Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A4 |
CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto |
A5 |
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A16 |
CE16 - Dominar e utilizar criterios e indicadores para a avaliación de produtos e servizos de información incluíndo métricas e estudos cualitativos |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C5 |
CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Desenvolver estratexias eficaces de procura de información analóxica e dixital.
- Desenvolver estratexias eficaces de uso e avaliación da información en calquera dos seus formatos.
- Coñecer e saber empregar adecuadamente as principais fontes e recursos especializados de información. |
A1 A4 A5
|
B1 B3 B4
|
C1 C2 C7
|
Aplicar os coñecementos adquiridos na materia aos problemas e traballos propostos. |
A13 A16
|
B2
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Manter unha actitude proactiva e comprometida cos seus compañeiros e coa sociedade. |
A13 A16
|
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Bibliografía e recursos de información
|
1.1. Conceptos básicos
1.2. A Bibliografía
1.3. Os repertorios bibliográficos
1.4. Os recursos de información |
Tema 2. Tipoloxía de recursos de información
|
2.1. Peculiaridades e características no contexto analóxico e dixital
2.2. As distintas necesidades informativas
2.3. Recursos segundo o seu acceso
|
Tema 3. Recursos de información especializada
|
3.1. Os recursos humanísticos
3.2. Os recursos das ciencias sociais
3.3. Os recursos das ciencias da saúde
3.4. Os recursos das ciencias tecnolóxicas |
Tema 4. Selección e avaliación dos recursos |
4.1. Métodos de selección dos recursos
4.2. Criterios de avaliación dos recursos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A4 A5 A13 A16 B4 B6 B7 B8 B11 C1 C5 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 B7 B9 B11 C1 |
2 |
15 |
17 |
Portafolios do alumno |
A1 A4 A5 A13 A16 B5 B6 B9 B10 B11 C6 C7 C8 |
16 |
22 |
38 |
Sesión maxistral |
B5 C4 C6 |
21 |
2 |
23 |
Lecturas |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B9 B10 C2 C3 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Presentarase un traballo relacionado cun dos temas da materia.
O traballo terá como data límite de entrega 20 días antes do exame final. |
Proba obxectiva |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Portafolios do alumno |
Cartafol de traballo do alumnado que deberán entregar periodicamente e no prazo estipulado ao profesor coas distintas actividades expostas nas aulas: exercicios prácticos para o seguimento dos coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Tanto a parte teórica como a práctica serán explicadas en clase. |
Lecturas |
Efectuaranse diversas lecturas para que o alumnado faga un resumo, comentario e análise crítico do asunto exposto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada para todas as metodoloxías descritas: prácticas, clases teóricas e traballo tutelado. En ocasións está atención será no gabinete, en clase, via e-mail e via campus virtual.
Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":
De maneira específica, as medidas de adicación para el “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:
-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.
-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento.
-Deben realizar un examen teórico e práctico así como entregar as lecturas e o traballo.
-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial definitivo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A4 A5 A13 A16 B4 B6 B7 B8 B11 C1 C5 C7 C8 |
Computaránse o traballo tutelado individual/grupal que se encomende. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 B7 B9 B11 C1 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
|
30 |
Portafolios do alumno |
A1 A4 A5 A13 A16 B5 B6 B9 B10 B11 C6 C7 C8 |
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada polo profesor.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
30 |
Lecturas |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B9 B10 C2 C3 |
Efectuaranse 1-2 lecturas sobre os temas expostos nas aulas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
É requisito imprescindíbel para aprobar presentar as lecturas, prácticas de clase (portafolios do alumno) e o traballo tanto oralmente como de forma escrita. Para aprobar o estudante debe conseguir un mínimo de 5/10 no traballo e tamén nas lecturas e prácticas. Si este non é o caso o alumno está suspenso. Ademais, na proba obxectiva o discendente ten que aprobar o exame para superar a materia. Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade. Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia": De maneira específica, as medidas de adicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen: -Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade. -Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento. -Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas e o traballo. -As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial. a. Para a primeira oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumnado son: prácticas, teoría, lecturas e traballo de fin de curso. O peso que tendrán na avaliación é o arriba indicado. b. Para a segunda oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumando son os mesmos que en a. Plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Cordón García, J.A., Alonso Arévalo, J., Gómez Díaz, R., López Lucas, J. (2012). Las nuevas fuentes de información. Madrid: Ediciones Pirámide. Cruz Gil, Mª C., Modelos de búsqueda y recuperación de la información, Gijón: Trea, 2015. Delgado Casado, J., Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración, Madrid: Arco/Libros, 2005. Ferrán Ferrer, N.; Pérez Montoro, M. Búsqueda y recuperación de información. Barcelona: UOC, 2009. Gómez Díaz, R., Cordón-García, J. A., & Alonso-Arevalo, J. (2014). Fuentes de informacion especializada de la Documentacion: ana?lisis y criterios de calidad. En: Puntos de encuentro: los primeros 20 años de la Facultad de Traduccion y Documentación de la Universidad de Salamanca (pp. 73-97). Universidad de Salamanca Servicio de Publicaciones. Guallar, J. Curación de contenidos en bibliotecas mediante plataformas social media. Barcelona: Ed. UOC, 2016. Colección Anuario ThinkEPI, n. 10. Guallar, J.; Leiva-Aguilera, J. El content curator. Guía básica para el nuevo profesional de internet. Barcelona: Ed. UOC, 2013, Colección El profesional de la información, n. 24, 168 p. Maldonado Martínez, A., Rodríguez Yunta, L. (2006), La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Cienti?ficas. Medina-Aguerrebere, P. (2012). Fuentes de Información médica. Barcelona: Editorial UOC. Romanos de Tiratel, S. (2000). Guía de fuentes de información especializadas. Humanidades y Ciencias Sociales. Buenos Aires: EB. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fontes de Información e Recursos Dixitais/710G04002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|