Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A1
|
B1 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Habilidades para analizar o medio e traballar coa comunidade, así como habilidades para a negociación e comunicación. |
A7
|
B5 B7
|
C4 C7 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18
|
Habilidades na obtención e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, e dos procesos de produción e mellora de unidades de información. |
A8
|
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual |
1.1. Xestión, tipos de xestores e competencias nas unidades de información |
2. A planificación |
2.1. Planificación estratéxica nas unidades de información
2.2. Planificación operativa nas unidades de información: a xestión de proxectos |
3. A xestión de recursos organizacionais |
3.1. Tipos de estruturas organizacionais nas unidades de información. Os equipos
3.2. A dirección: innovación, liderado, motivación e comunicación |
4. A xestión de recursos humanos nas unidades de información |
4.1. Planificación de recursos humanos. A xestión por competencias
4.2. Desenvolvemento do persoal. Xestión por obxectivos. Avaliación do persoal |
5. A xestión de recursos económicos nas unidades de información |
5.1. Técnicas orzamentarias e contabilidade de costos nas unidades de información |
6. A xestión de infraestructuras nas unidades de información |
6.1. Xestión de edificios e equipamentos de unidades de información. A xestión de emerxencias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 |
2 |
144 |
146 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.
Na medida do posible, como se trata dunha materia en extinción, que xa non ten docencia, tentarase facilitar a atención personalizada ao alumnado que así o solicite. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18 |
Avalíanse o número de erros e acertos da proba. No caso das preguntas de resposta breve ademáis os contidos das mesmas: a adecuación ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
O alumnado pode e debe empregar e revisar toda a documentación relacionada cos temas da materia para dar resposta ás preguntas da proba. Tempo de realización: 40 minutos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
-Primeira e segunda oportunidade: mesma metodoloxía de avaliación.
-A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención na clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Abad García, Mª Francisca. Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid: Síntesis, 2005
- Abadal Falgueras, Ernest. Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
- Brophy, Peter. Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008
- Corral, Sheila. Strategic
Management of Information Services: a planning handbook. London: Aslib, 2000
- Costa Cabanillas, Ángel; López Méndez,
Ernesto. Los Secretos de la dirección: manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002
- Evans, Edwards G.; Ward,
Patricia L.; Rugaas, Bendik. Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007
- Gibson, James L., [et
al.]. Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006
- Gimeno Perelló, Javier. Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
- Mayyhews, Joseph R.. Adding value to libraries, Archives and Museums: harnessing the force that drives your organization's future. Santa Barbara: Libraries Unlimited, 2016
- Paños Álvarez, Antonio,
coord.; Carrasco Fernández, A. José. Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004
- Ridge, Mia, ed. Crowdsourcing
our cultural heritage. London, etc.: Routledge, 2014
- Stueart, Robert D.; Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
- Johnson, Peggy. Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago: American Library Association, 2004
- Puchol, Luis, [et al.]. El libro de las habilidades
directivas. 3ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2010
- Pymm,
Bob; Hickey, Damon. Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall,
2007
- Solimine, Giovanni; Di Domenico, Giovanni; Pérez Pulido, Margarita. Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010
- Vernon Vieira, David. O Crowdfunding em bibliotecas: tornando as bibliotecas públicas sustentáveis com a ajuda da comunidade online. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (2015), Vol. 11, nº especial, pp. 81-98
|
Bibliografía complementaria
|
|
A profesora proporcionará nas titorías bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008 | Biblioteconomía/710G02012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión da Colección/710G02027 | Xestión da Calidade nas Organizacións Documentais/710G02029 | Estudos de Usuarios/710G02030 |
|
|