Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Historia das Relacións Internacionais II Código 710G05011
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Profesorado
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
Descrición xeral Perséguese coñecer a evolución histórica das relacións internacionais na Idade Moderna e na Idade Contemporánea.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais.
A3 CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea.
A6 CE6 - Comprender os desafíos á seguridade internacional e o valor da mediación e resolución de conflitos de forma pacífica.
A10 CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B7 CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a evolución histórica das relacións internacionais. A2
A3
Coñecer os elementos que interveñen na configuración histórica da comunidade internacional. A10
Aprender a aplicar un pensamento crítico ante unha realidade complexa. B1
B3
Comprender o mundo actual. A6
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
I. Idade Moderna.
1. A expansión de Occidente.
2. A hexemonía española.
3. O sistema de Westfalia.
4. A Europa da Paz de Utrecht.
5. Equilibrio e conflitos.
6. A Europa revolucionaria.
II. Idade Contemporánea.
1. A hexemonía británica.
2. Imperialismo e colonialismo.
3. As guerras mundiais.
4. A Guerra Fría.
5. O mundo actual

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A6 16 16 32
Proba obxectiva B3 B1 2 6 8
Traballos tutelados A10 B7 C4 34 74 108
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral completada coa introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe da Historia das Relacións Internacionais nas Idades Moderna e Contemporánea.
Proba obxectiva Exame dos contidos expostos en clase.
Traballos tutelados Estudo e análise de cuestións de Historia das Relacións Internacionais II sobre a base do tratado en clase e outros coñecementos adquiridos con auxilio bibliográfico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As dúbidas xurdidas ao longo das sesións resolveranse na aula. Outras cuestións que aparezan durante as lecturas e o estudo trataranse nas titorías. Igualmente atenderanse as consultas por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A3 A6 Exposición oral do contido do temario co apoio de TICs. 10
Proba obxectiva B3 B1 Exame teórico centrado no temario. 40
Traballos tutelados A10 B7 C4 Estudos sobre dúas temáticas levados a cabo co apoio de bibliografía especializada e cuxo valor será, respectivamente, dun 25% sobre o total da cualificación. 50
 
Observacións avaliación

Na
primeira convocatoria os alumnos haberán de asistir a clase para beneficiarse
da avaliación continua, que consiste na realización de traballos tutelados (50%
da nota final, que se corresponde cun 25% por cada traballo realizado). A
avaliación continua inclúe un exame de preguntas obxectivas (40% da nota
final). Haberá de acadarse polo menos un 5 neste exame para facer media coas
notas dos traballos tutelados, que haberá de ser como mínimo dun 5 en cada un deles (50% da nota
final). O restante 10% depende da asistencia e
participación activa nas sesións maxistrais.

Os
alumnos que decidan non presentarse á avaliación continua poderán presentarse
ao exame final en primeira convocatoria no horario e data previstos pola Xunta
de Facultade.

Os
alumnos que non superen a avaliación continua durante o curso, nin o exame da
primeira convocatoria, haberán de presentarse ao exame da segunda
convocatoria no horario e data previstos pola Xunta de facultade. O exame
consistirá nunha proba de preguntas obxectivas.

As
datas, horarios e lugar de realización das probas de avaliación serán os
sinalados no calendario de probas de avaliación aprobados pola Xunta de
Facultade para o curso 2023-2024.

As
cualificacións publicaranse na plataforma interna ou aula virtual oficial da
Universidade con acceso limitado ao profesorado da materia e ao estudantado
matriculado.

Aos estudantes a tempo
parcial aplicaráselles o art. 7.3 da normativa de avaliación da UDC.















En caso de plaxio aplicarase o art. 14.4 da
normativa de avaliación da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Dicionario:

LAMB, Peter - ROBERTSON-SNAPE, Fiona, Historical Dictionary of International Relations, Lanham (Maryland), Rowman & Littlefield, 2017.

Atlas:

ARANDA, Olivier - GUINAND, Julien - LE MAO, Caroline, Atlas des Guerres. Époque Moderne XVIe-XVIIe-XVIIIe siècles, Paris, Autrement. 2023.

BLACK, Jeremy, Akal Atlas Ilustrado. La Guerra. Del Renacimiento a la Revolución 1492-1792, Madrid, Akal, 2003.

BONIFACE, Pascal, Atlas des relations internationales, Paris, Armand Colin, 2022 (3ª ed.). Comienza en 1945.

DAVIDSON, Peter, Atlas of Empires. The World’s Great Powers from Ancient Times to Today, Mount Joy (Pennsylvania), CompanionHouse Books, 2018.

FERNÁNDEZ-ARMESTO, Felipe - CHAUDHURI, K. N., The Times atlas of world exploration: 3,000 years of exploring, explorers, and mapmaking, New York, HarperCollins Publishers, 1991.

KINDER, Hermann - HILGEMANN, Werner - HERGT, Manfred, Atlas Histórico Mundial, Madrid, Akal, 2007.

LÓPEZ-DAVALILLO LARREA, Julio, Atlas histórico de Europa. Desde el Paleolítico hasta el siglo XX, Madrid, Síntesis, 2001.

OVERY, Richard, The Times Atlas of World History, London, Times Books, 2015 (9ª ed.).

ROTHENBERG, Gunther Erich, Atlas des Guerres. Les guerres napole?oniennes 1796-1815, Paris, Autrement, 2000.

RUTHVEN, Malise (ed.), Carving Up the Globe. An Atlas of Diplomacy, Cambridge (Massachusetts), The Belknap Press of Harvard University Press, 2018.

SUSS, Cyrille - BEAUREPAIRE, Pierre-Yves, Atlas de l’Europe moderne. De la Renaissance aux Lumie?res, Paris, Autrement, 2019.
 
Obras xerais:
 
BÉLY, Lucien, Les relations internationales en Europe, XVIIe-XVIIIe siècle, Paris, Presses Universitaires de France, 2013 (4ª ed.).

BOIS, Jean-Pierre, Nouvelle histoire des relations internationales. 3. De la paix des rois a? l’ordre des empereurs, 1714-1815, Paris, Seuil, 2003.

CARR, Edward Hallett, The Twenty Years’ Crisis, 1919-1939. Reissued with a new preface from Michael Cox, London, Palgrave MacMillan, 2016 (1ª ed. en 1939).

COPPOLARO, Lucia - MCKENZIE, Francine (eds.), A Global History of Trade and Conflict since 1500, New York, Palgrave Macmillan, 2013.

GANTET, Claire, Nouvelle histoire des relations internationales. 2. Guerre, paix et construction des E?tats, 1618-1714, Paris, Seuil, 2003.

GHERVAS, Stella, Conquering Peace. From the Enlightenment to the European Union, Cambridge (Massachusetts), Harvard University Press, 2021.

GREEN, Daniel M. (ed.), The Two Worlds of Nineteenth Century International Relations. The Bifurcated Century, London, Routledge, 2018.

HÉLIE, Jérôme, Les relations internationales dans l’Europe moderne, 1453-1789, Paris, Armand Colin, 2019 (2ª ed.).

MALCHOW, Howard LeRoy, History and International Relations. From the Ancient World to the 21st Century, London, Bloomsbury, 2020 (2ª ed.).

MOUGEL, Franc?ois-Charles, Histoire des relations internationales de la fin du XVIIIe sie?cle a? l’aube du IIIe mille?naire, Paris, Ellipses, 2017 (2ª ed.).

NEILA HERNÁNDEZ, José Luis et al., Historia de las relaciones internacionales, Madrid, Alianza Editorial, 2018.

PEREIRA CASTAÑARES, Juan Carlos (coord.), Historia de las relaciones internacionales contemporáneas, Barcelona, Ariel, 2009.

RENOUVIN, Pierre - DUROSELLE, Jean-Baptiste, Introduccio?n a la historia de las relaciones internacionales, México D.F., Fondo de Cultura Econo?mica, 2000.

RENOUVIN, Pierre (dir.), Historia de las relaciones internacionales, Madrid, Aguilar, 1967-1969, 4 vol. Tomo 1. Vol. I. GANSHOF, François Louis, La Edad Media; ZELLER, Gaston, Los tiempos modernos; Vol. II. FUGIER, André, La revolución francesa y el imperio napoleónico; Tomo 2. Vol. I. RENOUVIN, Pierre, El siglo XX; Vol. II. RENOUVIN, Pierre, Las crisis del siglo XX.

RINGMAR, Erik, History of International Relations. A Non-European Perspective, s.l., Open Book Publishers, 2019.

SALLMANN, Jean-Michel, Nouvelle histoire des relations internationales. 1. Ge?opolitique du XVIe sie?cle, 1490-1618, Paris, Seuil, 2003.

SCHNAKENBOURG, Éric, Entre la guerre et la paix. Neutralité et relations internationales, XVIIe-XVIIIe siècles, Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2019.

STEINER, Zara, The Triumph of the Dark. European International History, 1933-1939, Oxford, Oxford University Press, 2013.

TRIGO CHACÓN, Manuel, Manual de Historia de las Relaciones Internacionales, Madrid, Universidad Nacional de Educación a Distancia, 1994.

YOUNG, John W. - KENT, John, International Relations since 1945. A Global History, Oxford, Oxford University Press, 2020 (1ª ed. 2013).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia das Relacións Internacionais I/710G05001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías