Identifying Data 2023/24
Subject (*) Final Dissertation Code 662G01037
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Empresa
Humanidades
Letras
Matemáticas
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Blanco Moa, José Antonio
Caamaño Franco, Iria
Cogdill York, Kevin Lee
Crecente Maseda, Mario
de Carreño de Vicente, María de las Mercedes
Fernández Fernández, Javier Luis
León Sanjuán, María Victoria de
Lezcano González, Mª Elvira
Mariz Perez, Rosa
Martín Cancela, Elena
Martínez Fernández, Paulino
Molina Nieto, Victoria
Montoya Reyes, Ana
Moss , Sarah Louise
Pérez García, Antonia
Ramos Montes, Oscar
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
Rodrigues Soares, Jakson Renner
Rodríguez Carro, Carlos
Rodríguez Pallas, Angel
E-mail
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
iria.caamano@udc.es
k.l.cogdill@col.udc.es
mario.crecente@udc.es
m.decarreno@udc.es
javier.fernandez4@udc.es
victoria.de.leon@udc.es
m.lezcano@udc.es
rosa.mariz@udc.es
elena.martin@udc.es
paulino.martinez@udc.es
victoria.molina@udc.es
ana.montoya@col.udc.es
sarah.moss@udc.es
antonia.perezg@udc.es
oscar.ramos@udc.es
c.rivas@udc.es
jakson.soares@udc.gal
carlos.rodriguez3@udc.es
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
General description O TFG supón a realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun proxecto, unha memoria ou un estudo concreto baixo a supervisión dun ou máis directores académicos.
Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A21 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O Traballo Fin de Grao debe estar orientado á avaliación das competencias asociadas ao título, tanto as específicas, transversais como as nucleares, xa que se entende que o alumno debe saber e ser capaz de aplicar as devanditas competencias adquiridas durante a carreira. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Adaptaránse a cada Traballo Fin de Grao Adaptaránse a cada Traballo Fin de Grao

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 2 4
Supervised projects A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 130 130
Oral presentation A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 5 6
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Reunións co/a titor/a en as que se especifican os aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento do Traballo Fin de Grao e para planificar un calendario para o seu desenvolvemento e as metodoloxías (lecturas, análises de fontes documentais, técnicas de investigación etc.)/ etc.)
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a supervisión do /da titor/a asignado/a e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Oral presentation Defensa pública e presencial do Traballo fin de Grao. Consiste na exposición oral dos aspectos máis relevantes do traballo realizado de acordo coas indicacións incluídas no regulamento do TFG da Facultade de Turismo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada ten como finalidade orientar aos estudantes no desenvolvemento e planificación do traballo, para iso é importante consultar co/a tito/a os avances que se vaian realizando progresivamente.
O seguimento farase preferentemente de forma individual, ben de xeito presencial, a través de correo electrónico ou mediante outro medio de comunicación acordado entre titor/a e tutorando/a.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Corresponde á defensa do traballo de fin de grao (exposición oral).
Os membros do tribunal avaliarán os seguintes aspectos:

Exposición (35%)
Contido do discurso (35%)
Resposta ás observacións do tribunal (15%)
20
Supervised projects A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O/o titor/a avaliará o traballo escrito presentado polo/a estudante, tendo en consideración os seguintes aspectos:

Aspectos formais (20%)
Contido (60%)
Proceso de realización (20%)
80
 
Assessment comments

Honradez académica/implicación de plaxio

Ao/áalumno/a que incorra en fraude académica aplicaráselle a sanción correspondente recollida no Regulamento disciplinar do estudantado da UDC Artigo 11, apartado 3:

a) Expulsión de dous meses até tres anos da Universidade. Esta sanción deberá
constar no expediente académico até o seu total cumprimento. 

b) Perda de dereitos de matrícula, durante un curso ou cuadrimestre académico.

Atención á diversidade 
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC/noCentro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Turismo, dentro do periodo estipulada para cada sesión. 

Perspectiva de xénero 
Segundo se recolle nas distintas normativas deaplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero  proporanse accións e medidas para corrixilas.

Sources of information
Basic

  • Cada titor/a facilitará e orientará a procura bibliográfica dos/as estudantes.

Complementary
  • Cada titor/a facilitará e orientará a procura bibliográfica dos/as estudantes.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Sociology of Tourism/662G01001
Introduction to Economics/662G01002
Introduction to Law/662G01003
Geography of Tourism/662G01004
Tourism Promotion and Communication Skills/662G01005
Modern Language: English/662G01006
Cultural Heritage/662G01007
Information Technology /662G01008
Introduction to Tourism/662G01009
Business Economics/662G01010
Financial Accounting/662G01011
Statistics/662G01012
Tourist Intermediation and Transport I/662G01013
Hospitality and Catering I/662G01014
First Modern Language I: English/662G01015
Tourism Marketing/662G01016
Cost Accounting/662G01017
Regional Tourism Resources/662G01018
Second Modern Language I: French/662G01019
Tourist Intermediation and Transport II/662G01021
Hospitality and Catering II/662G01022
ICTs for Tourism /662G01023
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024
Heritage Management for Tourism/662G01025
Tourism Taxation/662G01026
Financial Statement Analysis/662G01027
First Modern Language II: English/662G01028
Second Modern Language II: French/662G01029
Tourist Product Commercialisation/662G01031
Tourism and Governance/662G01032
Quality Management/662G01033
Second Modern Language III: French/662G01034
Heritage Interpretation/662G01038
Galicia as Tourist Destination/662G01040
Creating and Managing Tourism Companies/662G01041
Strategic Tourism Business Management/662G01042
Managing Human Resources/662G01043
English in the Workplace/662G01045
Second Modern Language I: German/662G01047
Second Modern Language II: German/662G01048
Second Modern Language III: German/662G01049

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Consultar o Regulamento de Prácticas do Grao en Turismo:

https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/tfg/Regulamento_TFG_modificacion-xullo-22.pdf_2063069294.pdf

O TFG só poderá ser presentado para a súa defensa e avaliación unha vez que se teña constancia fidedigna de que o estudantado superóu todo-los créditos necesarios para a obtención do título de Grao, salvo os correspondentes ao propio TFG.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.