Identifying Data 2023/24
Subject (*) History of Institutions and Administration Code 710521028
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Humanidades
Letras
Coordinador
García Hurtado, Manuel Reyes
E-mail
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Lecturers
García Hurtado, Manuel Reyes
E-mail
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
General description Efectuarase un percorrido polas principais institucións que existiron en España ao longo da Historia, facendo especial fincapé na súas características, aportacións, evolución interna, influencias e elementos transmitidos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A6 CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C7 CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ1
AJ6
Capacitación metodológica: conocer y buscar fuentes de información fidedignas. Valorar y estudiar referencias y datos verificables. Capacidad de síntesis. Redacción con carácter científico. Exposición de conclusiones. AJ2
AJ8
BJ1
BJ4
CJ1
CJ3
CJ6
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
I. España Romana. 1. A administración no Alto Imperio.

2. A administración no Baixo Imperio.
II. España Medieval. 3. Monarquía, Curia Regis, Consello Real. As Cortes. O municipio.

4. A Igrexa e as súas institucións.
III. España Moderna. 5. A monarquía.

6. A administración central: cortes, consellos, secretarías.

7. A administración territorial: institucións colexiadas e personais.

8. A administración local.

9. As institucións eclesiásticas.

10. A estructura militar.
IV. España Contemporánea. 11. Monarquía e república.

12. A reforma da administración central.

13. A administración provincial e local.

14. A Igrexa.

15. O exército.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical A1 C1 0 10 10
Supervised projects A2 A6 A8 C3 C6 C7 21 0 21
Guest lecture / keynote speech B1 30 0 30
Workbook B4 0 10 10
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical O alumno deberá levar a cabo a recensión dunha obra determinada polo profesor, na que deberá demostrar capacidade de síntese e análise.
Supervised projects O alumno, tendo en conta a súa área de coñecemento e interés, levará a cabo un traballo supervisado polo profesor, no que se valorará a súa calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración.
Guest lecture / keynote speech O profesor expondrá en clase os contidos teóricos da materia que capaciten ao alumno para un dominio da mesma.
Workbook Para completar todo o exposto en clase, o alumno deberá levar a cabo unha serie de lecturas que axudaranlle a seguir as explicacións e a profundizar nos temas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O profesor, unha vez que o alumno coñeza a asignatura, solicitará ao alumno que lle indique sobre qué institución desexa levar a cabo un traballo. Con isto buscase que sexa o interese o principal móbil da tarea que vaise levar a cabo, e non unha imposición unilateral por parte do profesor. Unha vez determinado o tema, o profesor facilitará ao alumno unha bibliografía inicial e básica para que comece a súa labor. Durante o proceso de redacción e investigación, o alumno deberá dar conta ao profesor dos avances ou obstáculos que atope.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A1 C1 Valorarase a capacidade de síntese e análise. 10
Guest lecture / keynote speech B1 A asistencia a clase, a participación activa, a resposta ás cuestións plantexadas, en suma, unha actitude proactiva é o que agardase do alumno. 30
Workbook B4 O alumno deberá levar a cabo a lectura daquales textos que o docente indique, para poder seguir de maneira axeitada o desenvolvemento da materia. 10
Supervised projects A2 A6 A8 C3 C6 C7 Valorarase tanto a redacción como a súa exposición nas aulas. O contido do traballo, o dominio do tema, así como a capacidade de transmitir a información en público van ser tidos en conta. Tamén valorarase a sua calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración. 50
 
Assessment comments
<p>Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.</p><p>O plaxio nas actividades e probas producirá unha nota de "0", suspendendo a materia na correspondente convocatoria e invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.</p>

Sources of information
Basic Álvarez Morales, A. (1976). Apuntes de Historia de las Instituciones españolas: siglos XVIII-XIX. Madrid
García de Valdeavellano, L. (1993). Curso de Historia de las Instituciones Españolas. De los orígenes al final de la Edad Media. Salamanca
Escudero López, J. A. (1995). Curso de Historia del Derecho. Fuentes e instituciones político-administrativas. Madrid
Pérez Bustamante R. (1995). Historia de las Instituciones Públicas en España. Madrid
Agúndez, A. (1974). Historia del poder judicial en España. Madrid
Molas Ribalta, P. (1980). Historia social de la administración española. Barcelona
Castellano Castellano, J. L. (1996). Sociedad, administración y poder en la España del Antiguo Régimen. Granada

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.