Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Conocer las fuentes de información para la investigación turística. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Acceder a las distintas fuentes de información. |
A5
|
B6
|
C3 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos y resultados. |
A2 A5
|
B6
|
C6
|
Conocer los sistemas y procedimientos contables y financieros aplicados a las empresas turísticas. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer las herramientas necesarias para el análisis de los estados contables y los criterios para la interpretación de los mismos. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Elaborar e interpretar la información contenida en los distintos estados contables. |
A9
|
B1 B4
|
C6
|
Comprender y elaborar la información financiera para los usuarios internos y externos. |
A9
|
B4 B6
|
C6
|
Conocer las principales fuentes de financiación de las empresas turísticas. |
A10
|
B6
|
C3
|
Resolver situaciones de desequilibrio económico fianciero. |
A10
|
B3 B7
|
C4
|
Detectar oportunidades para mejorar la situación económico financiera de la empresa. |
A10
|
B4 B7
|
C4
|
Dirigir, coordinar y controlar el departamento contable de las empresas turísticas. |
A12
|
B2 B5
|
C1 C2 C4 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
1.1. CONCEPTO E OBXECTIVOS DA ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.2. OS PROBLEMAS DAS EMPRESAS E AS SÚAS CAUSAS.
1.3. ANÁLISE E DIAGNÓSTICO EMPRESARIAL.
1.4. DATOS COMPLEMENTARIOS Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.5. LIMITACIÓNS DA ANÁLISE. |
TEMA 2. ESTADOS FINANCEIROS |
2.1. BALANCE DE SITUACIÓN.
2.2. A CONTA DE PERDAS E GAÑOS.
2.3. ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO.
2.4. ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO.
