Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Knowledge, comprehension, application and value of the main techniques and methods used for scientific research.
|
A2 A3 A4 A5 A7 A8
|
B3 B4 B7
|
C8 C9 C10 C11 C12 C13 C17
|
Critically value knowledge, technology and information to sort problems out.
|
A1
|
B3 B4 B6 B7
|
C10 C11 C14
|
Value the importance of research for ethics, socioeconomics and culture. |
A1 A3 A5
|
B3 B6 B9
|
C1 C3 C5 C6 C7 C11 C12 C13 C14 C15 C17
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to science and scientific research |
- O coñecemento. Características e fontes de coñecemento.
- Métodos de adquisición de coñecementos.
- A ciencia. Noción, definición.
- Características do coñecemento científico.
- Orixe e evolución da ciencia
- A investigación científica, ¿qué é?
- A reciprocidade investigación-teoría
- Importancia da investigación para as disciplinas e as profesións
|
2. The scientific method |
-Nocións do método.
-Qué é la metodoloxía, para qué sirve e cómo se usa.
-Os paradigmas de investigación.
-O proceso de investigación.
-A sistematización dos métodos.
-Método Empírico-analítico.
-Método Experimental.
-Método Hermenéutico.
-Método Dialéctico.
-Método Fenomenológico.
-Método Histórico.
-Método Sistémico.
-Método Sintético.
-Método Lóxico.
|
3. Scientific cuantitative research techniques |
- Tipos de técnicas de investigación cuantitativa de acordo coa sua finalidade, carácter, natureza e marco temporal.
- Unidades de análise e observación.
- Poboación: definición e tipos.
- A mostra e o muestreo. Definición, requisitos e procedimientos.
- Variables: definición e tipos.
- Seleción de informantes e recollida de datos.
- Métodos de recollida de datos.
- Os cuestionarios.
- Técnicas documentais cuantitativas: modalidades e características.
- Técnicas mediante encuesta: Introdución e muestreo.
- Técnicas mediante encuesta: O cuestionario estandarizado e o traballo de campo.
- Técnicas mediante encuesta: Tratamiento de datos e informe.
- Diseño experimental.
- Bibliometría e estadística.
- Cienciometría e informetría.
|
4. Scientific cualitative research techniques |
- Tipos de técnicas de investigación cualitativa de acordo coa sua finalidade, carácter, natureza e marco temporal.
- A observación directa.
- O grupo de discusión ou grupo focal.
- O análise de documentos e de contido: a observación documental.
- A teoría fundamentada ou anclada.
- A entrevista estructurada.
- As historias de vida.
- Outras técnicas: etnografía, etnoloxía, etnometodoloxía, técnica biográfica, o paradigma hermenéutico-interpretativo, etc.
|
5. Phases in research. Conceptual phase: the design of the research. |
-Elexir o problema de investigación.
-Tipos de cuestións de investigación.
-Etapas conducentes ao enunciado da cuestión de investigación.
-Formulación do problema de investigación.
-Recensión dos escritos.
-Consulta de bases de datos bibliográficas especializadas en ByD
-Rexistro e organización da información.
-O marco de referencia e o nivel de investigación (Procite).
-O obxetivo da investigación.
-A hipótese.
|
6. Phases in research. Methodological phase |
-Definición e finalidade do diseño da investigación.
-Elementos do diseño da investigación.
-Clasificación das investigacións e niveis de coñecementos.
-Conceptos propios do diseño de investigación.
-Seleción de unha técnica documental.
|
7. Phases in research. Empiric-analytic phase: data collection and analysis |
- Métodos e técnicas de análise dos datos.
- Presentación e interpretación dos resultados.
- Conclusións e implicacións na investigación.
- Análise crítico dos traballos de investigación.
|
8. Phases in research. Presentation of results: writing the essay and distribution |
- Tipos de informes de investigación.
- Redación e presentación do traballo.
- O proceso de redación: esquema e plan de redación, os borradores.
- O estilo da redación: léxico, sintaxis, ortografía.
- Estructura física: soporte, tipografía, presentación formal e espacial dos contidos.
- Estructura lóxica: o formato IMRYD (Introdución, Material e Métodos, Resultados e Discusión).
- O aparato crítico: citas e notas.
- Comunicación, publicación e diseminación da investigación. - Canales formales e informales de publicación: revistas científicas, congresos, informes.
- O proceso de publicación. A ética científica
- A estructura nos informes de investigación.
- Redación do informe de investigación según diferentes modelos editoriales (MLA, APA, UNE)
- Comunicación dos resultados.
- Canales de comunicación científica.
- Análisis crítico dos traballos de investigación.
- A ética científica.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 C1 C3 C14 C15 C17 |
2 |
38 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 B4 B9 C5 C6 C7 C9 |
21 |
20 |
41 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 B3 B6 B7 C5 C10 C11 |
2 |
20 |
22 |
Oral presentation |
B3 B4 C1 |
9 |
0 |
9 |
Student portfolio |
A1 A4 B6 B7 B9 C6 C7 C10 C11 C12 C13 C14 |
10 |
24 |
34 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
The project´s aim is to apply the concepts and techniques of this subject in an individual way. The pupils are supervised by the teacher. The guidelines for the project are in Moodle. Projects not agreed by the teacher, submitted after the deadline or not following the guidelines indicated by the teacher are failed. |
Guest lecture / keynote speech |
Lecturer´s speech of the subject matters. We will deal with texts, images and diverse support material to help pupils to acquire knowledge and learn. Doubts will be attended.
Attendance to lectures is assessed. Also ethic behaviour with teachers and colleagues is assessed. Inadequate behaviour will be assessed negatively by the teacher.
Pupils have to broaden their knowledge of the subject with the bibliography provided as well as with the bibliography they will find in the University Library Patin. |
Mixed objective/subjective test |
Theoretical and practical Test in which pupils have to show that they have studied and learnt. |
Oral presentation |
Ó longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos que se incluirán no portafolios.
Non se imparten aulas durante el curso 2022-2023 |
Student portfolio |
Practicals supervised by the teacher |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Student portfolio |
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Personalized attention in tutorials. These may be used for doubts that may come up during the learning process. Tutorials are relevant for a successful project since it is the way to properly supervise them.
There will be time in lectures to sort doubts out too.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A1 A4 B6 B7 B9 C6 C7 C10 C11 C12 C13 C14 |
ICT practicals have to be handed in to the teacher in written form once every subject is ended and no later that 10 days after this.
the cover has to indicate: University name, Faculty name, subject name, course, name of topic, date, teacher´s name, pupil´s name and any other relevant data.
The inside back cover needs to include an index of the statements of the practicals. |
30 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 C1 C3 C14 C15 C17 |
The project has to follow the guidelines provided in Moodle. It has to be agreed by the teacher. To be handed in to the teacher no later than 30 days before the final exam. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 B3 B6 B7 C5 C10 C11 |
Theoretical and practical test. Assessment of answers provided by pupils; of the presentation; of adequacy; of clarity and of broaden knowledge. |
40 |
|
Assessment comments |
There is no difference in assessment in 1st and 2nd opportunity. It is necessary to pass both project and test to pass. A minimum of a 5 is required. It is compulsory to hand in all the ICT practicals in written form. Not handing the ICT practicals, not sitting for the exam or not presenting the project is a fail.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Alfaya Lamas, E. (2008). La Ley de Zipf y el método de McIntosh
como técnicas documentales para la determinación de la procedencia
geográfica de manuscritos medievales: Cotton Vespasian aiii. Actas del I encuentro internacional de investigación en ciencias de la Infomación y Documentación. A Coruña. Butler-Kisber, L. (2010). Qualitative inquiry: Thematic, narrative and arts-informed perspectives. Thousand Oaks:Sage Publications. Caelli, K., Ray, L., & Miller, J. (2003). ‘Clear as mud’: Toward
greater clarity in generic qualitative research. International Journal
of Qualitative Methods, 2(2), 1-13. Chirban, J. T. (1996). Interviewing in depth: The interactive-relational approach. Thousand Oaks: Sage Publications. Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and
mixed methods approaches (3rd ed ed.). Thousand Oaks: Sage Publications. Denzin, N. K., & Loncoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications. Harry, B., Sturges, K. M., & Klinger, J. K. (2005). Mapping the
process: An exemplar of process and challenge in grounded theory
analysis. Educational Researcher, 34(2), 3-13. Krueger, R. A., & Casey, M. K. (2000). Focus groups: A practical
guide for applied research. Thousand Oaks: Sage Publications. Lingard, L., Albert, M., & Levinson, W. (2008). Grounded theory,
mixed methods, and action research. British Medical Journal, 337,
459-461. Marshall, C., & Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research (4th ed ed.). Londres: Sage Publications. McCall, G. J., & Simmons, J. L. (Eds.). (1969). Issues in
participant observation: A text and reader. Reading: Addison-Wesley. Morse, J. M., & Stern, P. N. (2009). Developing grounded theory: The second generation. Walnut Creek: Left Coast Press. Schofield, J. W. (2002). Increasing the generalizability of qualitative
research. In A. M. Huberman, & M. B. Miles (eds.), The qualitative
researcher’s companion (pp. 171-203). Thousand Oaks, CA: Sage
Publications. Silverman, D. (2010). Qualitative research: Theory, method and practice. Londres: Sage Publications. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Bibliometría/710311203 | Statistics/710G02075 |
|
|