Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Planificación e Xestión de Unidades de Información Código 710G02021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Correo electrónico
rocio.ameneiros@udc.es
Profesorado
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Correo electrónico
rocio.ameneiros@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é desenvolver conceptos e habilidades en xestión de unidades de información, comprendendo a planificación, a dirección, a innovación e o liderado, así como a xestión de recursos tanxibles e intanxibles.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. A1
B1
B3
B4
B5
C3
C4
C5
C6
C8
Habilidades para analizar o medio e traballar coa comunidade, así como habilidades para a negociación e comunicación. A7
B5
B7
C4
C7
C10
C11
C12
C14
C15
C16
C17
C18
Habilidades na obtención e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, e dos procesos de produción e mellora de unidades de información. A8
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Marco conceptual 1.1. Xestión, tipos de xestores e competencias nas unidades de información
2. A planificación 2.1. Planificación estratéxica nas unidades de información
2.2. Planificación operativa nas unidades de información: a xestión de proxectos
3. A xestión de recursos organizacionais 3.1. Tipos de estruturas organizacionais nas unidades de información. Os equipos
3.2. A dirección: innovación, liderado, motivación e comunicación
4. A xestión de recursos humanos nas unidades de información 4.1. Planificación de recursos humanos. A xestión por competencias
4.2. Desenvolvemento do persoal. Xestión por obxectivos. Avaliación do persoal
5. A xestión de recursos económicos nas unidades de información 5.1. Técnicas orzamentarias e contabilidade de costos nas unidades de información
6. A xestión de infraestructuras nas unidades de información 6.1. Xestión de edificios e equipamentos de unidades de información. A xestión de emerxencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 2 144 146
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.

Na medida do posible, como se trata dunha materia en extinción, que xa non ten docencia, tentarase facilitar a atención personalizada ao alumnado que así o solicite.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 Avalíanse o número de erros e acertos da proba. No caso das preguntas de resposta breve ademáis os contidos das mesmas: a adecuación ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
O alumnado pode e debe empregar e revisar toda a documentación relacionada cos temas da materia para dar resposta ás preguntas da proba. Tempo de realización: 40 minutos.
100
 
Observacións avaliación
-Primeira e segunda oportunidade: mesma metodoloxía de avaliación.

-A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención na clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.

Fontes de información
Bibliografía básica
  1. Abad García, Mª Francisca. Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid: Síntesis, 2005
  2. Abadal Falgueras, Ernest. Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
  3. Brophy, Peter. Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008
  4. Corral, Sheila. Strategic Management of Information Services: a planning handbook. London: Aslib, 2000
  5. Costa Cabanillas, Ángel; López Méndez, Ernesto. Los Secretos de la dirección: manual práctico para dirigir organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002
  6. Evans, Edwards G.; Ward, Patricia L.; Rugaas, Bendik. Management Basics for Information Professionals. 2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007
  7. Gibson, James L., [et al.]. Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México, etc.: McGraw Hill, 2006
  8. Gimeno Perelló, Javier. Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
  9. Mayyhews, Joseph R.. Adding value to libraries, Archives and Museums: harnessing the force that drives your organization's future. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2016
  10. Paños Álvarez, Antonio, coord.; Carrasco Fernández, A. José. Administración de recursos en unidades informativas. Murcia, DM, 2004
  11. Ridge, Mia, ed. Crowdsourcing our cultural heritage. London, etc.: Routledge, 2014
  12. Stueart, Robert D.;  Moran, B. Gestión de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
  13. Johnson, Peggy. Fundamentals of Collection Development & management. Chicago: American Library Association, 2004
  14. Puchol, Luis, [et al.]. El libro de las habilidades directivas. 3ª ed. Madrid:  Diaz de Santos, 2010
  15. Pymm, Bob; Hickey, Damon. Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall, 2007
  16. Solimine, Giovanni; Di Domenico, Giovanni; Pérez Pulido, Margarita. Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010
  17. Vernon Vieira, David. O Crowdfunding em bibliotecas: tornando as bibliotecas públicas sustentáveis com a ajuda da comunidade online. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (2015), Vol. 11, nº especial, pp. 81-98
Bibliografía complementaria

A profesora proporcionará nas titorías bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008
Biblioteconomía/710G02012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión da Colección/710G02027
Xestión da Calidade nas Organizacións Documentais/710G02029
Estudos de Usuarios/710G02030

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías