Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Materiais de Construción II Código 670G01113
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Iglesias Martinez, Maria Cruz
Correo electrónico
cruz.iglesias@udc.es
Profesorado
Alonso Alonso, Patricia
Iglesias Martinez, Maria Cruz
Correo electrónico
patricia.alonso.alonso@udc.es
cruz.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Materias II está centrada no estudo do formigón como material de construción. Trátase de introducir ao alumno naqueles conceptos que servirán como base para o estudo do formigón estrutural na materia de Construción III. Estúdanse e analizan as propiedades, características e esixencias aplicables ao formigón e ás armaduras pasivas, tanto relativo ao formigón convencional como ao formigón con árida reciclaxe e ao formigón autocompactante. Faise especial fincapé no estudo do Control de Recepción das materias primas e o formigón.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Los indicados en el paso 1. competencias A3
A5
A19
A47
A48
A52
Los correspondientes indicados en paso 1. competencias B1
B3
B5
B12
B13
B16
B21
B22
B27
B30
B31
B32
B33
B34
B35
B36
B37
Los correspondientes indicadas en el paso 1: competencias C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
L-1: Introdución. Requisitos Básicos Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
SE: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias.
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido.
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga Esixencias documento SE.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo Código Estructural.
A auga:
A relación a/c
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos Código Estructural.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco.
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.

Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso
L-7: Control de Calidade do Formigón I. Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria.
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns.
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado.
L-11: Formigóns Especiais. Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións.
L-12: Armaduras Pasivas Generalidades.
Tipos y designación de las armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía.
Control de las armaduras pasivas. Características geométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo al suministro. Control durante el suministro. Criterios de aceptación y rechazo.
La normativa de referencia será el Código Estructural 2021 La normativa de referencia será el Código Estructural 2021

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 28 20 48
Proba obxectiva A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 1 27 28
Sesión maxistral A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B3 B5 B12 B13 B16 B21 B22 B27 B30 B31 B32 B33 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 40 70
Prácticas de laboratorio A19 B1 B3 B12 2 0 2
Proba mixta A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Prácticas de laboratorio Se fabricará una amasada de hormigón, en el caso de que en el laboratori haya una amasadora que funcione.
En caso contrario se sustituirá por vídeos específicos
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
En tutorías. Para ello el alumno se pondrá en contacto con el profesor vía correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A3 A19 B1 B3 B5 B12 B16 B31 B32 B33 Problemas de granulometrías + dosificacion (20%)y control (20%)

El problema de dosificación, en la convocatoria de JUNIO para los alumnos que hacen la evaluación continua, se realiazrá durante el curso y en la convocatoria del mes de Junio se realizarán el resto de las pruebas programadas
40
Proba obxectiva A3 A5 A19 A47 A48 A52 B1 B12 Preguntas test 20
Proba mixta A3 A5 A19 B1 B3 B12 B13 B21 B22 B27 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4 preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura. 40
 
Observacións avaliación

EVALUACIÓN CONTINUA. Cada semana
se definirán unos contenidos temáticos que se desarrollarán tanto a través de
las clases expositivas cómo interactivas, que podrán ser objeto de evaluación.

Las clases
expositivas se dedicarán a la exposición general de los temas por parte del profesor
pero también se requerirá la participación activa del alumnado en mayor o  menor medida según el tema en cuestión. La
asistencia es obligatoria y tendrá que ser superior al 80%.

Las clases
interactivas serán clases participativas siempre. La asistencia es obligatoria y tendrá que
ser superior al 80%.

EXAMEN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD.

La nota
final estará formada por las siguientes partes que tendrán los siguientes
porcentajes en la nota final, siempre que la nota en cada parte sea superior a
(5/10):

Pruebas
objetivas o test: 20%

Pruebas
mixtas o de desarrollo: 40%

Problemas:40%
(20%+20%)

CONDICIONES
ADICIONALES:

1.Cada una
de estas partes tendrán que alcanzar una nota mínima ( nota individual de cada
problemas 5/10, prueba objetiva 5/10, y preguntas
mixtas o de desarrollo 5/10)

2. La
calificación conjunta de la prueba objetiva y las preguntas mixtas o de
desarrollo será superior a un 50% de la nota final 5/10

3. La prueba
mixta o de desarrollo estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4
preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura.

4. En el
caso de que no se cumpla las condiciones anteriores la nota final de evaluación
nunca podrá ser superior a un 4/10.



5. Será
necesaria la asistencia a un mínimo del 80 % de las clases interactivas y de las expositivas,

6. Se necesita una nota mínima de un 4/10 en cada uno de los problemas para optar al aprobado

 Los
alumnos que tengan dispensa académica
tendrán derecho a demostrar
su conocimiento a través de un examen que estará formado por un test y una
prueba de desarrollo formada por varias partes y ejercicios de problemas. Para aprobar el examen hay que
cumplir las condiciones descritas para el examen para el resto de los alumnos.

Los alumnos que no cumplan las condiciones de la evaluación continua,
podrán presentarse a examen en la convocatoria de la segunda
oportunidad
, que podrá tener partes específicas a mayores de las ya comentadas para los alumnos de la evaluación continua. Para
aprobar el examen hay que cumplir las condiciones descritas para el examen
correspondiente a la evaluación continua.

 Ante
cualquier diferencia entre la versión en castellano y gallego, tendrá
prevalencia la guía en castellano


Fontes de información
Bibliografía básica

Fernández Cánovas Manuel (2011). Hormigón : Adaptado a la Instrucción de Recepción de Cementos y a la Instrucción de

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

Hormigón Estructural EHE. Madrid

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

Jiménez Montoya (2009). Hormigón Armado. Barcelona

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

Ministerio de Fomento. (2008). EHE-08. Instrucción de Hormigón Estructural. Madrid

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

Normas UNE (). .

http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELLANO/DIRECCIONES_GENERALES/ORGANOS_COLEGIADOS/CPH/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais de Construción I/670G01105

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se fomentarán valores de respeto e igualdad entre géneros.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías