Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Servizos de Apoio á Investigación Código 710G04014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Profesorado
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Web
Descrición xeral As novas realidades socio-políticas e tecnolóxicas fan da investigación científica un piar fundamental no desenvolvemento cultural e económico dos países. Por iso, a idea principal é que o alumnado coñeza e saiba:

- Distinguir as diferentes etapas da actividade científica.

- Coñecer o funcionamento das políticas científicas e os sistemas de I+D+i, sobre todo do ámbito estatal e galego.

- Identificar os trazos dos diversos servizos de apoio á investigación.

- Planificar e organizar servizos de apoio á investigación.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Distinguir as diferentes etapas da actividade científica. A1
A3
A4
B2
B3
B11
C3
Coñecer o funcionamento da política científica e os sistemas de I+D+i, especialmente no Estado español e Galiza. A1
A11
A12
A13
B2
B3
B11
C3
C6
C7
Identificar os trazos dos diversos servizos de apoio á investigación. A1
A3
A4
A11
A13
B2
B4
B5
B9
B11
C3
Planificar e organizar servizos de apoio á investigación. A1
A3
A4
B6
B7
B8
B11
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. A investigación e as suas etapas
1.1. Definición de investigación e conceptos relacionados
1.2. As fases da investigación:
1.2.1 Fase conceptual
1.2.2 Fase metodológica
1.2.3 Fase empírico-analítica
1.2.4 Fase de presentación de resultados
2. A política científica e os sistemas de I+D+i
2.1. Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía
2.2. Axencias de I+D+i
3. Servizos de apoio á investigación
3.1. Servicios de apoyo a la investigación en España
3.2. Servicios de apoyo a la investigación no mundo
4. O apoio á investigación e as novas profesións 4.1 Formación de personal investigador
4.2 Empleo e desarrollo profesional
4.3 Cursos de alta especialización

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B7 B9 4 10 14
Proba obxectiva A4 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B5 2 20 22
Prácticas a través de TIC C6 C7 9 20 29
Solución de problemas B9 B11 7 28 35
Sesión maxistral A1 A3 B6 B7 B8 B9 B11 C3 20 20 40
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades prácticas iniciales de introducción a la materia. Se presentarán en un PORTAFOLIOS final para su evaluación.
Proba obxectiva Examen teórico y práctico. Prueba final.
Prácticas a través de TIC Actividades prácticas sobre cada tema, a través de las TIC, que se realizarán en clase guiados por la profesora. Se presentarán en un PORTAFOLIOS.
Solución de problemas Actividades prácticas que se presentarán en un PORTAFOLIOS.
Sesión maxistral Tanto a parte teórica como a práctica serán explicadas en clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Actividades iniciais
Descrición
Haberá atención personalizada para todas as metodoloxías descritas: prácticas, clases teóricas e traballo tutelado. En ocasións está atención será no gabinete, en clase, via e-mail e via moodle.

Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":
De maneira específica, as medidas de adicación para el “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.
-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento.
-Deben realizar un examen teórico e práctico así como entregar as lecturas e o traballo.
-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial definitivo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A4 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B5 Examen teórico y práctico. Prueba final. 50
Prácticas a través de TIC C6 C7 Actividades prácticas sobre cada tema, a través de las TIC, que se realizarán en clase guiados por la profesora. Se presentarán en un PORTAFOLIOS. 20
Solución de problemas B9 B11 Actividades prácticas que se presentarán en un PORTAFOLIOS. 15
Actividades iniciais B7 B9 Actividades prácticas iniciales de introducción a la materia. Se presentarán en un PORTAFOLIOS final para su evaluación. 15
 
Observacións avaliación

É requisito imprescindíbel para aprobar presentar as lecturas, prácticas de clase (portafolios do alumno) e o traballo tanto oralmente como de forma escrita. 

Para aprobar o estudante debe conseguir un mínimo de 5/10 no traballo e tamén nas lecturas e prácticas. Si este non é o caso o alumno está suspenso. Ademais, na proba mixta o discendente ten que aprobar o exame para superar a materia.

Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.

Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":

De maneira específica, as medidas de adicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen: 

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade. 

-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento. 

-Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas e o traballo. 

-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial. 

a. Para a primeira oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumnado son: prácticas, teoría, lecturas e traballo de fin de curso. O peso que tendrán na avaliación é o arriba indicado.

b. Para a segunda oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumando son os mesmos que en a.

Plaxio: 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Codina-Vila M. Íñigo R. (2015). De la investigación al investigador. Adaptando servicios en la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté [From research to researchers. Adapting services at the Rector Gabriel Ferraté Library]. El Profesional de la Información, 24(5), 648. 10.3145/epi.2015.sep.13

- Freixa i Pedrals E. (1986). Arrels per a una universitat [Roots for a university]. Universitat Politècnica de Catalunya.

Gómez, R., López, M., Mestre, M., Prats, J., & Rovira, A. (2004). Towards the integral management of library collections at the Technical University of Catalonia (UPC). IATUL Proceedings, 4. Retrieved from http://hdl.handle.net/2117/1688

- González-Solar, L. (2016). La biblioteca universitaria orientada a la investigación?: propuesta de un modelo de servicio centrado en el usuario desde la perspectiva del marketing[Research-oriented university library: proposal for a user-centred service model from a marketing perspective] [Doctoral dissertation, Universidade da Coruña]. http://hdl.handle.net/2183/17112

- Guédon, J.-C. (2001) In Oldenburg’s long shadow: librarians, research scientists, publishers, and the control of scientific publishing. Creating the Digital Future: Association of Research Libraries 138th Annual Meeting. Retrieved from http://eprints.rclis.org/6375/

- Hernández Armenteros J. Pérez García J. A. (Eds.). (2016). La Universidad española en cifras 2014/2015 [The Spanish University in figures 2014/2015]. CRUE Universidades Españolas. Retrieved from http://www.crue.org/Documentos%20compartidos/Publicaciones/Universidad%20Espa%C3%B1ola%20en%20cifras/UEC_14-15.pdf

- Martínez D. López-Vivancos M. Sunyer-Lázaro S. Vives-Gràcia J. (2007). La planificación como estrategia en las bibliotecas de la UPC[Strategic planning and the Technical University of Catalonia (UPC) libraries]. El Profesional de la Información, 16(4), 344–353. 10.3145/epi.2007.jul.08

- Participación española en Horizonte 2020: resultados provisionales (2014-2018). (2019). [Spanish participation in Horizon 2020: provisional results (2014-2018)]. Madrid: Gobierno de España. Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial. Retrieved from http://eshorizonte2020.cdti.es/recursos/doc/Programas/Cooperacion_internacional/HORIZONTE%202020/22646_295295201913129.pdf

- Plan estatal de investigación científica y técnica y de innovación: 2017-2020. (2017). [National plan for scientific and technical research and innovation: 2017-2020]. Madrid: Gobierno de España. Retrieved from https://www.ciencia.gob.es/stfls/MICINN/Prensa/FICHEROS/2018/PlanEstatalIDI.pdf

- Pocull, R., Codina-Vila, M., Iñigo, R., Matheu, S., Clavero, J., & Pérez, A. (2019). recerTIC UPC: a new approach to bibliometric analysis for a research university. In ISSI 2019 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (pp. 2588-2589). Roma: Edizioni Efesto. Retrieved from http://hdl.handle.net/2117/169078

- Ribeiro, A., Costa, L., & Seixas, P. (2020). Serviços de Apoio à Investigação nas Bibliotecas U.Porto [Research Support Services at U.Porto Libraries] [online survey]. Retrieved from https://feup.libwizard.com/id/977f1a46701c0a339789bd54861e426b

- Rovira, A. (2007). Les biblioteques universitàries i el suport a la recerca [Academic libraries and research support services]. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, (18). Retrieved from: http://bid.ub.edu/18rovir1.htm
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías