Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A3 |
CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información |
A4 |
CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto |
A6 |
CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A12 |
CE12 - Desenvolver servizos de apoio á comunicación científica en todas as súas fases desde a creación ata a divulgación de resultados científicos tanto no sector público como no privado |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A14 |
CE14 - Aplicar as disposicións e procedementos legais e regulamentarios relacionados coa actividade de información e documentación en xeral e no ámbito dixital en particular |
A15 |
CE15 - Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores deontolóxicos da xestión da información no seu conxunto e do ámbito dixital en particular |
A16 |
CE16 - Dominar e utilizar criterios e indicadores para a avaliación de produtos e servizos de información incluíndo métricas e estudos cualitativos |
A20 |
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
A21 |
CE21 - Posuír coñecementos de estatística e análise cuantitativa da información |
A22 |
CE22 - Adquirir habilidades computacionais e xestión das novas TIC |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Coñecer e saber diferenciar os distintos tipos de investigación de acordo coa sua finalidade, carácter e natureza. |
A1 A3 A4 A6 A12 A15 A20 A22
|
B1
|
C1
|
• Identificar as fontes de coñecemento humán. |
A3 A13
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C3 C7
|
• Crear un espiritu crítico e saber reflexionar entorno ás materias científicas. Coñecer e dominar as técnicas e metodoloxías da investigación |
A1 A3 A6 A12 A13 A14 A15 A16 A21 A22
|
B1 B3 B5 B7 B9 B11
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á ciencia e á investigación científica |
- El conocimiento. Características y fuentes de conocimiento.
- Métodos de adquisición de conocimientos
- La ciencia. Noción, definición.
- Características del conocimiento científico.
- Origen y evolución de la ciencia
- La investigación científica, ¿qué es?
- La reciprocidad investigación-teoría
- Importancia de la investigación para las disciplinas y las profesiones
|
2. O método científico |
-Nociones del método.
-Qué es la metodología, para qué sirve y cómo se usa.
-Los paradigmas de investigación.
-El proceso de investigación.
-La sistematización de los métodos.
-Método Empírico-analítico.
-Método Experimental.
-Método Hermenéutico.
-Método Dialéctico.
-Método Fenomenológico.
-Método Histórico.
-Método Sistémico.
-Método Sintético.
-Método Lógico.
|
3. As técnicas científicas de investigación cuantitativa |
-Tipos de técnicas cuantitativas
-Unidades de análise e observación
-Población: definición e tipos
-A mostra e o muestreo
-Variables
-Seleción de informantes e recollida de datos.
-Métodos de recollida de datos. |
4. Las técnicas de investigación cualitativa |
-A entrevista
-A observación directa
-O grupo focal
-A observación documental
-A teoría anclada ou fundamentada
-Outras técnicas |
5. As fases da investigación |
-Fase conceptual: o diseño da investigación
-Fase metodolóxica: a selección do método e a técnica
-Fase empírico-analítica
-Fase de presentación dos resultados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A12 A13 A14 A15 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
5 |
12 |
17 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 A13 A14 B1 B5 B7 B9 C1 C7 C8 |
10 |
6 |
16 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A6 A16 A21 A22 B5 B7 B9 C1 C8 |
6 |
2 |
8 |
Proba mixta |
A1 A3 A6 A13 A14 A16 A21 A22 B1 B5 B7 B9 C8 C1 |
4 |
26 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguemento da docente. Elaboraranse de acordo coas pautas formales e de contido proporcionadas pola profesora. Presentación escrita. É imprescindible seguir as directrices pautadas pola profesora e en moodle. Explicarase cómo organizar un traballo académico de investigación: MC-14 ou as 4 fases da investigación. Poderá requirirse a sú presentación oral (con diapositivas) na aula. |
Sesión maxistral |
Clases explicativas do temario |
Portafolios do alumno |
O alumno/a entregará un dosier coas prácticas realizadas de cada tema e un resumo-esquema de cada tema de non máis de 3 folios por resumo. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba sobre as cuestións tratadas durante o curso. Haberá unha proba final obxetiva que computará para a evaluación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos e a forma de preparar o traballo tutelados, traballos do portafolios y las presentaciones orales.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderán realizarse titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico cos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A6 A13 A14 A16 A21 A22 B1 B5 B7 B9 C8 C1 |
Proba final. Adecuación das respuestas dadas ás cuestións propostas na proba. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A12 A13 A14 A15 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Adecuación ás pautas marcadas (contidos e presentación), aplicación de coñecementos adquiridos, proceso de investigación, fontes usadas e bibliografía proporcionada, e entrega dentro dos plazos establecidos.
|
30 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A6 A16 A21 A22 B5 B7 B9 C1 C8 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 na proba mixta (exame), no traballo tutelado e no portafolios, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados coa profesora previamente cando sexa preciso. Unha vez realizado un dos traballos do portafolios, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos prazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entregue ningún dos traballos do portafolios, o traballo tutelado ou non se asista ao exame. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas. Será obrigatorio comunicar á profesora como se abordará á avaliación nesta segunda oportunidade. Cando sexa preciso, será obrigatorio ter acordados os temas dos traballos tutelados como mínimo un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade de Humanidades. Para presentarse ao exame (proba mixta) será requisito imprescindible presentar previamente os traballos tutelados e os resumos dos seminarios no prazo que se sinale. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A tempo parcial Ou DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS Ás AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo e de entregas para a a primeira oportunidade. Se os alumnos non solicitan esa primeira titoría nas dúas primeiras semanas de clase, entenderase que optan por presentar os traballos nas mesmas datas co resto do alumnado. Na segunda oportunidade, as datas de entrega límite serán as mesmas que para o resto do alumnado. O resto das condicións serán as mesmas que para os outros alumnos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALFAYA LAMAS, E. (2008). La fit-technique como técnica documental aplicada al fondo antiguo. El Cursor Mundi. A Coruña. ALGUACIL, J. (2011) Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Catarta. ANDER EGG, E. (2017) Técnicas de investigación social. México: El Ateneo. BALCELLS I JUNGYENT, J. (2004). La investigación social: introducción a los métodos y técnicas. Barcelona: Escuela Superior de Relaciones Públicas, PPU. BABBIE, E. (2014) Manual para la práctica de la investigación social. Bilbao: Desclée de Brouwer. BUENDÍA EISMAN, L.; COLÁS BRAVO, P.; & F. HERNÁNDEZ PINA (2007) Métodos de investigación en Psicopedagogía. Madrid: Mc Graw Hill. BUNGE, M. La investigación científica. (1981) 8ª ed. Barcelona Ariel. BUSHA, Ch.H.& S. P. HARTER(1990) Métodos de investigación en Bibliotecología. Técnicas e interpretación. México: UNAM. CAMARERO, L. (2010) Estadística para la investigación social. Madrid: UNED. CEA D'ANCONA, M.A. (1996) Metodología cuantitativa: Estategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis. CORBETTA, P. (2003) "investigación cuantitativa e investigación cualitativa ". En Metodología y técnicas de investigación social,. Madrid: McGraw Hill, pp.33-68. DELGADO LÓPEZ-CÓZAR, E. (2002) La investigación en Biblioteconomía y Documentación. Gijón: Ediciones Trea. FRÍAS, J.A. & J. A. RÍOS HILARIO eds. (2004) Metodologías de investigación en información y documentación. Salamanca: Ediciones Salamanca, 2004. GOLDHOR, H. Introducción a la investigación científica en Bibliotecología. (1981) México: UNAM. GONZÁLEZ RÍO, M.J. (1997) Metodología de la investigación social. Técnicas de recolección de datos. Madrid: Aguaclara. GORDO, A. & A. SERRANO. Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación. GUTIÉRREZ, J. (2008) Dinámica del grupo de discusión. Madrid: Centro de Investigaciones sociológicas. LÓPEZ YEPES, J. (1995) La aventura de la investigación científica. Madrid, Síntesis. MARTYN, J. & F. W. LANCASTER, (2014) Investigative methods in library and information science: an introduction. Arlington, VI., Information Resources Press. POWEL, R.R. (2001) Basic research methods for librarians. 2ª ed. Norword, NJ: Ablex. RUIZ, J. I. (2012) Teoría y práctica de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto. RUIZ OLABUÉNAGA, J.I. (1996) Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto. SANTANA, A. (2013) Fundamentos de investigación social. Madrid: Alianza. SIERRA BRAVO, R. (1998). Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo. SLATER, M., ed. (1990) Research methods in Library and Information Studies. London: Library Association. VALLÉS, M. S. (2003) Técnicas cualitativas de investigación social: reflexión, metodología y práctica profesionall. Madrid: Síntesis. VISAUTA, R. (2009) Técnicas de investigación social. I: recogida de datos. Barcelona: PPU. |
Bibliografía complementaria
|
|
BUNDY, M.L.; WASSERMAN, P. (1970). Reader in research methods por librarianship. Washington, C.D.: Microcard Editions.
BUSHA, C.; HARTER, S.P. (1990). Métodos de investigación en Bibliotecología. Técnicas e interpretación. México: Universidad Nacional Autónoma de México.
GLAZIER, J.; POWELL, R.R. (1992). Qualitative research in information management. Englewood, CO: Libraries Unlimited.
GORMAN, G.E. et al. (1997). Qualitative research for the information professional: a practical handbook. London: Library Association.
GRADUATE SCHOOL OF LIBRARY SCIENCE (1968). Research methods in Librarianship: Measurement and Evaluation. Illinois: Graduate School of Library Science.
LÓPEZ YEPES, J. (1995). La aventura de la investigación científica. Madrid: Síntesis.
MARTYN, J.; LANCASTER, F.W. (1981). Investagitive methods in Library and Information Science: an introduction. Arlington, VA: Informtion Resources Press.POWELL, R.R. (1997). Basic research methods por librarians. Norwood, NJ: Ablex.
SLATER, M.ed. (1990). Research methods in Library and Information Studies. Londres: Library Association.
STEVENS, R. (1971). Research methods in Librarianship: historical and bibliographic methods in library research. Illinois: University of Illinois, Graduate School of Library Science.
WYNAR, B.S. (1971). Research methods in Library Science: a bibliographic guide with topical outlines. Littleton, CO: Libraries Unlimited. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 | Bibliografía e Fontes de Información/710G01085 | Arquivística/710G0107R |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
NOTA IMPORTANTE: As horas asignadas a cada actividade así como a avaliación relativa ás mesmas serán cambiadas unha vez que se concedan os créditos ECTS de esta asignatura, xa que foi adoptada aos mesmos. |
|