Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Organizacións Internacionais Código 710G05016
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Oanta Oanta, Gabriela Alexandra
Correo electrónico
gabriela.oanta@udc.es
Profesorado
Oanta Oanta, Gabriela Alexandra
Correo electrónico
gabriela.oanta@udc.es
Web
Descrición xeral
Esta materia pretende posibilitar o ensino sistemático das Organizacións internacionais, facilitando a comprensión entre os alumnos dos problemas básicos que rodean ás mesmas. Neste sentido, estudarase como emerxeron, desenvolvéronse e consolidáronse co paso do tempo en tanto que suxeitos derivados do Ordenamento xurídico internacional, que son capaces de crear a súa propia vontade, que é distinta da dos seus membros.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais.
A2 CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais.
A3 CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea.
A6 CE6 - Comprender os desafíos á seguridade internacional e o valor da mediación e resolución de conflitos de forma pacífica.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B6 CG1 - Apreciar a diversidade e a multiculturalidad.
B7 CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional.
B9 CG4 - Formarse na resolución de problemas.
B11 CG6 - Adquirir capacidade de organizar e planificar.
B12 CG7 - Adquirir capacidade de tomar decisións.
B14 CG9 - Adquirir capacidade de adaptarse a novas situacións.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprensión do papel preponderante das Organizacións internacionais nas relacións internacionais A1
A2
A3
A6
B1
B2
B6
B9
B11
B12
B14
C4
C7
C8
Desenvolvemento da capacidade crítica do alumnado A1
A2
A3
A6
B1
B2
B6
B7
B9
B11
B12
B14
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Orixe e desenvolvemento histórico das Organizacións Internacionais A. Orixe e evolución das Organizacións internacionais.
B. Concepto e clases das Organizacións internacionais.
C. Estrutura, formación da vontade e medios das Organizacións internacionais.
Tema 2.- Organizacións de ámbito universal: Nacións Unidas e os seus organismos especializados A. Orixe e desenvolvemento das Nacións Unidas.
B. Os membros e a estrutura orgánica das Nacións Unidas.
C. As funcións das Nacións Unidas.
D. Os organismos especializados das Nacións Unidas.
Tema 3.- Organizacións internacionais rexionais en Europa A. O Consello de Europa.
B. A Unión Europea.
C. Outras organizacións rexionais en Europa.

Tema 4.- Organizacións internacionais rexionais en América, África e Asia
A. Organizacións internacionais rexionais en América.
B. Organizacións internacionais rexionais en África.
C. Organizacións internacionais rexionais en Asia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A2 A1 A6 B2 B6 B7 B9 B11 B12 B14 B1 C7 18 13 31
Estudo de casos A3 C4 C8 18 30 48
Proba de resposta breve A3 2 20 22
Proba obxectiva A1 A3 A6 B2 1 0 1
Sesión maxistral A1 A4 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B11 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C7 16 32 48
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional
Estudo de casos Casos prácticos para cuxa elaboración ou resolución o alumnado contará coas orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais
Proba de resposta breve Contestación a preguntas tipo test
Proba obxectiva Desenvolvemento de cuestións baseadas en epígrafes do programa da materia.
Sesión maxistral Docencia expositiva e orientadora sobre os contidos do programa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Descrición
Na avaliación global da materia tamén se terá en conta positivamente a activa participación do alumnado nas clases, nas titorías e nas demais actividades que se desenvolvan ao longo do cuadrimestre, de modo que o profesor poida realizar un seguimento personalizado do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A4 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B11 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C7 Docencia expositiva e orientadora sobre os contidos do programa 1
Discusión dirixida A2 A1 A6 B2 B6 B7 B9 B11 B12 B14 B1 C7 Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional 19
Estudo de casos A3 C4 C8 Casos prácticos para cuxa elaboración ou resolución o alumnado contará coas orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais 20
Proba de resposta breve A3 Contestación a preguntas tipo test 20
Proba obxectiva A1 A3 A6 B2 Desenvolvemento de cuestións baseadas en epígrafes do programa da materia 40
 
Observacións avaliación

Existen
dúas modalidades de avaliación: continua e global.



MODELO
DE AVALIACIÓN CONTINUA (1ª OPORTUNIDADE): Para superar a materia, o alumnado
deberá realizar ao longo do cuadrimestre dous cuestionarios tipo test, e
asistir e participar nas clases prácticas. Con estas probas, poderase alcanzar
un máximo de seis puntos. Requírese a asistencia a un 80% das clases prácticas.
Ademais, ao final do cuadrimestre, o alumnado realizará un exame escrito de
preguntas de desenvolvemento, que puntuará cun máximo de catro puntos. O nivel
mínimo esixido para a superación do exame final será de dous puntos. A cualificación
das probas de avaliación continua sumarase á do exame final soamente se no
exame final alcánzase unha nota igual ou superior a dous puntos.



MODELO
DE AVALIACIÓN GLOBAL (1ª OPORTUNIDADE): A avaliación do alumnado que non siga o
modelo de avaliación continua consistirá en dous partes: (1) a realización dun
exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que representará o 60% da
cualificación final da materia; e (2) a realización dun exame práctico que
consistirá nun cuestionario tipo test, que representará o 40% da cualificación
final da materia.



Polo
que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será
similar ao da primeira oportunidade.



Para
o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os
contidos da materia cuxa cualificación máxima será de dez puntos sobre dez.



A
realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará
directamente a cualificación de suspenso "0" na materia nas dúas
oportunidades de exame.


Fontes de información
Bibliografía básica HERNÁNDEZ, G. (2022). International Law, 2nd ed.. Oxford: Oxford University Press
HURD, I. (2021). International Organizations. Politics, Law, Practice. Cambridge: Cambridge University Press
DÍEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales, 16ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
OANTA, G.A. (2022). Main Legal Texts for the Study of Public International Law . Valencia: Tirant lo Blanch
KATZ COGAN, J. ET AL. (2017). The Oxford Handbook of International Organizations. Oxford: Oxford University Press

Bibliografía complementaria SCHERMERS, H.G.; BLOKKER, N.M. (2018). International Institutional Law, 6th revised ed.. Leiden/Boston: Brill/Nijhoff
TORRES CAZORLA, M.I. (dir.) (2019). Derecho internacional público y Organizaciones internacionales. Actividades prácticas / Public International Law and International Organizations. Practical Activities. Valencia: Tirant lo Blanch
OANTA, G.A. (2020). La sucesión de Estados en las Organizaciones internacionales: Examen de la práctica internacional. Barcelona: Bosch Editor
TRIFUNOVSKA, S. (2015). The Law of International Organizations- Cases and Documents . The Hague: Eleven International Publishing


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cooperación Internacional para o Desenvolvemento/710G05012
Dereito Internacional Público/710G05014
Teoría das Relacións Internacionais/710G05006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Institucións e Políticas da Unión Europea/710G05018

Materias que continúan o temario
Resolución de Conflictos Internacionais/710G05020
Traballo Fin de Grao/710G05024

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías