Identifying Data 2023/24
Subject (*) Fundamentals of Information and Documentation Code 710G04001
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
Lecturers
Alfaya Lamas, Elena
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
elena.alfaya@udc.es
carlota.ftravieso@udc.es
Web http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/4S46G
General description Materia que pretende proporcionar coñecementos, técnicas e habilidades esenciais, correspondentes ao mundo de Información e Documentación, para utilizar no campo académico, profesional e persoal en relación aos Fundamentos e á Teoría da Xestión da Información tanto tradicional como dixital, así como do Coñecemento que dita información xera.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A3 CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Distinguir as diversas ciencias que conforman as Ciencias da Información e a Documentación. A1
A3
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C3
C6
C7
Identificar os rasgos e fundamentos das diversas disciplinas científicas en Información e Documentación e a interrelación entre elas. A1
A3
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B11
C3
C6
C7
Analizar os factores históricos e sociais que determinan a evolución das diversas ciencias. A1
A3
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN 1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento.
1.2. Conceptos principais: señal, dato, información, coñecemento
2. A CIENCIA DA DOCUMENTACIÓN 2.1. O documento: concepto e tipoloxías
2.2. A orixe da Ciencia da Documentación: a Bibliografía
2.3. O concepto de Documentación (como ciencia) e a súa evolución. Information Science.
2.4. A cadena documental e as súas operacións
3- BIBLIOTECONOMÍA 2.1. Concetos básicos
2.2. Bibliotecas: funcións e tipoloxías
2.3. O sistema español de bibliotecas e a cooperación bibliotecaria
4- ARCHIVÍSTICA E TÉCNICAS HISTORIOGRÁFICAS 4.1 Conceptos básicos
4.2 O Sistema Español de arquivos
4.3 O sistema de arquivos da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos
4.4 O procedemento de acceso a documentos e arquivos
4.5 Técnicas historiográficas
5- COMUNICACIÓN E MUSEOLOGÍA 5.1 Definición e funcións
5.2 Os museos de titularidade estatal
5.3 Coleccións estatais de fondos de museos
5.4 Depósito de fondos de museos
5.5 Tratamento administrativo e técnico dos fondos museísticos
5.6 Visitas e servizos culturais dos museos de titularidade estatal
5.7 O Sistema español de Museos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 2 36 38
Guest lecture / keynote speech A1 A3 B2 B3 B4 B6 B11 C6 21 0 21
Supervised projects A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 12 50 62
Seminar A3 A1 B11 B7 9 18 27
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta (pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia.
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects Conxunto de traballos dos alumnos que implicarán a aplicación teórica e práctica dos contidos da materia. Entregaranse no prazo ou prazos estipulados polas docentes. Recibirán orientación e seguemento en grupo na aula e precisarán de traballo autónomo por parte do alumnado. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización. Dependendo do caso, as tarefas realizaranse de xeito individual ou precisarán consensuar o tema sobre o que se traballe coa docente dentro do plazo que se estableza a tal fin.
Seminar Reunións con expertos que nos axudarán a profundar sobre temas en relación cos contidos da materia. Implicará a visita á aula dos especialistas ou saídas de campo, ás que será obrigatoria a asistencia. Requirirase un resumo da actividade e realizarase unha posta en común mediante a reflexión conxunta na clase, da que extraeranse conclusións que deberán quedar reflectidas nos traballos finalmente consignados.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Seminar
Description
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, traballos tutelados, traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.

Empregaranse preferentemente as titorías presenciais e o correo electrónico e o chat de Teams. Acordándose previamente con as profesoras, poderánse tamén realizar titorías por vídeo-conferencia a través de Teams.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada.

40
Mixed objective/subjective test A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, o nivel de coñecementos demostrado, a ausencia de erros, as achegas persoais, así como a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia. Terase en conta a expresión, corrección ortográfica e presentación, que poderán restar puntos.

40
Seminar A3 A1 B11 B7 Computará a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación e a capacidade crítica que exhiba o alumno na súa reflexión. 20
 
Assessment comments

There is no difference in assessment between first and second opportunity.


Sources of information
Basic RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
(1994). BOE. Ley 16/1985.
(2011). BOE. Real Decreto 1708/2011.
CRUZ HERNÁNDEZ, Luis Alberto (2005). El bibliotecario hacia la gestión de la información. Escuela Nacional de Biblioteconomía y Archivonomía
LÓPEZ YEPES, José (1989). Fundamentos de Información y Documentación. Madrid:Eudema
PONJUÁN DANTE, Gloria (2007). Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizaciona. Gijón: Trea
COBARSÍ MORALES, Josep y Alexandre LÓPEZ BORRULL (2009). Introducción a la información y la documentación. Barcelona: UOC
SABÉS TURMO, Fernando y José Juan VERÓN LASSA (2008). La gestión de la información en la administración local. Sevilla y Zamora: Comunicación social
LÓPEZ YEPES, José Luís (2011). La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos.. Madrid: Pirámide
CRUZ MUNDET, José Ramón (2005). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
LÓPEZ YEPES, J. y OSUNA ALARCÓN, M. R., coords. (2011). Manual de Ciencas de la Información y la Documentación. Madrid: Pirámide
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. (2006). Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid: Pirámide
MOREIRO GONZÁLEZ, Jose Antonio (2000). Manual de documentación informativa. Madrid: Cátedra

Complementary Boletín de la ANABAD (). . ANABAD
Pecia Complutense (). . Madrid: Universidad Complutense
El Profesional de la Información (). .
Revista española de documentación científica (). .
Revista General de Información y Documentación (). . Madrid: Universidad Complutense
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index . Murcia: Universidad de Murcia
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/. Barcelona: Universidad de Barcelona

A profesora poderá proporcionar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de profundizar ou adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Archiving/710G02017
Library science/710G04004

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.