma Moodle (salvo que o profesor indique o contrario) e cumprindo o prazo de entrega establecido. Aqueles traballos incluídos na parte práctica entregados fóra de prazo ou non entregados serán clasificados como "non presentados". O feito de non asistir a unha exposición oral tamén implicará a cualificación de "non presentado" para ese exercicio. Para os efectos do cómputo da nota final da parte práctica, a non presentación dalgunha das tarefas penalizará coa resta na nota final da parte práctica do valor atribuído á citada tarefa non presentada. Se a nota final do alumno na primeira oportunidade da parte práctica da materia é inferior a 2 puntos (sobre un máximo de 4 puntos), deberá acudir á segunda oportunidade e realizar de novo a proba mixta (non se conservan as cualificacións obtidas na proba mixta dunha oportunidade para outra). Así mesmo, o alumnado deberá repetir tamén todos os traballos incluídos na parte práctica clasificados como suspensos ou non presentados (consérvanse as cualificacións das tarefas aprobadas dunha oportunidade a outra). Para superar a materia na segunda oportunidade, como na primeira oportunidade, é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación: parte práctica e proba mixta. Os únicos utensilios cos que se permite acceder ao recinto onde se realiza a proba mixta final son os básicos para contestar o exame: lapis, bolígrafo ou bolígrafo, goma de borrar e calculadora electrónica non programable. Queda expresamente prohibido o acceso ao lugar do exame con: a) teléfonos móbiles e calquera outro dispositivo que permita a comunicación remota e/ou o almacenamento de información; b) Apuntes, anotacións, libros ou material similar que non estivese expresamente autorizado na convocatoria do exame ou no campus virtual da materia. O incumprimento desta norma supón que a proba se considera realizada con fraude, e iso independentemente de que durante a proba os usou ou non quen dispoña de tales aparellos ou do material indicado na zona da proba. O alumnado deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. Segundo o establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación de títulos dos estudos de grao e posgrao" (aprobadas o 19/12/2013 e modificadas o 29/06/2017) no Art. 21.2: Considerarase como "Non presentado" (NP) a aquel alumnado que, estando matriculado na materia, non asista ás diferentes actividades de avaliación establecidas para o curso académico. Deste xeito, clasificarase como "Non presentado" cando: a) Non completar o proceso de avaliación continua, nas condicións que figuran na guía docente, ou b) Non realizar a proba durante o período oficial de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Jose Antonio Ortega Martínez (2006). Análisis de Estados Financeiros (e-book). Desclee de Brouwer
Oriol Amat (2008). Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones. Ediciones Gestión 2000
Julián González Pascual (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera: aplicaciones prácticas (e-book). Pirámide
Oriol Amat (2008). Análisis Económico - Financiero. Ediciones Gestión 2000 |
Amat, O.: "Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. Amat, O.: "Análisis Económico - Financiero", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. ACCID: "Normas Internacionales de Información Financiera", Asociación Catalana de Contabilidad y Dirección, Barcelona, 2007. Plan General de Contabilidad. Real Decreto 1514/2007, 16 de noviembre. Plan General de Contabilidad de PYMES. Real decreto 1515/2007, 16 de noviembre. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financiera/662G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de custos/662G01017 |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia.
ÉTICA ACADÉMICA Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando o alumnado actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico, así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Recórdase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na prova final está totalmente prohibido, e no caso de utilizar calquera soporte non permitido ficará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na prova mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co establecido no artículo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario". ATENCIÓN Á DIVERSIDADE A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de manera previa ao inicio do cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co tutor ou tutora ADI da Facultade de Turismo. REGLAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto á materia en que se cometeu: o alumno será cualificado con "suspenso" (grado numérico 0) na convocatoria correspondente do curso académico, se se produce a comisión da falta. na primeira oportunidade como na segunda. Para iso modificarase a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, de ser o caso. PERSPECTIVA DE XÉNERO Tal e como recolle a diferente normativa aplicable á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autoría de ambos sexos, fomentarase a intervención en clase de todo o alumnado...) Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|