Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A3 |
CE3 - Conocer los conceptos, teorías y técnicas aplicadas al análisis de los actores y relaciones internacionales, tanto en el ámbito universal como en el regional, con una perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A10 |
CE10 - Adquirir conocimiento de las técnicas, métodos de trabajo y análisis de las ciencias humanas, sociales y jurídicas. |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidad para trabajar en un contexto internacional. |
C1 |
CT1 - Dominar la expresión, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género, en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional, con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria |
C7 |
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer os medios de comunicación comunitarios e non comunitarios para aprender a incorporalos aos plans de comunicación
|
A3 A10
|
B2 B3 B7
|
C1
|
Acadar unha maior comprensión dos conflictos interculturais e as súas posibles causas. |
A3
|
B2 B7
|
C4 C7
|
Aprender a planificar diferentes estratexias de comunicación |
|
B2 B3
|
C1 C7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Comunicación intercultural. |
|
2. Comunicación e desarrollo. |
|
3. Estructura de comunicación. |
3.1 Modelos de comunicación
3.2 Imperialismo cultural e estudios culturais.
3.3 Fontes e desinformación. |
4. Comunicación alternativa. Valores sociais e comunitarios na comunicación. |
|
5. Novas tecnoloxías da comunicación e desarrollo social |
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
B7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
B2 B3 |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
C1 |
2 |
4 |
6 |
Estudio de casos |
B7 C1 |
3 |
3 |
6 |
Trabajos tutelados |
B3 B7 C1 C4 C7 |
27 |
54 |
81 |
Prueba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. |
Estudio de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Trabajos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Prueba mixta |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada e continuada tanto na aula como fóra dela, co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un dos traballos e liquidar as dúbidas oportunas.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
Proba escrita na que se avaliarán os contidos impartidos na materia.
Para superar a materia é preciso superar o exame . |
50 |
Estudio de casos |
B7 C1 |
Valorarase a participación activa.
|
10 |
Trabajos tutelados |
B3 B7 C1 C4 C7 |
Os docentes presentarán ao longo do curso un ou varios traballos ao alumnado. É imprescindible seguir as instruccións dadas e cumprir cos prazos e requisitos previstos.
O incumprimento destes requerimentos implicará a anulación da entrega e, por tanto, da súa valoración (cero puntos).
|
40 |
|
Observaciones evaluación |
Para superar a materia o/a estudante deberá obter un
mínimo de 5 na puntuación global (50 puntos), sendo preciso aprobar
ambas as partes (teórica e práctica) Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais
do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou
nun formato diferente ao indicado. Valorarase positivamente a participación activa durante as clases tanto teóricas como prácticas.
Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a/s
profesora/s explicarán detalladamente o contido e normas formais, así como o
tipo de soporte e data de entrega. O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en
contacto ca profesora da asignatura antes do día 25 de setembro,
a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias nas aulas.
Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Aqueles
estudantes que non completen o proceso de avaliación continua ou/e que non se
presentaron ao exame da convocatoria oficial poderán optar á segunda
oportunidade establecida polo calendario de exames oficiais. Nesta convocatoria o docente fixará un novo prazo de
entrega dos traballos prácticos antes da data prevista para a convocatoria
oficial do exame. En termos xerais, en todos os exercicios prácticos valorarase a capacidade de
expresión, análise e síntese; a capacidade crítica, analítica e reflexiva; a
redacción, o estilo e a corrección gramatical e ortográfica, así como o coidado
formal na presentación dos exercicios. Penalizarase o plaxio. As posibles faltas de ortografía no examen e traballos
suporán a non valoración destes.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Barranquero, A., & Baeza, C. S. (2021). La
comunicación desde abajo: Historia, sentidos y prácticas de la comunicación alternativa en España. Editorial Gedisa.
Grupo CRIT (2006). Culturas
cara a cara: relatos y actividades para la comunicación intercultural.
Edinumen. León Civera, José María de (2003). Entre culturas
anda el juego: comunicación intercultural e internacionalización. Granica. Rodrigo Alsina, Miquel (1999). Comunicación intercultural. Anthropos. O inicio do curso os docentes facilitarán máis bibliografía e material centrado na materia. |
Complementária
|
|
Celedón, Margarita
(2021). Comunicación intercultural. Guía para saber comunicar y negociar con
otras culturas. Fundación Confemetal.
García, L. M., García, G. J. A., & Huerta,
F. M. A. (2014). El papel de la Universidad en los procesos de comunicación y cooperación
para el desarrollo social y humano. Fragua
Grupo, C. R. I. T. (2003). Claves
para la comunicación intercultural (Vol. 11). Publicacions de la
Universitat Jaume I. ON LINE UDC
Hermida, M. A. M., & Caballero, F. S. (Eds.).
(2012). Comunicación y desarrollo: prácticas comunicativas y empoderamiento
local. Gedisa.
Ivorra Pérez, F. M. (2014). La
comunicación intercultural y el discurso de los negocios. Universidad de
Alicante. UDC On line
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle),
pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información
necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. |
|