2.5. MEMORIA, INFORME DE XESTIÓN E INFORME DE AUDITORÍA DE CONTAS.
2.6. MANIPULACIÓNS CONTABLES E MAQUILLAXE DE CONTAS ANUAIS.
|
TEMA 3. ANÁLISE DO BALANCE DE SITUACIÓN |
3.1. OBXECTIVOS E ASPECTOS PREVIOS.
3.2. ESTRUCTURA DO BALANCE IDEAL.
3.3. CONCEPTO E USO DE RATIOS.
3.4. PRINCIPAIS RATIOS PARA ANALIZAR BALANCES.
3.5. O PODER PREDICTIVO DAS RATIOS.
|
TEMA 4. ANÁLISE DA CONTA DE PERDAS E GAÑOS |
4.1. OBXECTIVOS DA ANÁLISE.
4.2. ANÁLISE DA MARXE POR PRODUCTOS.
4.3. CÁLCULO DO UMBRAL DE RENDIBILIDADE.
4.4. ANÁLISE DOS GASTOS.
4.5. ANÁLISE DA PRODUTIVIDADE, DA EFICACIA E DA EFICIENCIA.
4.6. AVALIACIÓN DO NIVEL DE CALIDADE. |
TEMA 5. RENDIBILIDADE, AUTOFINANCIACIÓN E CRECEMENTO. FONDO DE MANIOBRA |
5.1. ESTUDO DA RENDIBILIDADE.
5.2. APALANCAMENTO FINANCEIRO.
5.3. AUTOFINANCIACIÓN.
5.4. CRECEMENTO DA EMPRESA: CAPACIDADE E TIPOLOXÍA.
5.5. CONCEPTO E IMPORTANCIA DO FONDO DE MANIOBRA.
5.6. AS NECESIDADES DE FONDO DE MANIOBRA.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Summary |
A9 A2 A5 A10 A12 B3 B4 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
2 |
14 |
16 |
Problem solving |
A9 A10 B3 B4 C6 C4 |
3 |
18 |
21 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B4 B3 B5 C6 C3 C7 |
3 |
21 |
24 |
Supervised projects |
A9 B1 B4 C5 |
2 |
50 |
52 |
Aprendizaxe servizo |
B1 B3 B4 C4 |
1 |
30 |
31 |
Mixed objective/subjective test |
A9 A10 B4 B7 B1 B3 C4 C6 |
1 |
4 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Summary |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. Logo da realización do resumo, o alumnado terá que expoñer o tema traballado na aula. Esa metodoloxía é tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Guest lecture / keynote speech |
Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se tratarán os contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do da persoa docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Nesa metodoloxía o alumnado asume a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo docente-titor. O alumnado poderá realizar o traballo baixo a metodoloxía de Aprendizaxe e Servizo ApS, desenvolvendo o seu traballo nun contexto real e en conxunto con outros colectivos. |
Aprendizaxe servizo |
Trátase dunha actividade que integra o servizo á comunidade coa aprendizaxe de contidos e a adquisición de competencias a partir da práctica reflexiva. O alumnado aplicará os coñecementos xerados nas clases á unha situación práctica ofrecendo servizo á comunidade. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable. Esa proba consta de varios tipos de preguntas: tipo test, verdadeiro ou falso, resolución de exercicios prácticos para a elección da resposta correcta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Summary |
Problem solving |
Supervised projects |
Aprendizaxe servizo |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
Os encontros serán a través de Microsoft Teams e en horario acordado co docente. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Summary |
A9 A2 A5 A10 A12 B3 B4 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Consistirá na realización de resumos acerca dos temas propostos polo docente no campus virtual. O alumnado realizará esta actividade e entregará no campus virtual como as otras.
|
20 |
Problem solving |
A9 A10 B3 B4 C6 C4 |
Valorarase a resolución de varias situacións problemáticas concretas a partir dos coñecementos traballados nas sesións maxistrais. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A9 A10 B4 B7 B1 B3 C4 C6 |
Consistirá na realización, en data oficialmente establecida, dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia |
60 |
|
Assessment comments |
<p>Nota Final da Material: Sumatorio de todas as puntuacións. <br />Observación de Primeira oportunidade: é necesario aprobar a Proba obxectiva con 50% da valoración total desta parte para superar a materia. <br />En Segunda oportunidade, gardarase a nota obtida na proba de resposta breve, solución de problemas, traballos tutelados e resumos realizados polo alumnado ao longo do cuatrimestre. A esta nota sumarase a nota obtida na proba obxectiva de segunda oportunidade, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso.<br />O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente coa Proba obxectiva, que suporá o 100% da calificación. A proba terá o mesmo contido que para o alumnado con dedicación a tempo completo.<br />O alumnado que non se presente a Proba obxectiva, aínda que teña participado activamente das outras actividades, será calificado como NON PRESENTADO.<br />Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.<br />The subject may be adapted to students who need the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, cognitive, learning or related to mental health). If applicable, they must contact the services available at the UDC / Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic term, with the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); failing that, with the ADI tutor from the Faculty of Tourism</p>
|
Sources of information |
Basic
|
Jose Antonio Ortega Martínez (2006). Análisis de Estados Financeiros (e-book). Desclee de Brouwer
Oriol Amat (2008). Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones. Ediciones Gestión 2000
Julián González Pascual (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera: aplicaciones prácticas (e-book). Pirámide
Oriol Amat (2008). Análisis Económico - Financiero. Ediciones Gestión 2000 |
Amat, O.: "Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. Amat, O.: "Análisis Económico - Financiero", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. ACCID: "Normas Internacionales de Información Financiera", Asociación Catalana de Contabilidad y Dirección, Barcelona, 2007. Plan General de Contabilidad. Real Decreto 1514/2007, 16 de noviembre. Plan General de Contabilidad de PYMES. Real decreto 1515/2007, 16 de noviembre. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Financial Accounting/662G01011 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Cost Accounting/662G01017 |
|
Other comments |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia.
ÉTICA ACADÉMICA Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando o alumnado actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico, así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Recórdase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na prova final está totalmente prohibido, e no caso de utilizar calquera soporte non permitido ficará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na prova mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co establecido no artículo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario". ATENCIÓN Á DIVERSIDADE A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de manera previa ao inicio do cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co tutor ou tutora ADI da Facultade de Turismo. REGLAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto á materia en que se cometeu: o alumno será cualificado con "suspenso" (grado numérico 0) na convocatoria correspondente do curso académico, se se produce a comisión da falta. na primeira oportunidade como na segunda. Para iso modificarase a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, de ser o caso. PERSPECTIVA DE XÉNERO Tal e como recolle a diferente normativa aplicable á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autoría de ambos sexos, fomentarase a intervención en clase de todo o alumnado...) Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|