Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Taller 4: Planificación, Deseño e Xestión de Produto de Moda Código 710G03035
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Profesorado
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Web http://http://gradoindustrialmoda.udc.gal/
Descrición xeral O principal obxectivo do Obradoiro de Planificación, Deseño e Xestión de Produto de Moda é proporcionar ao estudantado unha visión estratéxica sobre cómo se desenvolve o traballo de xestión de produto nunha empresa minorista de moda, tendo en conta o modelo e as cifras de negocio, os valores, o nivel de sostibilidade e o posicionamento da marca.

A través de casos reais, simulacións e proxectos prácticos, traballaranse de primeira man os procesos e as principais ferramentas analíticas e de xestión empregadas nos departamentos de produto das empresas de moda, para desenvolver as diferentes estratexias, coordinar o rol do deseño, planificar a compra e levar a cabo a avaliación dos resultados en ambientes omnicanais, a través da combinación de aspectos cualitativos e cuantitativos coma os indicadores de rendemento.

DOCENTE: VIOLETA BOUZADA traballou en diferentes multinacionais do sector téxtil como compradora e xestora de produto. Comezou a súa carreira no téxtil despois de licenciarse no Executive Master in Fashion Business Management na ISEM Fashion Business School, traballando nos departamentos de venda polo miúdo e xestión de produtos de marcas como Hoss Intropia en Madrid, C&A International en Düsseldorf ou Tally Weijl en París. Ao longo da súa carreira participou no desenvolvemento de coleccións para diferentes modelos de negocio, desde a "moda rápida" ata a premium. Actualmente promocionando o OUI JANE! (ouijane.com), un proxecto de moda e xoias sostible no campo do emprendemento social.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o proceso de concepción, deseño, selección de materiais, produción e lanzamento de produtos de moda (téxtiles, accesorios ...). A4
A5
A6
A7
A13
A15
A16
A17
A18
B1
B3
B6
B7
B8
B9
C3
C4
C5
C7
C8
C9
Adquirir os coñecementos e habilidades necesarios para a xestión de produtos de moda, así como as diferentes estratexias e ferramentas de xestión de produtos. A4
A5
A6
A8
A13
A15
A16
A17
A18
B2
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
PARTE 1. Introdución á planificación, deseño e xestión de produto de moda. 1.1. Xestión de produto nos diferentes modelos de negocio de moda. Tendencias.

1.2. A figura do deseñador e do xestor de produto: áreas de intervención e funcións profesionais.
PARTE 2. Metodoloxías para a planificación, deseño e xestión de produto. 2.1. Segmentación do mercado desde a perspectiva do produto de moda.

- Xestión de produto nos diferentes puntos da pirámide da moda.


2.2. O produto como elemento da estratexia da marca.

- Transmisión de valores de marca a través do produto de moda.
- Xestión sostible de produto de moda.
- Análise da estratexia de produto omnicanal.


2.3. Desenvolvemento da estratexia do produto.

- Estrutura de prezos, número de liñas, programas e profundidade.
- Métricas para a planificación do produto.
- Coordinación cos departamentos de mercadotecnia, visual, comercial e produción.


2.4. Planificación de compras.

- Estratexias de subministración de moda.
- O papel do xestor de produto na negociación cos provedores.


2.5. Xestión de produto no punto de venda.

- Decisións comerciais baseadas en KPI de rendemento en liña e fóra de liña.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B1 C5 C7 C9 7 0 7
Sesión maxistral A4 A5 A6 A7 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C5 C7 C8 C9 25 25 50
Proba obxectiva B4 B7 B8 B9 3 25 28
Traballos tutelados A4 A5 A6 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 10 40 50
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Sesións de coordinación, presentación de profesionais e establecemento da planificación da materia (horarios, contidos, prácticas, etc.).
Sesión maxistral Os contidos do programa teórico da asignatura introdúcense en sesións participativas apoiadas en medios audiovisuais.

O profesorado supervisará a asistencia ás sesións: a asistencia regular é un requisito imprescindible no procedemento de avaliación que non pode ser compensado con outras actividades.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con posibles erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Traballos tutelados Traballos individuais e en grupo, onde se poñen en práctica e aplican os coñecementos teóricos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Actividades iniciais
Proba obxectiva
Descrición
O estudantado poderán facer calquera pregunta mentres traballa nas actividades, nos estudos de caso ou nas lecturas que deben presentar.
Tamén pode facer preguntas sobre temas explicados na clase. O profesorado ten asignadas
dispoñibilidades para realizar tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A5 A6 A7 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C5 C7 C8 C9 ASISTENCIA e PARTICIPACIÓN: 10% da nota final.
A participación e asistencia ás clases maxistrais, así como ás clases prácticas, representarán o 10% da nota final.
10
Traballos tutelados A4 A5 A6 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 Realización, entrega e presentación de traballos e proxectos onde se aplican contidos e aprendizaxes adquiridos. Os criterios de avaliación inclúen a comprobación da inclusión e aplicación da parte teórica, a calidade e a claridade dos traballos e a súa presentación.
No caso de esixencia de exposición oral, valorarase a claridade, a calidade, a creatividade e suxeición ao tempo da presentación, así como a defensa ante as preguntas que se realizan.
60% da notal final.
60
Proba obxectiva B4 B7 B8 B9 30% da nota final. Proba obxectiva individual. No caso dunha proba de opción múltiple, cada resposta incorrecta podería reducir a puntuación final. 30
 
Observacións avaliación

Avaliación de 1ª oportunidade.
No desenvolvemento da parte práctica (traballo en equipo/proxectos) (nota do 60%) avaliarase: aplicación das bases teóricas, calidade da exposición, precisión e claridade da exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias. utilizado e revisión bibliográfica.

Para a avaliación da parte teórica empregarase o exame (30% da nota final), combinando o modelo tipo test (opción múltiple, onde os erros poden reducir a nota) con preguntas de desenvolvemento.

Dedicación a tempo parcial e exención académica (exención asistencial): non se contempla esta posibilidade. O obradoiro é presencial, polo que a asistencia é obrigatoria.

O proceso de avaliación da 2ª oportunidade require a entrega dun traballo final individualizado (60% da nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% da nota final) que combina preguntas tipo test e desenvolvemento.

No caso de convocatoria extraordinaria, precísase a entrega dun traballo final individualizado (60% da nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% da nota final) que combine preguntas tipo test e desenvolvemento.

Considerarase "Non presentado" (NP) o alumno que, mentres estea matriculado, non participase nas diferentes actividades de avaliación (continua/práctica e/ou exame/proba) establecidas para o curso académico.

PLAXIO/COPIA. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia da convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.

A asistencia a todas as sesións do obradoiro é obrigatoria. Esixirase unha asistencia mínima ao 90% das horas impartidas. Este requisito será condición necesaria para superar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Misani, N.; Varacca Capello, P. (2017). Fashion Collections. Product Development and Merchandising..
Corbellini, E.; Saviolo, S. (2009). Management in Fashion and Luxury Companies. ETAS

Bibliografía complementaria www.businessoffashion.com (). The Business of Fashion..
Burns, L.; K. Mullet, K. (2020). The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing.. New York: Fairchild Books/Bloomsbury.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Moda/710G03010
Tecnoloxía: Tecidos e Materiais/710G03023
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xestión da Innovación Industrial en Moda/710G03029
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030

Materias que continúan o temario

Observacións

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse acción e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías