Identifying Data 2023/24
Subject (*) Anthropology of Global Problems Code 710G05008
Study programme
Grao en Relacións Internacionais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Garcia Allut, Antonio
E-mail
antonio.allut@udc.es
Lecturers
Garate Castro, Luis Alberto
Garcia Allut, Antonio
E-mail
luis.garate@udc.es
antonio.allut@udc.es
Web
General description Proporcionar ao alumnado un visión de conxunto de moitos dos principais problemas que enfronta o mundo actual, desde unha perspectiva inicialmente antropolóxica pero conectada cun forte acento interdisciplinar.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.
Conocimiento de los planteamientos teóricos básicos de la Antropología Social y Cultural.
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento.
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento.
Capacidad de aplicar al estudio de temas concretos, los fundamentos del método de trabajo de campo etnográfico
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento.
Relacionar y explicar los conceptos básicos de la Antropología como fundamento de lo problemas propios de la Terapia Ocupacional.
Analizar casos específicos a la luz de la teoría antropológica.
Comprender y aplicar la utilidad del método antropológico en el estudio y reflexión de urgentes problemas contemporáneos.
Descubrir la implicación e influjo de amplios problemas generales en problemas individuales y de pequeño grupo.

Contents
Topic Sub-topic
1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos. 1.1. Dimensións básicas
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
1.4. Unipolaridade vs miltipolaridade
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. 2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante.
3. Os límites do Desenvolvemento. 3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar.
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. 4.4. Posturas e debates.
5. Migracións internas 5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo
6. Migracións externas. 6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas.
7. Desenvolvemento e problema ambiental. 7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas.
8. Saúde e Educación no mundo global. 8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
8.2. Xénero, Sáude e Educación.
9. Desigualdades de xénero 9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
9.4. Xénero e desenvolvemento.
10. A fenda dixital 10.1. Dimensións do problema no mundo actual
11. A desigualdade social 11.1. Dimensións do problema
11.2. Alternativas
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. 12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos. Máis aló da xeopolítica e das súas limitacións.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. Guerra híbrida e guerra proxy.
12.4. Nova guerra fría e quiebra da unipolaridade
12.5. O caso de Oriente Medio.
12.6. Guerra e conlito na Europa.
12.7. Do conflito social ao conflito relixioso.
12.8. O factor étnico nos conflitos.
12.9. Nacionalismo e conflito.
12.10 Pobreza e conflito.
12.11. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos conflitos bélicos.
12.12. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio.
13. Antropoloxía e resolución de conflitos. 13.1. O papel da Antropoloxía na resolución de conflitos.
13.2. O antropólogo como mediador.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook 4 36 40
Objective test 2 36 38
Online discussion 0 16 16
Case study 0 24 24
Guest lecture / keynote speech 16 16 32
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lecturas con vistas a realizar un traballo sobre as mesmas
Objective test Exame de 2 horas
Online discussion Participación foros Moodle
Case study Lecturas curtas sobre casos para debater en grupo
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos básicos na aula por parte do profesorado

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Case study
Workbook
Description
<br> Resolución de dúbidas a través de Moodle e titorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Sobre contidos leccións maxistrais e lecturas 40
Online discussion Foros de debate en Moodle. Participación 10
Case study A partir de lecturas cortas que se debatirán en el aula 25
Workbook Traballos sobre lecturas 25
 
Assessment comments
<div> Avaliación <br /></div><div>
Deberá aprobarse ambas as partes (proba obxetiva e lecturas e estudos de caso) para superar a materia. <br /></div><div>De non superar unha parte da materia esta parte non se sumará ás restantes. <br /></div><div>







<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles/as
alumnos/as que teñan algunha clase de excepcionalidade para asistir
a clase legalmente concedida, que falen co/a profesor/á comezos do
curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación
correspondentes.</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
penalización por plaxio debidamente probado é suspenso</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que
a primeira</font></font></font></p></div><style type="text/css">p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }</style>

Sources of information
Basic Arturo Escobar (). &quot;Antropología y desarrollo&quot;.. RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. . Paidós.
David Harvey (). Breve historia del neoliberalismo. . Akal. Madrid.
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. Alianza Editorial, Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo.
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. . Editorial Universidad del Cauca. Colombia,
Ana de Miguel (). Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Madrid, Cátedra
Complementary Ember &amp; Ember (). Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid
Kottak, C. (). Antropología. Una exploración de la diversidad humana. . McGraw Hill. Madrid

Recoméndanse dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para determinados aspectos específicos:

- KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana. Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996.

- EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.