Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer os aspectos da contorna que inflúen na evolución do mundo da moda e as súas empresas, con especial incidencia no impacto das cuestións económicas e legais. |
A4 |
Dominar os fundamentos do deseño en xeral e do deseño da moda en particular, e enmarcalos no seu contexto histórico particular e xeral. |
A5 |
Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras. |
A6 |
Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. |
A7 |
Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen no mundo da moda, con perspectiva de evolución histórica. |
A8 |
Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc... |
A19 |
Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética. |
B1 |
Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares. |
B7 |
Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico). |
B8 |
Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións. |
B9 |
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o proceso de concepción, deseño, fabricación, comunicación e lanzamento de coleccións de moda que anticipan e / ou crean tendencias no sector / mercado. |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9
|
Coñecer as técnicas e ferramentas que o permitirán os alumnos analizan e anticipan os cambios nos estilos de vida e preferencias de consumidores, para que poidan identificar as tendencias actuais e emerxentes e incluso converterse en creadores de tendencias. |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Creatividade, innovación, tendencias e Design&Visual Thinking. |
- Conceptos de creatividade e innovación centrados na creación de coleccións de moda.
- Introdución aos principios do Design Thinking como guía e soporte durante as diferentes etapas do proceso de creación dunha colección.
Punto de partida- : enfoque para comezar a recollida, análise de situación e contexto, definición de necesidades e obxectivos, programación de proxectos. |
2. Introdución á análise de tendencias e coolhunting na industria da moda. |
- Que é Coolhunting: de onde vimos e onde estamos.
- Innovación, grupos obxectivo, trazabilidade, estilo de rúa e puntos urbanos de moda.
- Tendencias e contexto. Tipos de tendencias.
- Obxectivo da busca de Tendencias: recursos, fontes e ferramentas. |
3. Design Thinking e Coolhunting. |
- Pensamento centrado no usuario. A empatía como ferramenta básica para a innovación.
- O moodboard: obxectivos, para que serve, quen traballará con el, cando se usará.
- Cómo transferir Tendencias a Moodboard.
- Tipos de Moodboard; representar e explicar ideas sobre diferentes aspectos (atmosfera, cor, materiais, texturas, siluetas, etc.) |
4. Metodoloxías de análise de tendencias. |
- Detectar, identificar e analizar Tendencias.
- Deseño, redacción e presentación dun informe Coolhunting.
- Estruturación de ideas e información para a presentación de propostas iniciais de coleccións segundo a análise de tendencias realizadas. |
5. Ferramentas de Coolhunting. |
- Selección de recursos de inspiración: onde buscar fontes e ferramentas inspiradoras para o traballo creativo.
- Fontes, contornos e experiencias especializadas.
- Recursos offline e online.
- Ferramentas sociais: influencers e xestión de contidos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B1 C5 C7 C9 |
7 |
0 |
7 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba obxectiva |
B4 B7 B8 B9 |
3 |
25 |
28 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 |
10 |
40 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Sesións de coordinación, presentación de profesionais e establecemento da planificación da materia (horarios, contidos, prácticas, etc.). |
Sesión maxistral |
Os contidos do programa teórico da asignatura introdúcense nunha conferencia formal, a través de medios audiovisuais. As diapositivas non se entregarán aos alumnos. O profesorado supervisará a asistencia ás conferencias; A asistencia regular é un requisito imprescindible no procedemento de avaliación e non pode ser sustituida por outras actividades. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Traballos tutelados |
Traballos individuais e en grupo, onde se poñen en práctica e aplican os coñecementos teóricos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Actividades iniciais |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Os estudantado poderá facer calquera pregunta mentres traballa nos estudos de caso ou nas lecturas que deben presentar. Tamén poden facer preguntas sobre temas explicados na clase. O profesorado ten asignadas dispoñibilidades para realizar tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C8 |
ASISTENCIA e PARTICIPACIÓN INDIVIDUAL: 10% da nota final.
A participación e asistencia ás clases maxistrais, así como ás clases prácticas, representarán o 10% da nota final. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 |
Realización, entrega e presentación de traballos e proxectos onde se aplican contidos e aprendizaxes adquiridos. Os criterios de avaliación inclúen a comprobación da inclusión e aplicación da parte teórica, a calidade e a claridade dos traballos e a súa presentación.
No caso de esixencia de exposición oral, valorarase a claridade, a calidade, a creatividade e suxeición ao tempo da presentación, así como a defensa ante as preguntas que se realizan.
60% da notal final. |
60 |
Proba obxectiva |
B4 B7 B8 B9 |
30% da nota final. Proba obxectiva individual. No caso dunha proba de opción múltiple, cada resposta incorrecta podería reducir a puntuación final. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación 1ª
Oportunidade. No desenvolvemento da
parte práctica (traballos en equipo / proxectos) (60% da nota final) avaliarase:
aplicación das bases teóricas, calidade de presentación, precisión e claridade
de exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias utilizadas
e revisión bibliográfica. Para a avaliación da
parte teórica empregarase o exame (30% da nota final), combinando o modelo de
tipo test (opción múltiple, onde os erros poden reducir a nota) con preguntas
de desenvolvemento. Dedicación a tempo
parcial e exención académica (exención de asistencia): non se
contempla esta posibilidade. O obradoiro é presencial, polo que a asistencia é
obrigatoria. O proceso de
avaliación da 2ª oportunidade esixe a entrega dun proxecto final
individualizado (60% de nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% de nota final) que combina preguntas
tipo test e de desenvolvemento. En caso de
convocatoria extraordinaria, esixe a entrega dun proxecto final individualizado (60% de nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% de nota final) que combina preguntas tipo test e de desenvolvemento. Considerase “Non presentado” (NP) ao estudantado que, estando matriculado, non teña participado
nas distintas actividades de avaliación (continua/práctica e/ou exame/proba) que se estableza para o ano
académico. PLAXIO / COPIA. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará
directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na convocatoria
correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as
actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria. A asistencia a
todas as sesións do obradoiro é obrigatoria. Requirirase un mínimo de
asistencia do 90% das horas impartidas. Este requisito será condición necesaria
para superala materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Harriet Posner. Marketing de moda. 2a edición. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, SL, 2016
Alison Gwilt. Moda Sostenible. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, SL, 2014. |
Bibliografía complementaria
|
|
Fashionary International LtdFashionary. Fashionpedia, the visual dictionary of fashion design. Hong Kong, 2017. Toby Meadows. How to set up & run a Fashion Label. London: Laurence King Publishing, 2009.
WEBs |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018 | Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012 | Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión da Innovación Industrial en Moda/710G03029 | Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón
de xénero e proporanse acción e medidas para corrixilas. |
|