Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
CE3 - To know the concepts, theories and techniques applied to the analysis of the actors and international relations, both in the universal and in the regional field, with a perspective both historical and contemporary. |
A10 |
CE10 - To acquire knowledge of the techniques, working methods and analysis of the humanities, social and legal sciences. |
B2 |
CB2 - That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of ??study. |
B3 |
CB3 - That students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of ??study) to make judgments that include reflection on relevant topics of a social, scientific, or ethical nature. |
B7 |
CG2 - To acquire the ability to work in an international context. |
C1 |
CT1 - To dominate the expression, both orally and in writing, in the official languages ??of the Autonomous Community. |
C4 |
CT4 - To develop for the exercise of a citizenship respectful with the democratic culture, the human rights and the perspective of gender, in the distinct fields of knowledge and in the professional practice, with the aim to achieve a more just and egalitarian society. |
C7 |
CT7 - To develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os medios de comunicación comunitarios e non comunitarios para aprender a incorporalos aos plans de comunicación
|
A3 A10
|
B2 B3 B7
|
C1
|
Acadar unha maior comprensión dos conflictos interculturais e as súas posibles causas. |
A3
|
B2 B7
|
C4 C7
|
Aprender a planificar diferentes estratexias de comunicación |
|
B2 B3
|
C1 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Comunicación intercultural. |
|
2. Comunicación e desarrollo. |
|
3. Estructura de comunicación. |
3.1 Modelos de comunicación
3.2 Imperialismo cultural e estudios culturais.
3.3 Fontes e desinformación. |
4. Comunicación alternativa. Valores sociais e comunitarios na comunicación. |
|
5. Novas tecnoloxías da comunicación e desarrollo social |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B7 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
B2 B3 |
16 |
16 |
32 |
Oral presentation |
C1 |
2 |
4 |
6 |
Case study |
B7 C1 |
3 |
3 |
6 |
Supervised projects |
B3 B7 C1 C4 C7 |
27 |
54 |
81 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A10 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada e continuada tanto na aula como fóra dela, co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un dos traballos e liquidar as dúbidas oportunas.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A3 A10 C4 C7 |
Proba escrita na que se avaliarán os contidos impartidos na materia.
Para superar a materia é preciso superar o exame . |
50 |
Case study |
B7 C1 |
Valorarase a participación activa.
|
10 |
Supervised projects |
B3 B7 C1 C4 C7 |
Os docentes presentarán ao longo do curso un ou varios traballos ao alumnado. É imprescindible seguir as instruccións dadas e cumprir cos prazos e requisitos previstos.
O incumprimento destes requerimentos implicará a anulación da entrega e, por tanto, da súa valoración (cero puntos).
|
40 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia o/a estudante deberá obter un
mínimo de 5 na puntuación global (50 puntos), sendo preciso aprobar
ambas as partes (teórica e práctica) Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais
do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou
nun formato diferente ao indicado. Valorarase positivamente a participación activa durante as clases tanto teóricas como prácticas.
Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a/s
profesora/s explicarán detalladamente o contido e normas formais, así como o
tipo de soporte e data de entrega. O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en
contacto ca profesora da asignatura antes do día 25 de setembro,
a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias nas aulas.
Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Aqueles
estudantes que non completen o proceso de avaliación continua ou/e que non se
presentaron ao exame da convocatoria oficial poderán optar á segunda
oportunidade establecida polo calendario de exames oficiais. Nesta convocatoria o docente fixará un novo prazo de
entrega dos traballos prácticos antes da data prevista para a convocatoria
oficial do exame. En termos xerais, en todos os exercicios prácticos valorarase a capacidade de
expresión, análise e síntese; a capacidade crítica, analítica e reflexiva; a
redacción, o estilo e a corrección gramatical e ortográfica, así como o coidado
formal na presentación dos exercicios. Penalizarase o plaxio. As posibles faltas de ortografía no examen e traballos
suporán a non valoración destes.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Barranquero, A., & Baeza, C. S. (2021). La
comunicación desde abajo: Historia, sentidos y prácticas de la comunicación alternativa en España. Editorial Gedisa.
Grupo CRIT (2006). Culturas
cara a cara: relatos y actividades para la comunicación intercultural.
Edinumen. León Civera, José María de (2003). Entre culturas
anda el juego: comunicación intercultural e internacionalización. Granica. Rodrigo Alsina, Miquel (1999). Comunicación intercultural. Anthropos. O inicio do curso os docentes facilitarán máis bibliografía e material centrado na materia. |
Complementary
|
|
Celedón, Margarita
(2021). Comunicación intercultural. Guía para saber comunicar y negociar con
otras culturas. Fundación Confemetal.
García, L. M., García, G. J. A., & Huerta,
F. M. A. (2014). El papel de la Universidad en los procesos de comunicación y cooperación
para el desarrollo social y humano. Fragua
Grupo, C. R. I. T. (2003). Claves
para la comunicación intercultural (Vol. 11). Publicacions de la
Universitat Jaume I. ON LINE UDC
Hermida, M. A. M., & Caballero, F. S. (Eds.).
(2012). Comunicación y desarrollo: prácticas comunicativas y empoderamiento
local. Gedisa.
Ivorra Pérez, F. M. (2014). La
comunicación intercultural y el discurso de los negocios. Universidad de
Alicante. UDC On line
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle),
pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información
necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. |
|