Identifying Data 2023/24
Subject (*) History of European Culture and Thought Code 710521001
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Sucasas Peón, Juan Alberto
E-mail
alberto.sucasas@udc.es
Lecturers
Sucasas Peón, Juan Alberto
E-mail
alberto.sucasas@udc.es
Web
General description
Percorrido sintético pola evolución histórica da civilización europea, outorgando particular relevancia ó papel nela do pensamento filosófico

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A9 CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial
A15 CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B7 CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro
B10 CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
B11 CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Recoñecer os principais elementos históricos que conformaron a civilización europea Concienciarse da necesidade de preservar o patrimonio cultural europeo Establecer un diálogo crítico coa nosa tradición cultural Tomar conciencia da ambivalencia da cultura moderna, polos seus logros (p. e., a emancipación da muller) e os seus desafíos non resoltos (p. e., o problema ecolóxico) Familiarizarse con algunhas das obras emblemáticas da cultura occidental AJ1
AJ8
AJ9
AJ15
BJ2
BJ5
BJ7
BJ10
BJ11
CJ1
CJ2
CJ3
CJ9

Contents
Topic Sub-topic
1. O mundo clásico: Aristóteles O descubrimiento da teoría

A polis en Grecia
2. O Medievo: Agustín de Hipona Novidades introducidas polo cristianismo

O cultivo da interioridade
3. O Renacemento: Montaigne O Renacimiento: naturalismo e humanismo

Michel de Montaigne
4. A Ilustración: Voltaire O movemento ilustrado: unha razón crítica

Voltaire
5. O mundo contemporáneo: de Beauvoir e Jonas Precedentes da crise contemporánea: romanticismo e irracionalismo

Simone de Beauvoir: a emancipación da muller

Hans Jonas: o problema ecolóxico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A1 A8 A9 A15 B2 B5 C1 C2 C3 C9 9 14 23
Workbook A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C1 C3 C9 1 11 12
Guest lecture / keynote speech A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C9 9 5 14
Mixed objective/subjective test A1 A8 A9 B2 B7 B10 C1 C2 C3 2 18 20
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar O traballo de seminario constitúe, xunto ás sesións maxistrais, o elemento central da actividade no aula. Aborda o estudo dos núcleos temáticos dos contidos mediante a análise, posta en común, discusión e interpretación de textos (artículos ou capítulos de libros) propostos a alumnas/os.

A actividade do seminario supón unha doble tarefa, a realizar fóra do aula, por parte do alumnado. Por un lado, a lectura previa dos textos. Por outro, o comentario de fragmentos extraídos dos mesmos; dito comentario se realizará, polo tanto, con posterioridade á sesión de seminario. Dos fragmentos propostos ó longo do cuadrimestre, o alumnado deberá entregar dous.
Workbook Propoñeranse varios textos de lectura posible. Deles, o alumnado, a título individual, deberá seleccionar un. No aula ofreceranse orientacións de carácter xeral, pero a lectura do texto (libro ou parte de libro) será tarefa do alumnado fóra do aula. Deberá asimilarse o contido do texto, poñéndoo en relación coa temática xeral da materia, e elaborar un xuizo crítico sobre o mesmo.
A avaliación da lectura poderá realizarse ou ben mediante unha proba escrita ou ben mediante a elaboración dun traballo escrito que o alumnado entregará ó docente.
Guest lecture / keynote speech Consistirá na exposición oral do profesor, co apoio de medios audiovisuais, co obxectivo de introducir nos núcleos históricos e conceptuais das unidades temáticas abordadas, establecendo ó mesmo tiempo as pautas esenciais para a lectura dos textos que serán obxecto de análise e discusión nas sesións de seminario.
Mixed objective/subjective test Realizarase segundo data e hora previstas no calendario oficial de exames.

Constará do comentario dun fragmento extraído dos textos obxecto de lectura/discusión nas sesións de seminario e dunha cuestión teórica sobre os contidos abordados no aula, tanto nas sesións maxistrais coma nos seminarios

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Workbook
Description
As dúbidas ou consultas que poida realizar o alumnado resolveranse mediante correo electrónico ou asistencia a titorías.

Admítese a dispensa académica. No caso de atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calqueira caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A8 A9 B2 B7 B10 C1 C2 C3 A proba mixta constará dun fragmento a comentar (extraído dos textos analizados nas sesións de seminario), cuxa cualificación máxima será de 2 ptos., e dunha cuestión teórica a desenvolver (referida ós contidos abordados tanto nas sesiós maxistrais coma nas de seminario), cuxa cualificación máxima será tamén de 2 ptos.

Valorarase, no comentario, a análise conceptual do fragmento, a reconstrución da súa estructura discursiva e a contextualización nun marco más amplo (autor; corrente; época; problemática); asimesmo, a claridad expresiva e a precisión no uso dos conceptos.

Respecto a la cuestión teórica, serán objeto de valoración: la cantidad y calidad de la información recogida en la respuesta; el enfoque global de la misma; el rigor conceptual y discursivo de la exposición; la claridad expresiva.
50
Seminar A1 A8 A9 A15 B2 B5 C1 C2 C3 C9 A cualificación do traballo de seminario, que inclúe a lectura previa polo alumnado dos textos e a elaboración de 2 comentarios (sobre o total dos propostos, un por cada unidade temática), farase do xeito seguinte: dous tercios corresponderán á cualificación dos comentarios, cunha puntuación total máxima de 2 ptos. (1 pto. por cada un dos 2 comentarios) e o tercio restante valorará a asistencia e participación no aula (1 pto. de cualificación máxima). 30
Workbook A1 A8 A9 A15 B2 B5 B7 B11 C1 C3 C9 A cualficación do texto de lectura poderá facerse de dúas maneiras: ou ben mediante unha breve proba escrita, que constará dun breve fragmento extraído do texto correspondente e unha cuestión de alcance xeral sobre o mesmo, ou ben mediante un traballo escrito que ofreza unha síntese e valoración do texto. En calquera de ámbolos dous casos, a cualificación máxima será de 2 ptos.

Valorarase o nivel de comprensión e síntese do texto leído, a conexión establecida entre o seu contido e o conxunto da materia, así como a claridade expresiva e conceptual, e a argumentación da valoración personal.
20
 
Assessment comments

Esquema do reparto da cualificación do alumnado (sobre unha cualificación máxima de 10 ptos.):

a) PROBA MIXTA.- 5 ptos. de cualificación
máxima, dos que corresponderán 2.5 ó comentario e outros 2.5 á
resposta á cuestión teórica.

b) SEMINARIO.- 3 ptos. de cualificación
máxima, dos que corresponderán 2 ptos. ós 2 comentarios entregados (1
pto. por comentario) e 1 pto. á valoración da asistencia e particpación nas actividades do aula

c) LECTURA.- 2 ptos. de cualificación
máxima. Esa cualificación poderá resultar da valoración da proba escrita ou da do traballo escrito.









            

Na Segunda Oportunidad, mantéñense os criterios anteriores.

Admítese a dispensa académica. No caso de
atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito
persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha
porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calquer caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.

Farase un seguimento para evitar na entrega de traballos escritos
calquer clase de fraude académico.

No caso de falta grave por parte do alumno, aplicarase o contemplado no “Regulamento disciplinar do alumnado da UDC”, artigo 11, apartado 4 b.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.


Sources of information
Basic Snell, Bruno (2007). El descubrimiento del espíritu: estudios sobre la génesis del pensamiento europeo en los griegos. Barcelona: Acantilado
Hazard, Paul (1991). El pensamiento europeo en el siglo XVIII. Madrid: Alianza
Kristeller, Paul Oskar (1993). El pensamiento renacentista y sus fuentes. Madrid: F.C.E.
Cruz, Manuel (2002). Filosofía contemporánea. Madrid: Taurus
Cassirer, Ernst (2013). Filosofía de la Ilustración. México: F.C.E.
De Crescenzo, Luciano (1997). Historia de la filosofía griega (2 vols.). Barcelona: Seix Barral
Gilson, Étienne (2014). La filosofía en la Edad Media. Madrid: Gredos
Garin, Eugenio (1984). La revolución cultural del Renacimiento. Barcelona: Crítica
De Libera, Alain (2000). Pensar en la Edad Media. Rubí (Barcelona): Anthropos

Complementary
WEBGRAFÍA

-      -          Exposición Mediterráneo (Obra Social La Caixa)

https://www.youtube.com/watch?v=RSdQZyaw7Nk

 

-          Roma, un imperio sin límites. Serie documental de Mary Beard

o   Capítulo 1: https://www.youtube.com/watch?v=XtjqriWGb8U

o   Capítulo 2: https://www.youtube.com/watch?v=aymdGLwAvOE

o   Capítulo 3: https://www.youtube.com/watch?v=sNTRyHXKzEM

o   Capítulo 4: https://www.youtube.com/watch?v=k3T7EbChmS8

 

·         Miniserie documental sobre una saga familiar que ejemplifica el mecenazgo artístico y el ascenso a la cumbre social: Los Medici: Padrinos del Renacimiento. 

o   https://www.youtube.com/watch?v=X-M76ZiokiQ

o   https://www.youtube.com/watch?v=OWG_ZSVeVbg

o   https://www.youtube.com/watch?v=UiorSyoC4po

o   https://www.youtube.com/watch?v=6TBYtYkA6q4

 

 

·         Documentales sobre el Barroco, producidos por la BBC en 3 capítulos y presentados por Waldemar Januszczak

o   http://www.documaniatv.com/arte-y-cine/el-barroco-1-italia-video_adbecece3.html

o   http://www.documaniatv.com/arte-y-cine/el-barroco-2-espana-y-los-paises-bajos-video_dc53cd77d.html

o   http://www.documaniatv.com/arte-y-cine/el-barroco-3-inglaterra-video_26f9e0dc4.html

·         Documental : Héroes de la Ilustración

o   https://www.youtube.com/watch?v=n5fBoACjdCA

o   https://www.youtube.com/watch?v=Zo-NtVgWrsE

·         Conversaciones de expertos sobre “cuestiones palpitantes” dentro del programa cultural de la Fundación Juan March

o   https://www.march.es/formats/1002/


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.