Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais. |
A2 |
CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais. |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A4 |
CE4 - Comprender os fundamentos teóricos xerais da economía e da estrutura económica internacional. |
A5 |
CE5 - Comprender e analizar os procesos globalizadores, as dinámicas de deslocalización e estratexias alternativas. |
A6 |
CE6 - Comprender os desafíos á seguridade internacional e o valor da mediación e resolución de conflitos de forma pacífica. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A8 |
CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional. |
A9 |
CE9 - Analizar e avaliar problemas ambientais e patrimoniais nas relacións internacionais. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A11 |
CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento. |
A12 |
CE12 - Comprender os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garanten unha xestión eficiente de proxectos e negocios internacionais. |
B6 |
CG1 - Apreciar a diversidade e a multiculturalidad. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
B8 |
CG3 - Identificar aspectos esenciais de culturas e costumes doutros países. |
B9 |
CG4 - Formarse na resolución de problemas. |
B10 |
CG5 - Adquirir coñecementos xerais básicos. |
B11 |
CG6 - Adquirir capacidade de organizar e planificar. |
B12 |
CG7 - Adquirir capacidade de tomar decisións. |
B13 |
CG8 - Formarse no deseño e na xestión de proxectos. |
C1 |
CT1 - Dominar a expresión, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Defenderse nun idioma estranxeiro e expresarse correctamente de forma oral e escrita no mesmo. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C5 |
CT5 - Defender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables, así como un uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - A sociedade internacional e o seu ordenamento xurídico |
A) A sociedade internacional
B) Dereito Internacional Público como ordenamento xurídico da sociedade internacional
C) Funcións do Dereito Internacional Público
|
TEMA 2 - A formación do Dereito Internacional Público |
A) A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito Internacional Público
B) Os tratados internacionais, o costume e os principios xerais
C) Os actos unilaterais dos estados e das organizacións internacionais
D) A recepción das normas internacionais nos ordenamentos internos
|
TEMA 3- Os suxeitos do Dereito Internacional Público |
A) Estado como suxeito primario do Dereito internacional público
B) As competencias territoriais e persoais dos Estados
C) Aspectos xerais das Organizacións internacionais
D) A persona humana ante o Dereito internacional público
|
TEMA 4 - A aplicación do Dereito Internacional Público |
A) A responsabilidade internacional
B) Os procedementos para asegurar a aplicación das normas internacionais
C) Os procedementos pacíficos de solución de controversias internacionais
D) Control do uso da forza
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
0 |
16 |
Actividades iniciais |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
40 |
52 |
Estudo de casos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
57.5 |
77.5 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Proba de resposta breve |
A3 |
1 |
0 |
1 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
Actividades iniciais |
As actividades iniciais se realizarán ao comezo de cuadrimestre. |
Estudo de casos |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Proba obxectiva |
O exame será final e escrito. |
Proba de resposta breve |
Contestación a preguntas tipo test. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Conferencias e seminarios de especialidade nos que intervirán especialistas na temática das actividades organizadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, nas tutorías e nas demais actividades que se desenvolvan durante o curso, de tal modo que o profesor poida levar a cabo un seguimento personalizado do estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
1 |
Actividades iniciais |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades iniciais se realizarán ao comezo de cuadrimestre. |
18 |
Estudo de casos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
20 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O exame será final e escrito. |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Conferencias y seminarios de especialidad en los que intervendrán especialistas en la temática de las actividades organizadas. |
1 |
Proba de resposta breve |
A3 |
Contestación a preguntas tipo test. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Existen dúas modalidades de avaliación: continua e global.
MODELO DE AVALIACIÓN CONTINUA (1ª OPORTUNIDAD): Para superar a materia, o alumnado deberá realizar ao longo do cuadrimestre dous cuestionarios tipo test, así como asistir e participar nas clases prácticas, onde se realizarán os estudos de caso e as actividades de aprendizaxe por proxectos. Con estas probas, poderase alcanzar un máximo de seis puntos. Requírese a asistencia a un 80% das clases prácticas. Ademais, ao final do cuadrimestre, o alumnado realizará un exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que puntuará cun máximo de catro puntos. O nivel mínimo esixido para a superación do exame final será de dous puntos. A cualificación das probas de avaliación continua sumarase á do exame final soamente se no exame final se alcanza unha nota igual ou superior a dous puntos.
MODELO DE AVALIACIÓN GLOBAL (1ª OPORTUNIDAD): A avaliación do alumnado que non siga o modelo de avaliación continua consistirá en dúas partes: (1) a realización dun exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que representará o 60% da cualificación final da materia; e (2) a realización dun exame práctico que consistirá nun cuestionario tipo test, que representará o 40% da cualificación final da materia.
Polo que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será similar ao da primeira oportunidade.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os contidos da materia cuxa cualificación máxima será de dez puntos sobre dez.
A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia nas dúas oportunidades de exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
DIEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos. DIEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos. HERNÁNDEZ, G. (2022). International law, 2nd ed.. Oxford: Oxford University Press. SHAW, M.N. (2021). International law, 9th ed.. Cambridge: Cambridge University Press. OANTA, G.A. (2022). Main legal texts for the study of public international law. Valencia: Tirant lo Blanch. KACZOROWSKA, A. (2015). Public International Law, Roudledge.
|
Bibliografía complementaria
|
|
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2022). Concepto y Fuentes del Derecho Internacional. Valencia: Tirant lo blanch. CASANOVAS, O.; RODRIGO, A. (2022). Compendio de Derecho internacional público, 11ª ed.. Madrid: Tecnos. PASTOR RIDRUEJO, J.A. (2022). Curso de Derecho internacional público y Organizaciones internacionales, 26ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos. REMIRO BROTONS, A. Y OTROS (2014). Derecho internacional: curso general, 2ª ed.. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch. SÁENZ DE SANTAMARÍA, P.A. (2020). Sistema de Derecho Internacional Público, 6ª ed.. Pamplona: Ed. Civitas-Thomson Reuters. CASADO RAIGÓN, R. (2020). Derecho internacional, 4ª ed.. Madrid: Tecnos. TORRES CAZORLA, M.I. (dir.) (2019). Derecho internacional público y Organizaciones internacionales. Actividades prácticas / Public International Law and International Organizations. Practical activities. Valencia: Tirant lo Blanch. EVANS, M.D. (ed.) (2018), International Law, 5th ed., Oxford University Press, Oxford. FOCARELLI, C., International Law, Edward Elgar, Cheltenham, 2019. KLABBERS, J. (2017), International Law, 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, Cambridge. PATARAIA, D. (2022), International law: text, cases, and materials, Routledge, London. CECILY, R. (et al). (2022). An introduction to Public International Law, Cambridge University Press. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría das Relacións Internacionais/710G05006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organizacións Internacionais/710G05016 | Institucións e Políticas da Unión Europea/710G05018 | Resolución de Conflictos Internacionais/710G05020 |
|
|