Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A4 |
CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B8 |
CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os diferentes bens de interese cultural de Galicia e o seu réxime xurídico. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ8 AJ10
|
|
|
Analizar a produción de bens culturais e o concepto de patrimonio tanto do pasado como do presente |
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ12
|
|
Entender os procesos de xestión de patrimonio |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ8 AJ10
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ6 BJ8 BJ12
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ9 CJ10
|
Estudar os museos e a súa evolución e comprender o seu funcionamento como centros de investigación, de conservación e difusión dos bens culturais |
|
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1- Bens culturais.
2- Patrimonio. Xeralidades.
3- Xestión do patrimonio.
4- Museos. Historia, evolución, contexto actual
5- Funcións do museo.
6- Continente e contido dos museos.
7- Patrimonio cultural e turismo |
1. Definición. Categorías. Declaración de BIC
2. Definición. Tipos de patrimonio.
3. O ámbito profesional dos museos
4. Definición, orixe, clases e categorías de museos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
5 |
25 |
30 |
Case study |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
8 |
32 |
40 |
Collaborative learning |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
2 |
8 |
10 |
Research (Research project) |
A4 B1 B3 B10 C8 |
6 |
54 |
60 |
Directed discussion |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Ler, analizar e comentar fuentes documentales, planes directores e informes de rehabilitación de monumentos, así como exemplos de boas prácticas na xestión do patrimonio e museos. |
Case study |
Traballo de campo relacionado coa xestión de museos |
Collaborative learning |
Dinámicas de grupo que se levarán a cabo nas horas de clase |
Research (Research project) |
Estudo concreto de casos prácticos ou propostas que demostren las habilidades adquiridad, valorando a capacidade de razoamento |
Directed discussion |
Participación nun debate ou foro que se proporá na clase sobre a temática da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Case study |
|
Description |
Atención personalizada en tutoría sobre as fontes documentais e bibliográficas e preparación de propostas e proyectos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 |
Discusión e debate sobre conservación de bens culturais a partir de varios casos concretos |
25 |
Collaborative learning |
A4 A5 B8 B12 C1 C2 C4 C5 C10 |
Traballo en grupo sobre un caso concreto |
20 |
Document analysis |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 |
Analizar textos fundamentais sobre patrimonio e museos |
25 |
Case study |
A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 |
Estudiar in situ casos prácticos de xestión de museos |
30 |
|
Assessment comments |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das oportunidades de avaliación.
Avaliarase toda proba realizada individualmente ou en grupo tanto na aula e fora.
Cada parte da avaliación deberá superar o 50% da nota para poder facer o cómputo final
As probas non realizadas puntúan como cero.
A calificación de "no presentado" corresponde ao alumnado que non participase en ningunha proba da avaliación. Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos disponíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
|
Sources of information |
Basic
|
Paine, Cripin y A,brose, Timothy (2019). El museo. Manual Internacional. Akal
González, Matilde; Lezcano, María Elvira y Serantes, Araceli (2014). Interpretación do patrimonio artístico. Guía para profesionáis do turismo. CEIDA
Querol Fernández, María Ángeles (2010). Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Akal |
Bolaños, María(Ed.): La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000 . Gijón, Ed. Trea, 2002 Fontenla San Juan, C.: Restauración e Historia del Arte en Galicia. CSIC, Santiago, 1997. González Varas, I.: Conservación de bienes culturales.Teoría, historia, principios y normas. Arte-Cátedra, Madrid, 1999. Macarrón, A.: Historia de la conservación y la restauración. Tecnos, Madrid, 1995. Macarrón Miguel, A; González Mozo, A.: La conservación y restauración en el siglo XX. Madrid, 1998. Monterroso Montero, J. M.: Protección y conservación del patrimonio. Principios teóricos. Tórculo edicións. Santiago, 2001. Riviere, Georges Henri: La Museología. Curso de Museología. Textos ytestimonios . Madrid, Ed. Akal, reimpresión, 2009. VV.AA: Criterios para la elaboración del plan museológico. Madrid, Ministerio de Cultura, 2005 |
Complementary
|
|
Será recomendada máis bibliografía no transcurso da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
History of Museums and Collecting/710521008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
É importante a asistencia a clase, xa que moitas das pruebas avaliables desenvolveranse no seu transcurso. - Perspectiva de Xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|