Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais. |
A2 |
CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais. |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A6 |
CE6 - Comprender os desafíos á seguridade internacional e o valor da mediación e resolución de conflitos de forma pacífica. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B6 |
CG1 - Apreciar a diversidade e a multiculturalidad. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
B9 |
CG4 - Formarse na resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Adquirir capacidade de organizar e planificar. |
B12 |
CG7 - Adquirir capacidade de tomar decisións. |
B14 |
CG9 - Adquirir capacidade de adaptarse a novas situacións. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Comprensión do papel preponderante das Organizacións internacionais nas relacións internacionais |
A1 A2 A3 A6
|
B1 B2 B6 B9 B11 B12 B14
|
C4 C7 C8
|
Desenvolvemento da capacidade crítica do alumnado |
A1 A2 A3 A6
|
B1 B2 B6 B7 B9 B11 B12 B14
|
C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Orixe e desenvolvemento histórico das Organizacións Internacionais |
A. Orixe e evolución das Organizacións internacionais.
B. Concepto e clases das Organizacións internacionais.
C. Estrutura, formación da vontade e medios das Organizacións internacionais. |
Tema 2.- Organizacións de ámbito universal: Nacións Unidas e os seus organismos especializados |
A. Orixe e desenvolvemento das Nacións Unidas.
B. Os membros e a estrutura orgánica das Nacións Unidas.
C. As funcións das Nacións Unidas.
D. Os organismos especializados das Nacións Unidas. |
Tema 3.- Organizacións internacionais rexionais en Europa |
A. O Consello de Europa.
B. A Unión Europea.
C. Outras organizacións rexionais en Europa. |
Tema 4.- Organizacións internacionais rexionais en América, África e Asia |
A. Organizacións internacionais rexionais en América.
B. Organizacións internacionais rexionais en África.
C. Organizacións internacionais rexionais en Asia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A2 A1 A6 B2 B6 B7 B9 B11 B12 B14 B1 C7 |
18 |
13 |
31 |
Estudo de casos |
A3 C4 C8 |
18 |
30 |
48 |
Proba de resposta breve |
A3 |
2 |
20 |
22 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A6 B2 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B11 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C7 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional |
Estudo de casos |
Casos prácticos para cuxa elaboración ou resolución o alumnado contará coas orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais |
Proba de resposta breve |
Contestación a preguntas tipo test |
Proba obxectiva |
Desenvolvemento de cuestións baseadas en epígrafes do programa da materia. |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva e orientadora sobre os contidos do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Na avaliación global da materia tamén se terá en conta positivamente a activa participación do alumnado nas clases, nas titorías e nas demais actividades que se desenvolvan ao longo do cuadrimestre, de modo que o profesor poida realizar un seguimento personalizado do alumnado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A4 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B11 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C7 |
Docencia expositiva e orientadora sobre os contidos do programa |
1 |
Discusión dirixida |
A2 A1 A6 B2 B6 B7 B9 B11 B12 B14 B1 C7 |
Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional |
19 |
Estudo de casos |
A3 C4 C8 |
Casos prácticos para cuxa elaboración ou resolución o alumnado contará coas orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais |
20 |
Proba de resposta breve |
A3 |
Contestación a preguntas tipo test |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A6 B2 |
Desenvolvemento de cuestións baseadas en epígrafes do programa da materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
Existen
dúas modalidades de avaliación: continua e global.
MODELO
DE AVALIACIÓN CONTINUA (1ª OPORTUNIDADE): Para superar a materia, o alumnado
deberá realizar ao longo do cuadrimestre dous cuestionarios tipo test, e
asistir e participar nas clases prácticas. Con estas probas, poderase alcanzar
un máximo de seis puntos. Requírese a asistencia a un 80% das clases prácticas.
Ademais, ao final do cuadrimestre, o alumnado realizará un exame escrito de
preguntas de desenvolvemento, que puntuará cun máximo de catro puntos. O nivel
mínimo esixido para a superación do exame final será de dous puntos. A cualificación
das probas de avaliación continua sumarase á do exame final soamente se no
exame final alcánzase unha nota igual ou superior a dous puntos.
MODELO
DE AVALIACIÓN GLOBAL (1ª OPORTUNIDADE): A avaliación do alumnado que non siga o
modelo de avaliación continua consistirá en dous partes: (1) a realización dun
exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que representará o 60% da
cualificación final da materia; e (2) a realización dun exame práctico que
consistirá nun cuestionario tipo test, que representará o 40% da cualificación
final da materia.
Polo
que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será
similar ao da primeira oportunidade.
Para
o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os
contidos da materia cuxa cualificación máxima será de dez puntos sobre dez.
A
realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará
directamente a cualificación de suspenso "0" na materia nas dúas
oportunidades de exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HERNÁNDEZ, G. (2022). International Law, 2nd ed.. Oxford: Oxford University Press
HURD, I. (2021). International Organizations. Politics, Law, Practice. Cambridge: Cambridge University Press
DÍEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales, 16ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
OANTA, G.A. (2022). Main Legal Texts for the Study of Public International Law . Valencia: Tirant lo Blanch
KATZ COGAN, J. ET AL. (2017). The Oxford Handbook of International Organizations. Oxford: Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
SCHERMERS, H.G.; BLOKKER, N.M. (2018). International Institutional Law, 6th revised ed.. Leiden/Boston: Brill/Nijhoff
TORRES CAZORLA, M.I. (dir.) (2019). Derecho internacional público y Organizaciones internacionales. Actividades prácticas / Public International Law and International Organizations. Practical Activities. Valencia: Tirant lo Blanch
OANTA, G.A. (2020). La sucesión de Estados en las Organizaciones internacionales: Examen de la práctica internacional. Barcelona: Bosch Editor
TRIFUNOVSKA, S. (2015). The Law of International Organizations- Cases and Documents . The Hague: Eleven International Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cooperación Internacional para o Desenvolvemento/710G05012 | Dereito Internacional Público/710G05014 | Teoría das Relacións Internacionais/710G05006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Institucións e Políticas da Unión Europea/710G05018 |
|
Materias que continúan o temario |
Resolución de Conflictos Internacionais/710G05020 | Traballo Fin de Grao/710G05024 |
|
|