Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Historia das Relacións Internacionais I Código 710G05001
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Profesorado
Montero Fenollos, Juan Luis
Romero Portilla, Paz
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
paz.romero.portilla@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecer a evolución histórica das relacións internacionais a través das distintas etapas do mundo antigo e medieval.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais.
A3 CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea.
A10 CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B10 CG5 - Adquirir coñecementos xerais básicos.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a evolución histórica da relacións internacionais. Coñecer e valorar as orixes das relacións internacionais. A2
A3
A10
B1
B3
B10
Coñecer o legado grecolatino no tocante á teoría e institucións do dereito internacional. Coñecer as fontes de información e documentación (antigas e medievais) para a historia das relacións internacionais A2
A3
A10
B1
B3
B10
C4

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I: mundo antigo.



1. Período Preclásico: Mesopotamia e Exipto.
2. Período Clásico: Grecia e Roma.
Bloque II: mundo medieval. 3. Alta Idade Media (séculos V-XII): Occidente europeo, Bizancio e o islam.
4. Baixa Idade Media (séculos XIII-XV): Comercio, guerra e diplomacia; e xénese dos estados modernos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A10 B3 B1 34 70 104
Sesión maxistral A3 16 16 32
Proba obxectiva A2 B10 C4 3 9 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Lectura e comentario de textos históricos antigos e medievais.
Sesión maxistral Exposición oral dos contidos teóricos da materia.
Proba obxectiva Examen escrito da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Descrición
Titorias a demanda.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 B10 C4 Examen da materia con preguntas a desenvolver de historia antiga (30 % da nota) e historia medieval (30 % da nota). 60
Análise de fontes documentais A10 B3 B1 Entrega por escrito dun comentario de 4 fragmentos de textos históricos: 2 de historia antiga (20 % da nota) e 2 de historia medieval (20 % da nota). 40
 
Observacións avaliación

A avaliación continua consiste na realización de análise de fontes históricas (40% da nota final, que se corresponde cun 10% por cada comentario realizado). A avaliación continua inclúe un exame de preguntas obxectivas (60% da nota final: 30 % de historia antiga y 30 % de historia medieval). Haberá ter polo menos un 5 neste exame para facer media coas notas dos comentarios de textos históricos. 

Os alumnos que decidan non presentarse a avaliación continua poderán presentarse ao exame final en primeira convocatoria no horario e data previsto pola Xunta de Facultade. Os alumnos que non superen a avaliación continua durante o curso, nin o exame da primeira convocatoria, haberán de presentarse ao exame final da segunda convocatoria no horario e data previsto pola Xunta de facultade. O exame consistirá nunha proba de preguntas obxectivas. As datas, horarios e lugar de realización das probas de avaliación serán os sinalados no calendario de probas de avaliación aprobados pola Xunta de Facultade para o curso 2023-2024. 

As cualificacións publicaranse na plataforma interna ou aula virtual oficial da Universidade con acceso limitado ao profesorado da materia e ao estudantado matriculado.

Aos estudantes a tempo parcial aplicaráselles o art. 7.3 da normativa de avaliación da UDC. 

En caso de plaxio aplicarase o art. 14.4 da normativa de avaliación da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Álvarez Palenzuela, V. A. Historia de España de la Edad Media, 2002.

Barceló, P. y Hernández de la Fuente, D. Breve historia política del mundo clásico, Salamanca, 2017.

Bravo, G. Historia de la Roma antigua, Madrid, 1998.

Bravo, G. Historia del mundo antiguo, Madrid, 1998. 

Buono-Core, R. El Mediterráneo y la diplomacia en la antigua Grecia, Valparaíso, 2012.

Campbell, B. Historia de Roma desde los orígenes hasta la caída del imperio, Barcelona, 2013.

Gómez Espelosín, F.J. Historia de Grecia en la Antigüedad, Madrid, 2011.

Grimal, N. Historia del antiguo Egipto, Madrid, 1996.

Kurt, A. El Oriente Próximo en la Antigüedad, 2 vols., Barcelona, 2000.

Ladero Quesada, M. A. Historia Universal. Edad Media. Ed. Vicens Vives, 2010.

Liverani, M. Relaciones internacionales en el Próximo Oriente antiguo, 1600-1100 a.C., Barcelona, 2003.

Martínez Peñas, L. El invierno visión jurídico-institucional de la historia de las relaciones internacionales en la Edad Media. 2019. Valladolid.

Martínez Peñas, L. Introducción a la historia de las relaciones internacionales, Valladolid, 2016.

Martínez Peñas, L. Y Lo llamarán paz. Visión jurídico-institucional de las relaciones internacionales en la Antigüedad, Valladolid, 2018.

Mitre Fernández, E. “Las Cortes de Castilla y las relaciones exteriores en la Baja Edad Media”, Hispania, año 1999, vol. 59. 

Nieto Soria, J.M., Villarroel González, O. (coord.) El Embajador: evolución en la Edad Media Peninsular, Gijón, 2021. 

Pascua Echegaray, E. Guerra y pacto en el siglo XII. La consolidación de un sistema de reinos en Europa Occidental. Madrid, 1996. 

Podany, A.H. El antiguo Oriente Próximo: una breve introducción, Madrid, 2016.

Pomeroy, S. et al. La antigua Grecia. Historia política, social y cultural, Barcelona, 2011.

Sanmartín, J. y Serrano, J.M. Historia antigua del Próximo Oriente, Mesopotamia y Egipto, Madrid, 1998.

Shaw, I. ed. Historia del antiguo Egipto, Madrid 2010.

Van de Mieroop, M. Historia del Próximo Oriente antiguo, ca. 3000-323 AEC, Madrid, 2020.

Villarroel González, O. El rey y el papa. Política y diplomacia en los albores del Renacimiento (el siglo XV en Castilla). Madrid, 2009. 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Historia das Relacións Internacionais II/710G05011

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías