Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CE5 - Comprender e analizar os procesos globalizadores, as dinámicas de deslocalización e estratexias alternativas. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A8 |
CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A11 |
CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables, así como un uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitación para integrar a perspectiva de xénero na praxe social cotiá e máis especificamente na praxe profesional.
Recoñecemento da existencia da desigualdade de xénero na sociedade na que vivimos como paso para asumir un compromiso ético na loita pola igualdade |
A5 A7 A8 A10 A11
|
B3 B7
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A construción da identidade sexo/xénero |
O patriarcado como sistema de dominación
Os estereotipos de xénero descritivos (características) e prescriptivos (roles)
Socialización e xénero |
O movemento feminista: ondas e fitos |
A primeira onda feminista
A segunda onda feminista
A terceira onda feminista
Estamos a iniciar a cuarta onda feminista? |
Desigualdade e discriminación |
No ámbito educativo: vertical e horizontal
No ámbito Laboral: a brecha salarial
No ámbito económico/politico: feminización da pobreza |
Desigualdade e violencia |
Violencia física
Violencia sexual
Violencia psicolóxica
A violencia a través das novas tecnoloxías |
Dereitos e políticas de igualdade |
Dereito á Igualdade
Dereitos Sexuais e Reprodutivos
Dereito á Educación Sexual
Políticas publicas para a promoción da Igualdade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
4 |
3 |
7 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
16 |
0 |
16 |
Traballos tutelados |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 |
15 |
0 |
15 |
Presentación oral |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
3 |
40 |
43 |
Proba de ensaio |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
1 |
30 |
31 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 |
2 |
36 |
38 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades encamiñadas a tomar contacto co alumnado asi como á presentación da materia |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do/a docente dos contidos teóricos da materia. |
Traballos tutelados |
Levará a cabo un traballo en grupo tutelado sobre contidos específicos da materia que pode ser desenvolvido incluíndo a revisión de documentos científicos (libros, artigos ou capítulos de libros) informes de organismos nacionais e/ou internacionais, información recollida en medios de comunicación e/ou redes sociais, así como materiais audiovisuais. |
Presentación oral |
Exposición oral na aula |
Proba de ensaio |
Preguntas de desenvolvemento |
Proba obxectiva |
Preguntas concretas a contestar |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorías individuais e/ou en grupo |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
Actividades encamiñadas a tomar contacto co alumnado asi como á presentación da
materia |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 |
Preguntas obxectivas |
30 |
Presentación oral |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
Exposición traballos |
2 |
Proba de ensaio |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
Preguntas de desenvolvemento |
30 |
Traballos tutelados |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 |
Levará a cabo un traballo en grupo tutelado sobre contidos específicos da materia que pode ser desenvolvido incluíndo a revisión de documentos científicos (libros, artigos ou capítulos de libros) informes de organismos nacionais e/o internacionais, información recollida en medios de comunicación e/o redes sociais, así como materiais audiovisuais. |
28 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 A10 A11 B3 B7 C4 C6 |
Exposición por parte do/a docente dos contidos teóricos da materia |
0 |
|
Observacións avaliación |
Os/as alumnos/as terá a opción de escoller entre a avaliación continua e a global no prazo dun mes desde o inicio das clases.
AVALIACIÓN CONTINUA
Criterios de avaliación continua: desenvolvemento dun traballo obrigatorio EN GRUPO (30 %), presentación do traballo (20 %) exame de desenvolvemento (30
%), exame de preguntas obxectivas (30 %). Deberán superarse todas as probas para superar a materia.
AVALIACIÓN GLOBAL
traballo obrigatorio individual tutelado polas/os docentes (20 %), exame escrito (40 %), exame oral (40 %). Deberán superarse todas as
probas para superar a materia, o que implica que deberá obterse un micho de 2 puntos no exame escrito, de 2 punto no exame oral
e de 1 punto no traballo obrigatorio.
As cualificacións serán colgadas na plataforma Moovi (UVIGO) e Moodle (UDC) e enviadas aos móbiles a través da secretaria virtual.
As datas, horarios e lugar no que se realizarán as probas de avaliación das diferentes convocatorias serán as aprobadas pola Xunta
de Facultade para o curso 20 para o curso 2023-2024.
As titorías do profesorado da materia poderanse solicitar no seguinte correo: lameiras@uvigo.gal para estudantes da Universidade de Vigo
no campus de Ourense e no seguinte correo luis.garate@udc.es para estudantes da Universidade da Coruña no Campus de Ferrol
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Moncó, Beatriz (2011). Antropología del género. Editorial Síntesis
Moore, Henrietta (1999). Antropología y feminismo. Cátedra
Harris, Olivia y Young, Kate (comps) (1977). Antropologia y feminismo. Anagrama
Ekis Ekman, K. (2013). Being and being bought: prostitution surrogacy and the split self. Spinifex Press
Mirayes, Alicia (2021). Distopias patriarcales. Cátedra
Lameiras, M.; Rodriguez, Y. y Adá, A. (2022). El cuerpo del delito: la cosificación sexual de las mujeres. Tirant Humanidades
Valcarcel, Amelia (2023). La civilización feminista. La esfera de los libros
Ortner, Sherry (1997). Making Gender. Beacon Press
Ana de Miguel (2015). Neoliberalismo sexual: el mito de la libre eleccion. Cátedra
Ekis Ekman , K. (2023). On the meaning of sex: thoughts about the new definition of woman. Spinifex Press
Sanday, Peggy Reeves (1986 (1981)). Poder femenino y dominio masculino. Sobre los orígenes de la desigualdad sexual.. Ed. Mitre
Alario, Mónica (2021). Política sexual de la pornografía: sexo, desigualdad y violencia. Cátedra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Antropoloxía dos Problemas Globais/710G05008 | Socioloxía da Globalización/710G05002 |
|
|