Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A3 |
CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información |
A7 |
CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. |
A1
|
B6 B7 B9 B10
|
C6 C7
|
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento |
A7
|
B3 B8
|
|
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información
|
A3
|
B2 B4 B5 B11
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidad I. Principios e fundamentos |
1.1. A sociedade da información como contexto
1.2. Organización do coñecemento: conceptos
1.3. Xestión da información e organizacións
1.4. A xestión do coñecemento: alcance e definición |
Unidad II. Organización do coñecemento |
2.1. Organización e representación do coñecemento
2.2. Linguaxes documentais
2.3. Linguaxes, modelos e estándares de organización na era dixital
2.4. Metodoloxía para a organización do coñecemento |
Unidad III. Xestión do coñecemento |
4.1. Cultura organizacional
4.2. Modelos e estratexias para a xestión do coñecemento.
4.3 creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento
4.4. A intelixencia competitiva e a vixilancia tecnolóxica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A7 B1 |
21 |
20 |
41 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B3 B11 |
19 |
0 |
19 |
Análise de fontes documentais |
A1 B2 B3 B4 B9 |
0 |
32 |
32 |
Proba práctica |
B5 B6 |
0 |
30 |
30 |
Actividades iniciais |
B7 |
2 |
0 |
2 |
Foro virtual |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os contidos teóricos, as bases e fundamentos da materia. |
Prácticas a través de TIC |
Realízanse prácticas en clases utilizando de computadores para o manexo de fontes de información, procura documental, etc. |
Análise de fontes documentais |
Estúdanse e analizan os documentos para profundar os contidos aprendidos na sesión maxistral e para ter unha base para o desenvolvemento de todas as metodoloxías. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente fixese durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Actividades iniciais |
Actividade que serve como introdución á disciplina. De carácter práctico. |
Foro virtual |
Debátense temas de interese da materia. O mesmo realízase no espazo da plataforma virtual de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Foro virtual |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada é necesaria para aclarar dúbidas sobre contidos e métodos de traballo.Poden ser utilizadas diversas vías: presencial, correo electrónico, telefónica Teams, Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
B5 B6 |
Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. |
60 |
Foro virtual |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
Calculará a adaptación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, as fontes e a bibliografía empregada. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Na convocatoria extraordinaria se presentará un único traballo que se avaliará sobre 7. Os/as estudantes con matricula parcial, dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados co mesmo sistema, deben poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre para organizar un plan de traballo. As orientacións dos foros, proba práctica e a convocatoria extraordinaria se publican no Moodle. Os traballos e actividades deben ser orixinais. Débese observar o sistema de citas e referencia. O plaxio será motivo de suspenso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9. Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018. Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018. Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018. Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3. Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179. Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531. Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180. Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018. ?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845. |
Bibliografía complementaria
|
|
La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos da Información e a Documentación/710G04001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Linguaxes de Descrición de Información Dixital/710G04034 | Deseño e Xestión de Sitios Web/710G04028 | Representación e Recuperación Dixital da Información I/710G04007 | Informática para o Tratamento e Xestión da Información/710G04024 |
|
Observacións |
Os/as estudantes Erasmus ou, de mobilidade nacional ou internacional deberán poñerse en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre. |
|