Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender e aplicar conceptos e ferramentas básicas de dirección estratéxica para o funcionamento das empresas do turismo e ocio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A28 A33 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de planificación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender o entorno turístico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de traballo en equipo |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1 - Concepto de Estratexia |
1.1 - Introdución
1.2 - Orixes da estratexia
1.3 - Concepto de estratexia na empresa turística |
2 - Concepto da dirección estratéxica |
2.1 - Introdución
2.2 - Natureza da dirección estratéxica
2.3 - Niveis da estratexia na empresa turística
2.4 - Fases da dirección estratéxica |
3 - Análise da contorna da empresa turística |
3.1 - Introdución
3.2 - Natureza da contorna
3.3 - Ferramentas do contorna |
4 - Estratexias xenéricas e vantaxes competitivas na empresa turística |
4.1 - Introdución
4.2 - Concepto, creación e mantemento das vantaxes competitivas
4.3 - Estratexias de liderado en custos
4.4 - Estratexias de diferenciación
4.5 - Estratexias de focalización |
5 - Estratexias de crecimento na empresa turística |
5.1 - Introdución
5.2 - Expansión e diversificación
5.3 - Estratexias de consolidación
5.4 - Estratexias de desenvolvemento de produtos/servizos
5.5 - Estratexias de desenvolvemento de mercados
5.6 - Estratexias de diversificación |
6 - Formulación estratéxica |
6.1 - Introdución
6.2 - Formulación
6.3 - Retos e alternativas estratéxicas
6.4 - A priorización e seleción da estratexia |
7 - Planificación e implementación |
7.1 - Introdución
7.2 - A planificación e a implementación no proceso de dirección estratéxica
7.3 - A planificación da estratexia e a xestión do cambio |
8 - Proceso de control estratéxico |
8.1 - Introdución
8.2 - Seguimento e control
8.3 - Indicadores |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
15 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
48 |
60 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
O alumnado terá que resolver situacións problemáticas concretas, a partir dos coñecementos que se traballaron en clases. Esas actividades serán propostas ao longo do curso e poderán ser resolvidas presencialmente en clases ou con traballo autónomo do alumnado. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela da persoa docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Nesa metodoloxía o alumnado asume a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo docente-titor. O alumnado poderá realizar o traballo baixo a metodoloxía de Aprendizaxe e Servizo ApS, desenvolvendo o seu traballo nun contexto real e en conxunto con outros colectivos
Nas titorías planificarase o traballo que debe presentar o alumnado a final de curso. Nesa etapa poderase traballar tamén coa metodoloxía COIL para intercambio online entre o alumnado da materia con alumnado de outras universidades. |
Mixed objective/subjective test |
O exame presencial incluirá, non exclusivamente, problemas prácticos e preguntas teóricas obxectivas/subxectivas (preguntas de resposta verdadeiro-falso, tipo test, e/ou preguntas de resposta curta, e/ou preguntas de resposta longa, e/ou preguntas sobre o estudo de casos) relacionadas coa materia. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. O docente irá propor temas para a discusión do alumnado. Nesta tarefa o alumnado deberá elaborar documentos e achegar conclusións que serán debatidas en clases. |
Guest lecture / keynote speech |
Nesa actividade traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción de coñecemento. Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Mixed objective/subjective test |
Seminar |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Traballo realizado polo alumnado que desenvolverá ao longo do cuadrimestre e que presentará a final de curso.
No transcurso da materia será proposto un traballo grupal para aplicar os coñecementos xerados nas clases de forma práctica.
Será valorada a calidade formal da presentación escrita; a calidade e creatividad dos contidos tratados; a amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas.
O traballo será realizado en grupos pequenos de 4 integrantes e avaliado con rúbrica que o alumnado coñecerá ao principio das clases. O traballo poderá ter unha compoñente de ApS, ou COIL, ou dentro do proxecto elixido polo alumnado. |
30 |
Case study |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a resolución de varias situacións problemáticas concretas a partir dos coñecementos traballados nas clases expositivas.
O docente irá propor os casos e o alumnado terá que aplicar o seu coñecemento á situación proposta. |
15 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Consistirá na realización, en data oficialmente establecida, dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia. |
50 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Nos seminarios formularanse diversos casos e a solución que o alumnado crea máis conveniente. Intentarase buscar algunha empresa do sector para que veña a contar a súa experiencia para xerar un debate.
Asistencia obrigatoria para poder analizar e valorar os casos prácticos desenvolvidos. |
5 |
|
Assessment comments |
Nota Final da Material: Sumatorio de todas as puntuacións. Observación de Primeira oportunidade: é necesario aprobar a Proba mixta con 50% da valoración total desta parte para superar a materia. En Segunda oportunidade, gardarase a nota obtida nos estudos de caso, seminarios, sesiones maxistrais e traballos tutelados realizados polo alumnado ao longo do cuatrimestre. A esta nota sumarase a nota obtida na proba mixta de segunda oportunidade, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente coa Proba mixta, que suporá o 100% da calificación. A proba terá o mesmo contido que para o alumnado con dedicación a tempo completo. O alumnado que non se presente a Proba mixta, aínda que teña participado activamente das outras actividades, será calificado como NON PRESENTADO. The subject may be adapted to students who need the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, cognitive, learning or related to mental health). If applicable, they must contact the services available at the UDC / Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic term, with the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); failing that, with the ADI tutor from the Faculty of Tourism.
|
Sources of information |
Basic
|
Rivas García, Jesús (2007). Dirección de empresas tursísticas. Septem
Garrigós Simón, Fernando José · Cruz Ros, Sonia · Narangajavana Kaosiri, Yeamduan (2017). Dirección estratégica de empresas turísticas (e-book). Síntesis
Alonso Almeida, Mª Mar (2009). Dirección estratégica en el sector turistico. Síntesis
Guerras Martín, L.A (2007). La dirección estratégica de la empresa. Thompson-Civitas
Williany Loren Gaia Ferreira Austregesilo, Jakson Renner Rodrigues Soares, Larissa Paola Macedo Cast (2021). Marketing Strategies to Achieve and Promote Events at Brazilian Conventions & Visitors Bureau. Marketing & Tourism Review
André Riani Costa Perinotto, Luciano de Lima Sobrinho, Jakson Renner Rodrigues Soares, María Dolores (2021). O uso das estratégias de Co-marketing, Coopetição e marketing do destino, por meio da mídia social Instagram no período de pandemia. PODIUM Sport, Leisure and Tourism Review |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024 | Tourist Product Commercialisation/662G01031 | Creating and Managing Tourism Companies/662G01041 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia. PERSPECTIVA DE XÉNERO Tal e como recolle a diferente normativa aplicable á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autoría de ambos sexos, fomentarase a intervención en clase de todo o alumnado...). Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|