Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Recursos Humanos e Habilidades de Xestión en Empresas de Moda Código 710G03020
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Monje Amor, Ariadna
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
ariadna.monje@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal deste curso é ensinar aos estudantes os fundamentos dos recursos humanos e outras habilidades de xestión en empresas do sector da moda. Ademáis, os estudantes adquiren as ferramentas necesarias para a adecuada xestión do talento nas empresas, así como aprenden a resolver problemas xerais e globais relacionados coa dirección e xestión das persoas e a adoptar as decisións do equipo dun xeito creativo e innovador.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional.
A5 Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
B10 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos da xestión de recursos humanos e habilidades de xestión en empresas de moda. A1
A5
B2
B3
B4
B8
B9
B10
Ferramentas de análise de deseño e aplicación na xestión de recursos humanos no sector da moda. A5
B5
B6
B8
B9
B10
C1
C2
C7
C9
Ser capaz de traballar en equipo, dirixir equipos de traballo, desenvolver a capacidade de analizar e sintetizar información e razoamentos críticos e mellorar as habilidades de comunicación no campo dos recursos humanos e as habilidades de xestión en empresas de moda. B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C4
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Introducción á xestión de RRHH Estratexias e funcións do Departamento de RRHH
Principais formas de xestionar RRHH hoxe
Análise de postos de traballo Cómo obter a información: Métodos de investigación
Utilidades do perfil en DpO e en DpC
Cómo presentar a información
Xestión por competencias Versus xestión por obxetivos (diferenzas e vantaxes)
Clases de competencias: core competencias e competencias técnicas
Perfil de competencias: construcción da ferramenta e utilidades
Recrutamento e selección Concepto de recrutamento
Fases e obxectivos do proceso de recrutamento
Fontes de recrutamento: internas e externas
Métodos de recrutamento
Impacto das TIC no proceso de recrutamento
Concepto de selección
Importancia e consideracións básicas da selección
Instrumentos e ferramentas de selección
Decisión final
Planificación da carreira profesional Concepto de carreira profesional
Carreira profesional: planificación e xestión
Formación e desenvolvemento de recursos humanos
Programas de formación e adestramento
Tendencias actuais en formación e desenvolvemento de recursos humanos
Avaliación do desempeño Xestión e avaliación do desempeño
O proceso de avaliación do desempeño
Quen debe facer a avaliación
Métodos
A entrevista de avaliación
Xestión da motivación Xestión da motivación
Liderado efectivo
Recompensa e salario Concepto e obxectivos de recompensa
Compoñentes da recompensa
Tipos de incentivos
Xestionar un sistema de recompensas
Concepto e tipos de salario

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 B10 C4 C5 C8 30 0 30
Aprendizaxe colaborativa A19 B6 B8 B9 C7 2 6 8
Investigación (Proxecto de investigación) B2 B3 C9 4 20 24
Presentación oral B4 4 4 8
Estudo de casos B2 B5 7 49 56
Proba mixta A1 A5 B2 B3 B4 C1 C2 4 2 6
Lecturas A5 1 2 3
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación de conceptos e prácticas na clase
Aprendizaxe colaborativa Traballo en grupo
Desenvolvemento de perfís de competencia
Investigación (Proxecto de investigación) Análise de postos de traballo
Presentación oral Presentación pública na clase do seu traballo de campo e das ferramentas elaboradas para xestionar os Recursos Humanos
Estudo de casos Actividades realizadas na aula e discusión de estudos de caso
Proba mixta Exame que poderá combinar diferentes tipoloxías de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test).
Lecturas Lecturas complementarias recomendadas

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Prestarase apoio a cada equipo de traballo para sentar as bases para traballar de forma eficiente.
Cada equipo tamén será tutelado individualmente no deseño dos seus traballos de campo e presentacións.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) B2 B3 C9 Diseño dun cuestionario ou entrevista para recoller información, traballo de campo e presentación do resultado para o seu uso.
Puntúase xunto coa aprendizaxe colaborativa.
15
Aprendizaxe colaborativa A19 B6 B8 B9 C7 Realización de casos prácticos derivados do proxecto de investigación: avaliacións de postos, perfis competenciales. 5
Estudo de casos B2 B5 Avaliación dun ou dous estudos de caso propostos e realizados en grupo.
No estudo de caso avaliarase a coherencia e adecuación das respostas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta das fontes bibliográficas adecuadas, etc.
10
Proba mixta A1 A5 B2 B3 B4 C1 C2 Exame que poderá combinar diferentes tipoloxías de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test). 70
 
Observacións avaliación

1. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación aplicaranse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluídos os estudantes Erasmus e de intercambio.

