Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Recuperación de Información Código 710G04031
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Puente Castro, Alejandro
Correo electrónico
a.puentec@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Acceso e recuperación de información e documentación a distancia. Principais servicios telemáticos. Sistemas de redes e servizos de información electrónica. Aplicacións o campo da Biblioteconomía e Documentación. Evaluación de productos de información electrónica. Políticas europeas relativas á teledocumentación e o teletraballo. Técnicas de navegación en Internet

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los mecanismos de recuperación y evaluacion de información más usuales y su modo de aplicación A6
A10
A19
A20
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución á recuperación de información e os SRI
2. Modelos de Recuperación da Información
3. Avaliación da Recuperación de Información
4. Casos prácticos de Recuperación de Información
Técnicas de navegación na internet
5. Ferramentas de recuperación de información.
1.1 Definicións
1.2 Sistemas de Recuperación de Información

2.1 Recuperación de información en web
2.2 Motores de procura
2.3 Robots

3.1 Relevancia vs. Pertinencia
3.2 Medidas tradicionais: precisión e exhaustividad
3.3 Medidas alternativas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B11 C2 10 20 30
Proba mixta B7 C1 2 20 22
Traballos tutelados A6 A10 A19 A20 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 45 50
Sesión maxistral B7 C1 21 21 42
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Búsqueda e análisis de información. Uso de ferramentas informáticas para á validación dos contidos expostos nas sesiones maxistrais
Proba mixta Realizarase un examen que poderá incluir preguntas tipo test e preguntas de desenrrolo breve, co obxectivo de comprobar que o alumno asimilou os conceptos correctamente. O examen tipo test componrase dun conxunto de preguntas con varias respostas posibles, das que só unha é correcta. As preguntas non contestadas non puntúan, e as contestadas erróneamente puntúan negativamente.
Traballos tutelados Traballos nos que o alumno, a proposta propia ou do profesor, profundizará nalgún dos aspectos vistos na materia. Os traballos serán expostos ó resto de alumnos e o seu contido formará parte do material a evaluar na materia.
Sesión maxistral Clases impartidas polo profesor mediante a proxección de transparencias. As clases explicarán os conceptos teóricos da materia, intentando o uso de exemplos sinxelos e casos de estudio. As transparencias e o resto de materiais empregados estarán disponibles a través da Web de docencia da universidade.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse varias sesións para explicar aspectos específicos ás prácticas e/ou traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B7 C1 Participación ACTIVA na clase 10
Prácticas a través de TIC B11 C2 Desenrrolo de exercicios e/ou tarefas nas clases interactivas 20
Proba mixta B7 C1 Examen tipo test e/ou preguntas breves 40
Traballos tutelados A6 A10 A19 A20 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Evaluación do traballo realizado, incluindo a exposición do mismo ó resto de alumnos 30
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha cualificación mínima de 5 sobre 10 no resultado resultado de combinar as cualificacións da proba obxectiva e as prácticas de laboratorio. Para poder facer a media entre os dous notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota da proba obxectiva.

Estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica:

Indicar ao profesor a situación deste tipo de estudantes. A entrega dos traballos tense que realizar nas datas establecidas para todos os estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adiantada:

O estudante ten que realizar o exame da asignatura nestas convocatorias, sendo os criterios para obter a nota total da materia, os indicados ao principio deste apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o haxa ou non entregado con anterioridade, e a nota do traballo entregado substituirá á que teña previamente neste apartado. En canto á nota obtida nos traballos en clase, manterase, non podendo recuperarse a parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases.

Plaxio:

En calquera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado de acordo con a normativa vixente da universidade.

En caso de detección de plaxio en calquera avaliación ou en calquera dos epígrafes avaliables, considérase a materia como suspensa (nota numérica = 0).


Fontes de información
Bibliografía básica

Baeza-Yates, Ricardo; Ribeiro-Neto, Berthier: Modern Information Retrieval. New York : ACM;Harlow, Essex: Addison-Wesley Longman, 1999.

Singhal, Amit (2001). «Modern Information Retrieval: A Brief Overview». Bulletin of the IEEE Computer Society Technical Committee on Data Engineering 24 (4): 35-43.

Raquel Gómez Díaz. La evaluación en recuperación de la información [en linea]. "Hipertext.net", núm. 1, 2003. <http://www.hipertext.net>

C.A. Hert. Understading information retrieval interaction: theoretical and practical implications. Greenwich: Ablex Publishing Corporation, 1997.

F. J. Martínez. Recuperación de Información: Modelos, sistemas y evaluación. 2011. <http://http://eprints.rclis.org/16262/>

Bibliografía complementaria

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías