Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A17 |
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distinguir e dominar os conceptos, fundamentos e métodos da xestión cultural. |
A1 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Valorar o impacto das tecnoloxías na xestión cultural. |
A1 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Distinguir os axentes do sector cultural. |
A1 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I- Conceptos básicos e fundamentos da xestión e industria cultural
|
1.1 Cultura, patrimonio cultural e xestión da cultura.
1.2. Axentes do sector cultural
1.3. O uso da cultura e o patrimonio cultural: industrias culturais e turismo cultural. |
II- Metodoloxía para a xestión de proxectos culturais
|
- Planificación.
- Deseño.
- Promoción e Difusión.
- Ejecución.
- Avaliación. |
III- O impacto das TIC na xestión cultural |
Cultura 2.0 e novas formas de financiaciación e participación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C6 C7 |
7 |
21 |
28 |
Traballos tutelados |
A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
1 |
29 |
30 |
Presentación oral |
A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A17 B3 B5 B7 B8 C7 |
11 |
0 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Cartafol de traballo dos alumnos que deben entregar no/s prazo/s estipulado/s pola profesora. Incluirá as distintas actividades realizadas en clase: resumenes ou esquemas, test, exercicios prácticos... Permitirá profundar sobre os contidos e realizar o seguimento dos coñecementos adquiridos.
|
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado dun traballo autónomo orientado á profundización nos contidos da materia, baixo a vixilancia e seguemento da profesora. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización. |
Presentación oral |
Ao longo das clases procurarase a interacción entre o alumnado e profesorado de modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos prácticos que realicen. Poderase requirir unha exposición do traballo tutelado na aula, co apoio dunha presentación multimedia de diapositivas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. Abordaranse cuestións teóricas e/o prácticas necesarias para o desenvolvemento do traballo tutelado e traballos do portafolios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos e a forma de preparar o traballo tutelados, traballos do portafolios e as presentaciones orais.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderán realizarse titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coa profesora. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C6 C7 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada.
|
40 |
Traballos tutelados |
A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. |
50 |
Presentación oral |
A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C6 C8 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio. |
10 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 no portafolios e o traballo tutelado, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados cos docentes previamente cando sexa preciso. Unha vez realizado un dos traballos do portafolios, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos prazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entregue ningún dos traballos do portafolios ou o traballo tutelado, SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade. Será obrigatorio comunicar á profesora como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Cando haza que elixir un tema para unha das actividades do portafolios ou para o traballo tutelado, se non se fixo durante o curso, será obrigatorio acordalo cos docentes, como mínimo, un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo. Na primeira oportunidade, terán que decidir, de acordo cos docentes, se se acollen aos prazos de presentación de traballos que serán comunicados ao longo do curso a través de plataforma Moodle ou se realizan só unha entrega final de todos os traballos conxuntamente. Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 50%. Na segunda oportunidade, non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tono Martínez, José. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura
Lasuen, J. y Aranzadi, J. (2002). El crecimiento económico y las artes. Madrid: Fundación Autor
Zafra, Remedios. (2017). El entusiasmo: precariedad y trabajo creativo en la era digital. Barcelona: Anagrama
Bonet, Lluís, Castañer, Xavier y Font, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel
Ballart Hernández, José y Juan I Tresserras, Jordi (2001). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel
Bustamente, E. (coord.). (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa
Bolaño, César (2013). Industria cultural, información y capitalismo. Barcelona: Gedisa
Schwanitz, Dietrich. (2016). La cultura: todo lo que hay que saber. Barcelona: Taurus
García Gracia, M. I (2007). La dimensión económica de la industria de la cultura y el ocio en España. Madrid: McGraw-Hill
Bernárdez López, Jorge (2003). La profesión de la gestión cultural: definiciones y retos. Tenerife: Portal Iberoamericano de gestión cultural
Castrol Higueras, Antonio (2017). Las industrias culturales y creativas, y su índice de potencialidad. Salamanca: Comunicación Social
Suárez, Mario. (2011). Los nombres esenciales del arte urbano y del graffiti español. Madrid: Fundación Autor
Pimentel, M. (2007). Manual del editor: Cómo funciona la moderna industria editorial. Córdoba: Berenice
Orihuela, Antonio. (2013). Pop, poesía y contracultura en España. Córdoba: Berenice |
Álvarez, Luciano (1997). La gestión cultural y el financiamiento de las
artes y la cultura. Prisma 8: 9-21 ANDER-EGG, E.; AGUILAR IBÁLEZ, M. (2000). Cómo elaborar un proyecto: guía para diseñar proyectos sociales y culturales. Buenos Aires: Lumen. Ballart i Hernández, Josep; Josep Maria Fullola i Pericot y María dels Ángels Petit i Mendizábal (1996). El valor del patrimonio histórico. Complutum Extra, 6(11), 1996: 215-224. Carreras Monfort, Cèsar y Glòria Munilla Cabrillana (2005). Patrimonio digital: Un nuevo medio al servicio de las instituciones culturales. Barcelona: UOC. García Cuetos, Mª del Pilar (2012). El patrimonio cultural. Conceptos
básicos. Zaragoza: Universidad de Zaragoza. HESMONDHALGH, D. The cultural industries.Anonymous Thousand Oaks: SAGE, 2007. Moreira, Elena (2003). Gestión cultural. Herramienta para la democratización de los consumos naturales. Buenos Aires: Longseller.
POSE PORTO, H. y FRAGUELA VALE, R. (2006). Planificación estratéxica en cultura. A Coruña: Deputación Provincial de A Coruña.
Querol, Mª Ángeles (2017). Manual de gestión del patrimonio cultural. Madrid: Akal.
SALGADO GARCÍA, F. y ALEJANDRO MARTÍNEZ, V. Economía de la cultura y la comunicación en la era digital. Odivelas: MediaXXI, 2012.
TURBAU, I. (2011). ¿Por dónde empiezo? Guía práctica para programar, financiar y comunicar eventos culturales . Barcelona: Ariel.
VIVES, J. (dir.) (2009). Digitalización del patrimonio: archivos, bibliotecas y museos en la red. Barcelona: UOC.
Zubiría Samper, Sergio de; Ignacio Abello Trujillo y Marta Tabares (2001). Conceptos
básicos de administración y gestión cultural. Madrid: Organización de
Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI).
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|