Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional. |
A5 |
Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras. |
B2 |
Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares. |
B8 |
Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións. |
B9 |
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións. |
B10 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos da xestión de recursos humanos e habilidades de xestión en empresas de moda. |
A1 A5
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10
|
|
Ferramentas de análise de deseño e aplicación na xestión de recursos humanos no sector da moda. |
A5
|
B5 B6 B8 B9 B10
|
C1 C2 C7 C9
|
Ser capaz de traballar en equipo, dirixir equipos de traballo, desenvolver a capacidade de analizar e sintetizar información e razoamentos críticos e mellorar as habilidades de comunicación no campo dos recursos humanos e as habilidades de xestión en empresas de moda. |
|
B3 B4 B5 B6 B8 B9
|
C1 C2 C4 C5 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción á xestión de RRHH |
Estratexias e funcións do Departamento de RRHH
Principais formas de xestionar RRHH hoxe
|
Análise de postos de traballo |
Cómo obter a información: Métodos de investigación
Utilidades do perfil en DpO e en DpC
Cómo presentar a información |
Xestión por competencias |
Versus xestión por obxetivos (diferenzas e vantaxes)
Clases de competencias: core competencias e competencias técnicas
Perfil de competencias: construcción da ferramenta e utilidades |
Recrutamento e selección |
Concepto de recrutamento
Fases e obxectivos do proceso de recrutamento
Fontes de recrutamento: internas e externas
Métodos de recrutamento
Impacto das TIC no proceso de recrutamento
Concepto de selección
Importancia e consideracións básicas da selección
Instrumentos e ferramentas de selección
Decisión final |
Planificación da carreira profesional |
Concepto de carreira profesional
Carreira profesional: planificación e xestión
Formación e desenvolvemento de recursos humanos
Programas de formación e adestramento
Tendencias actuais en formación e desenvolvemento de recursos humanos |
Avaliación do desempeño |
Xestión e avaliación do desempeño
O proceso de avaliación do desempeño
Quen debe facer a avaliación
Métodos
A entrevista de avaliación |
Xestión da motivación |
Xestión da motivación
Liderado efectivo
|
Recompensa e salario |
Concepto e obxectivos de recompensa
Compoñentes da recompensa
Tipos de incentivos
Xestionar un sistema de recompensas
Concepto e tipos de salario |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B10 C4 C5 C8 |
30 |
0 |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A19 B6 B8 B9 C7 |
2 |
6 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B2 B3 C9 |
4 |
20 |
24 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
4 |
8 |
Estudo de casos |
B2 B5 |
7 |
49 |
56 |
Proba mixta |
A1 A5 B2 B3 B4 C1 C2 |
4 |
2 |
6 |
Lecturas |
A5 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación de conceptos e prácticas na clase |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo
Desenvolvemento de perfís de competencia |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Análise de postos de traballo |
Presentación oral |
Presentación pública na clase do seu traballo de campo e das ferramentas elaboradas para xestionar os Recursos Humanos
|
Estudo de casos |
Actividades realizadas na aula e discusión de estudos de caso |
Proba mixta |
Exame que poderá combinar diferentes tipoloxías de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test). |
Lecturas |
Lecturas complementarias recomendadas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Prestarase apoio a cada equipo de traballo para sentar as bases para traballar de forma eficiente.
Cada equipo tamén será tutelado individualmente no deseño dos seus traballos de campo e presentacións. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
B2 B3 C9 |
Diseño dun cuestionario ou entrevista para recoller información, traballo de campo e presentación do resultado para o seu uso.
Puntúase xunto coa aprendizaxe colaborativa. |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A19 B6 B8 B9 C7 |
Realización de casos prácticos derivados do proxecto de investigación: avaliacións de postos, perfis competenciales. |
5 |
Estudo de casos |
B2 B5 |
Avaliación dun ou dous estudos de caso propostos e realizados en grupo.
No estudo de caso avaliarase a coherencia e adecuación das respostas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta das fontes bibliográficas adecuadas, etc. |
10 |
Proba mixta |
A1 A5 B2 B3 B4 C1 C2 |
Exame que poderá combinar diferentes tipoloxías de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test). |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación aplicaranse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluídos os estudantes Erasmus e de intercambio. 2. Convocatoria anticipada: na primeira convocatoria de decembro aplicarase un criterio de avaliación diferente á primeira e segunda oportunidades. A nota media desta convocatoria será a nota final do exame (100%). 3. Nota de non presentación: a nota de non presentación só se outorgará aos alumnos que só participaron en menos do 20% das actividades do curso. 4. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: os estudantes con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia" terán as seguintes ponderacións: o 70% procederá do exame, o 20% procederá da realización do proxecto en equipo e o 10% procederá da realización de casos prácticos. Neste caso, a asistencia ás clases non será un requisito, pero estes alumnos deberán entregar as actividades realizadas na aula e a súa nota será a mesma que a do resto de estudantes. 5. Outras observacións de avaliación: CUALIFICACIÓN MÍNIMA: Os estudantes deben obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 na proba de ensaio/desenvolvemento (exame final); doutro xeito, a nota final será "Suspenso" (tendo como nota da materia a obtida no exame final), aínda cando a nota media dea unha puntuación igual ou superior a 5 puntos. As cualificacións obtidas polos estudantes na avaliación continua só serán válidas durante o curso académico en cuestión. Está prohibido o acceso ás salas de exames con calquera dispositivo de transmisión e/ou almacenamento de datos (teléfonos móbiles, reloxos intelixentes, etc.). Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das seccións sometidas a avaliación dará como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. O profesorado pode sancionar este tipo de comportamentos en futuras convocatorias con ata 1 punto da nota global da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sandford, G (2011). Cambridge English for Human Resources. Cambridge Profesional English
Monje-Amor, A. (2023). Contributions of Motivation Theories to the Design and Implementation of Employee Reward Policies. . In Examining Applied Multicultural Industrial and Organizational Psychology (pp. 255–269). IGI Globa
Hay Group (). Core Competencies Projetc: Competency Dictionary. . Hay Group
Arengo, E (2019). Future of Fashion. Worker-Led Strategies for corporate accountability in the global apparel industry. International Labor Rights Forum
Lado, A. A., & Wilson, M. C (1994). Human Resource Systems and Sustained Competitive Advantage: A Competency-based Perspective.. Academy of Management Review, 19(4),
Dunford, B. B., Snell, S. A. & Wright, P. M (2001). Human resources and the resource based view of the firm . CAHRS Working Paper 01-03
Keeley, T.D. (2001). International Human Resource Management in Japanese Firms. Palgrave Mac Millan.
Kasahara, Tamiko (). Issues of IHRM in japanese multinational corporations: from a perspective of HRM system reform. IFEAMA SPSCP vol 2
Soleas, E. (2020). Leader strategies for motivating innovation in individuals: a systematic review. Journal of innovation and entrepreneurship, 9 (1)
Sumetzberger, W (2005). Managing human resources in a multinational context. Journal of European Industrial Training, Vol. 29 No. 8
Barney, J. B. & Wright, P. M. (1997). On becoming a strategic partner: The role of human resources in gaining competitive advantage. CAHRS Working Paper 97-09
Goleman, D. Boyatzis, R and McKee, A. (2004). Primal lidership: learning to lead with emotional intelligence. Harvard Bussiness school press
Monje-Amor, A. (2023). Reinventing Human Resources Through Digitalization.. In Managing Technology Integration for Human Resources in Industry 5.0 (pp. 115–130). IGI Global. ht
Preece, D. Iles, P. and Chuai Xin (2010). Talent management as a management fashion in HRD: Towards a research agenda.. Human Resource Developmen , Vol 13, No, 2
Marcus Adam (2018). The Role of Human Resources Management (HRM) for the implementation of Sustainable Product- Service System (PSS) – An análisis of Fashion Retailers. Sustainability, 10
Vuletich, C. (2011). We are disruptive: New practices for textile/ fashion designers in the supply chain. 10th European Academy of Design Conference - Crafting the future |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004 | Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda/710G03011 | Antropoloxía da Moda/710G03007 | Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Internacionalización da Empresa de Moda/710G03025 | Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026 | Planificación e Control de Xestión en Empresas de Moda/710G03022 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticas Externas/710G03037 | Traballo Fin de Grao/710G03038 | Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030 | Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032 |
|
Observacións |
Recoméndase revisar e supervisar o curso da materia no campus virtual, onde se informará das actividades a realizar. Tamén se recomenda levar un portátil ou tableta electrónica ás sesións interactivas, non ás expositivas. Os traballos da materia entregaranse a través do campus virtual, en formato dixital, a non ser que se solicite expresamente en formato papel. |
|