2. Convocatoria anticipada: na primeira convocatoria de decembro aplicarase un criterio de avaliación diferente á primeira e segunda oportunidades. A nota media desta convocatoria será a nota final do exame (100%).

3. Nota de non presentación: a nota de non presentación só se outorgará aos alumnos que só participaron en menos do 20% das actividades do curso.

4. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: os estudantes con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia" terán as seguintes ponderacións: o 70% procederá do exame, o 20% procederá da realización do proxecto en equipo e o 10% procederá da realización de casos prácticos. Neste caso, a asistencia ás clases non será un requisito, pero estes alumnos deberán entregar as actividades realizadas na aula e a súa nota será a mesma que a do resto de estudantes.

5. Outras observacións de avaliación:

CUALIFICACIÓN MÍNIMA: Os estudantes deben obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 na proba de ensaio/desenvolvemento (exame final); doutro xeito, a nota final será "Suspenso" (tendo como nota da materia a obtida no exame final), aínda cando a nota media dea unha puntuación igual ou superior a 5 puntos.

As cualificacións obtidas polos estudantes na avaliación continua só serán válidas durante o curso académico en cuestión.

Está prohibido o acceso ás salas de exames con calquera dispositivo de transmisión e/ou almacenamento de datos (teléfonos móbiles, reloxos intelixentes, etc.).

Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das seccións sometidas a avaliación dará como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. O profesorado pode sancionar este tipo de comportamentos en futuras convocatorias con ata 1 punto da nota global da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Sandford, G (2011). Cambridge English for Human Resources. Cambridge Profesional English
Monje-Amor, A. (2023). Contributions of Motivation Theories to the Design and Implementation of Employee Reward Policies. . In Examining Applied Multicultural Industrial and Organizational Psychology (pp. 255–269). IGI Globa
Hay Group (). Core Competencies Projetc: Competency Dictionary. . Hay Group
Arengo, E (2019). Future of Fashion. Worker-Led Strategies for corporate accountability in the global apparel industry. International Labor Rights Forum
Lado, A. A., & Wilson, M. C (1994). Human Resource Systems and Sustained Competitive Advantage: A Competency-based Perspective.. Academy of Management Review, 19(4),
Dunford, B. B., Snell, S. A. & Wright, P. M (2001). Human resources and the resource based view of the firm . CAHRS Working Paper 01-03
Keeley, T.D. (2001). International Human Resource Management in Japanese Firms. Palgrave Mac Millan.
Kasahara, Tamiko (). Issues of IHRM in japanese multinational corporations: from a perspective of HRM system reform. IFEAMA SPSCP vol 2
Soleas, E. (2020). Leader strategies for motivating innovation in individuals: a systematic review. Journal of innovation and entrepreneurship, 9 (1)
Sumetzberger, W (2005). Managing human resources in a multinational context. Journal of European Industrial Training, Vol. 29 No. 8
Barney, J. B. & Wright, P. M. (1997). On becoming a strategic partner: The role of human resources in gaining competitive advantage. CAHRS Working Paper 97-09
Goleman, D. Boyatzis, R and McKee, A. (2004). Primal lidership: learning to lead with emotional intelligence. Harvard Bussiness school press
Monje-Amor, A. (2023). Reinventing Human Resources Through Digitalization.. In Managing Technology Integration for Human Resources in Industry 5.0 (pp. 115–130). IGI Global. ht
Preece, D. Iles, P. and Chuai Xin (2010). Talent management as a management fashion in HRD: Towards a research agenda.. Human Resource Developmen , Vol 13, No, 2
Marcus Adam (2018). The Role of Human Resources Management (HRM) for the implementation of Sustainable Product- Service System (PSS) – An análisis of Fashion Retailers. Sustainability, 10
Vuletich, C. (2011). We are disruptive: New practices for textile/ fashion designers in the supply chain. 10th European Academy of Design Conference - Crafting the future

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004
Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda/710G03011
Antropoloxía da Moda/710G03007
Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Internacionalización da Empresa de Moda/710G03025
Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026
Planificación e Control de Xestión en Empresas de Moda/710G03022

Materias que continúan o temario
Prácticas Externas/710G03037
Traballo Fin de Grao/710G03038
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030
Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032

Observacións

Recoméndase revisar e supervisar o curso da materia no campus virtual, onde se informará das actividades a realizar. Tamén se recomenda levar un portátil ou tableta electrónica ás sesións interactivas, non ás expositivas.

Os traballos da materia entregaranse a través do campus virtual, en formato dixital, a non ser que se solicite expresamente en formato papel.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías