Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento Código 710G03005
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Pernas Álvarez, Javier
Correo electrónico
javier.pernas2@udc.es
Profesorado
Monje Amor, Ariadna
Pernas Álvarez, Javier
Correo electrónico
ariadna.monje@udc.es
javier.pernas2@udc.es
Web
Descrición xeral A xestión da cadea de subministro trata sobre a organización e deseño de todos os procesos necesarios, tanto internos como externos, para que unha empresa produza e entregue os bens e servicios demandados pola súa clientela nas condicións de lugar, tempo, calidade e custo requiridas.

Nesta materia introdúcense os conceptos teóricos básicos e as metodoloxías prácticas que permiten a resolución de diversos problemas que xorden na xestión da cadea de subministro da moda.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos básicos da xestión da cadea de subministro. A3
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C2
C3
C7
C8
C9
Coñecer a cadea de subministro da moda. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C2
C3
C7
C8
C9
Saber resolver problemas da xestión da cadea de subministro. A3
A9
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C2
C3
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Cadea de subministro da moda As cadeas de suministro de moda mundiais
Materiais
Desenvolvemento de productos de moda
Procesos
Tecnoloxías
Xestión da cadea de subministro Introdución: operacións, cadea de subministro e loxística
Estratexia da cadea de subministro
Deseño da cadea de subministro
Indicadores de rendemento
Aprovisionamento Fontes de aprovisionamento
Selección de provedores
Métodos de aprovisionamento
Procesos de aprovisionamento
Contratos de subministro
Indicadores de rendemento
Previsión e planificación da demanda Conceptos básicos
Previsións a curto e longo prazo
Tendencia e estacionalidade
Previsión da demanda para novos produtos
Previsión da demanda para produtos de moda
Ordes de compra Cantidade Económica de Pedido
O modelo 'newsvendor' aplicado aos productos de moda
Indicadores de rendemento
Coordinación da cadea de suministro
O 'efecto látego'
Planificación de requirimentos de material Niveis de planificación
Plan mestre de producción
Lista de materiais
A metodoloxía MRP
Tamaño de lote
ERP
Distribución Rede de distribución
Transporte
Custes loxísticos
Indicadores de rendemento
Manexo de materiais e almacenaxe Almacéns e sistemas de almacenaxe
Equipos de manipulación
Sistemas de transporte interno para produtos textís
Clasificadores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C2 C8 C9 5 12.5 17.5
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 16.5 36 52.5
Traballos tutelados A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 1 37 38
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C8 C9 1 20 21
Seminario A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 3 0 3
Estudo de casos A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 3 10 13
Discusión dirixida B1 B2 B3 B4 B9 C2 2 4 6
Foro virtual B2 B4 B5 C2 0 5 5
Presentación oral B2 B3 B4 B8 B9 C2 C3 C9 1.5 4 5.5
Lecturas B1 B3 B5 B9 C8 C9 0 12 12
Sesión maxistral A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 31.5 15 46.5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución de problemas de natureza teórica e práctica.
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas prácticos mediante ordenador.
Traballos tutelados Realización dun traballo en grupo e presentación final do mesmo. O contido e características deste traballo daranse a coñecer ao alumnado ao finalizar o primero cuadrimestre.
Proba mixta Exame parcial e exame final, que poderán combinar diferente tipoloxía de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test).
Seminario Realización de seminarios con profesionais expertos en temas da materia, sempre que sexa posible.
Estudo de casos Resolución, individual ou en grupo, dos casos propostos. Estes casos iranse detallando ao longo do curso, conforme ao plan de traballo.
Discusión dirixida Mediante esta dinámica abordaranse diferentes temáticas enfocadas a que o alumnado reflexione sobre diferentes aspectos da materia e adopte unha posición crítica.
Foro virtual Existirán dous foros virtuais, a saber:
- Foro virtual de debate: canle que o alumnado poderá empregar para a proposta de debates e a participación nestes.
- Foro virtual de aprendizaxe: canle que o alumnado poderá empregar como espazo para o intercambio e a reflexión de aprendizaxes e a proposta de novas actividades.
Presentación oral Presentación oral, de forma individual ou en grupo, de traballos realizados na aula ou de estudos de casos que deberán entregarse por escrito.
Lecturas Lecturas sobre diferentes temáticas para abordar e/ou profundar nas cuestións abordadas na aula.
Sesión maxistral Presentación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa fin de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba mixta
Estudo de casos
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Descrición
A atención personalizada descrita desenvolverase principalmente en torno ao traballo tutelado, e concíbese como momentos de traballo persoal co profesorado da materia para a atención e seguimento do traballo realizado por cada un dos grupos de traballo. Recoméndase a asistencia do alumnado a estas reunións, cuxa forma e momento concretos nos que terá lugar se indicarán ao longo do curso en función do plan de traballo da materia, estimándose que a primeira reunión cos grupos de traballo terá lugar ao inicio do segundo cuadrimestre. Con todo, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de Grado na UDC" (Arts. 3.b e 4.5) realizará as súas actividades coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen nos apartados de "Planificación" e na "Atención personalizada", a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade realizarase atendendo ás observacións de avaliación sobre a flexibilidade de asistencia-participación e os requisitos para superar a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 Avaliación do informe escrito e exposición oral do traballo en grupo proposto.

Esta avaliación realizarase tendo en conta criterios como o dominio de contidos específicos, a expresión escrita e a presentación formal, o manexo da información, a claridade da presentación e da presentación...
20
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C8 C9 Examen parcial (15%) e examen final (15%) dos contidos da materia.

O exame parcial terá un carácter voluntario, polo que o alumnado que decida non presentarse a este, deberá presentarse ao exame final, que terá un peso do 30% na nota final da materia. Igual condición rexe para o alumnado que suspenda o exame parcial.
30
Estudo de casos A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 Avaliación dos casos propostos polo profesorado para a súa resolución individual ou en grupo. 10
Sesión maxistral A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 Valorarase a asistencia e participación activas nas sesións maxistrais e nas actividades realizadas nas sesións interactivas (exemplo, participación en debates ou discusións dirixidas na aula, resolución de actividades, resposta a preguntas formuladas...). Poderán tamén realizarse pequenos cuestionarios, sen necesidade de previo aviso, sobre os contidos vistos ao remate dalgunha das sesións expositivas.
10
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 As prácticas a través de TIC basearanse na realización dunha práctica/exame parcial (15%) e dunha práctica/exame final (15%) que cubrirán diferentes aspectos das prácticas a través de TIC realizadas na aula.

A práctica/exame terá un carácter voluntario, polo que o alumnado que decida non presentarse a este, deberá presentarse á práctica/exame final, que terá un peso do 30% na nota final da materia. Igual condición rexe para o alumnado que suspenda o exame parcial.
30
 
Observacións avaliación

Criterios de avaliación

Segunda oportunidade

Para
poder aprobar a materia, tanto na primera como na segunda oportunidade
de avaliación, será preciso obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10
na parte de proba mixta, nas prácticas a través de TIC e no traballo
tutelado. En caso de non cumprirse este requisito, a cualificación final
será de "Suspenso", aínda cando a nota media de todas as actividades a
avaliar outorgase unha nota igual ou superior a 5 puntos sobre 10.

Naquelas metodoloxías nas que se diferencie entre práctica/exame parcial
e final, se un alumno/para aproba o primeiro exame/práctica parcial,
pero suspende (cunha nota inferior a 4 sobre 10) o segundo
exame/práctica parcial, só terá que volver presentarse á segunda parte
na segunda oportunidade, e conservaráselle a nota do primeiro
exame/práctica parcial.

Se
un/a alumno/a que ten liberada unha parte da materia non consegue
aprobar a materia no seu conxunto nas datas oficiais dos exames da
primera e segunda oportunidade, a súa cualificación final será de
"Suspenso". No seguinte curso académico, o/a alumno/a poderá gardar a
nota daquelas probas que ten superadas (sempre e cando obtivese unha
puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre 10), se así o desexa, e
sempre e cando informe ao profesorado da súa decisión nas dúas primeiras
semanas de clase. Esta condición solo rexerá durante o curso académico
seguinte; a partires de aí, non se gardará ningunha nota.

Convocatoria adiantada

Se
houbese alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de
decembro (Art. 19 "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificaciones dos estudios de grado e mestrado universitario"), dado
que esta materia ten un carácter anual, o alumnado que se presente a
esta convocatoria únicamente deberá realizar a proba mixta (40% da
nota), a práctica a través de TIC (40% da nota) e o traballo tutelado
(20% da nota). O traballo tutelado deberá realizarse de xeito
individual.

Para poder superar a materia, será preciso obter unha
cualificación final igual ou superior a 5 puntos sobre 10, sempre e
cando o alumnado obtivese unha puntuación igual ou superior a 4 sobre 10
en cada unha das metodoloxías sometidas a avaliación. 

Cualificación '"Non presentado"

Será
cualificado con "Non Presentado" o alumnado que non asista ao exame
final que terá lugar na data establecida no calendario oficial de exames
da facultade. Este criterio aplicará tanto na primeira como na segunda
oportunidade de avaliación, así como na convocatoria adiantada.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia

O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia deberá comunicar ao inicio do curso a
súa situación ao profesorado da materia, á fin de establecer un plan e
calendario de traballo. O sistema de avaliación será o seguinte: proba
mixta (40%), prácticas a través de TIC (40%) e traballos tutelados (20%). O traballo tutelado deberá realizarse en grupo.

Información adicional

De acordo co artigo 11, apartado 4 b) do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, o comportamento fraudulento en cualquera dos apartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso (0)" na avaliación final tanto na primeira como na segunda oportunidade e independentemente da oportunidade na que se cometese a falta.

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información (móbiles, reloxos intelixentes...).


Fontes de información
Bibliografía básica Ballou, R.H. (2004). Business Logistics Management. Pearson
Londrigan, M.P. (2018). Fashion Supply Chain Management. Bloomsbury Publishing Inc
Nayak, R., Padhye, R. (2015). Garment Manufacturing Technology. Woodhead Publishing
Bureau veritas formación (2011). Logística Integral. FC EDITORIAL
Verma, R., Boyer, K.K. (2010). Operations & Supply Chain Management. World class theory and practice.. South-Western CENGAGE Learning
Collier, D.A., Evans, J.R. (2011). Operations Management. South-Western CENGAGE Learning
Monczka, R.M., Handfield, R.B. (2015). Purchasing and Supply Chain Management. South-Western CENGAGE Learning
Quayle, M. (2006). Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities. Hershey: IGI Global [Base de datos EBSCO]

O profesorado da materia poderá proporcionar bibliografía adicional en cada un dos temas.

Bibliografía complementaria Sridhar Tayur, Ram Ganeshan & Michael Magazine (1999). Quantitative Models for Supply Chain Management. Kluwer Academic Publishers
Fashionary (2021). Textilepedia. The complete fabric guide. Fashionary


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004

Materias que continúan o temario
Xestión da Innovación Industrial en Moda/710G03029
Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións/710G03017
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018
Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019
Fundamentos Matemáticos e Ferramentas para a Análise de Datos/710G03014

Observacións
Recoméndase a revisión e seguimento do curso da materia no campus virtual, onde se compartirán os materiais empregados na aula e se informará das actividades a realizar.

Ante a posibilidade de non poder usar as aulas de informática durante as sesións interactivas, o alumnado da materia deberá asistir a estas clases con ordenador portátil ou tableta electrónica, para así poder realizar as actividades previstas. O alumnado deberá instalar o paquete Office 365 -en caso de non dispoñer del, a universidade permite a súa instalación gratuita-, porque durante as sesiones interactivas farase uso do software de follas de cálculo Microsoft Excel. 

Os traballos da materia entregaranse a través da aula virtual, en soporte dixital; e se non é posible, recoméndase a impresión en papel reciclado, a dobre cara e evitando o uso de materiais plásticos.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos,...). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías